Articol de GSP - Publicat joi, 11 martie 2010 00:00
F1 2010 începe în acest weekend, în Bahrain. Gazeta vă propune o radiografie a noului sezon. Marele Circ se anunţă mai spectaculos ca niciodată. Diferenţele de vîrstă, "cifrele" lui Schumi şi jocurile de culise vorbesc de la sine
Ce mai are de demonstrat septuplul campion mondial Michael Schumacher? Va putea germanul să se impună, la cei 41 de ani ai săi, în faţa adversarilor mai tineri cu pînă la 20 de ani? Întoarcerea pe pistă a "săgeţilor argintii" (Mercedes), după mai bine de 50 de ani, va fi recompensată cu un titlu? Un val de întrebări îşi caută răspunsul înaintea acestui debut de campionat. Şi, evident, "kaizer"-ul se află în centrul atenţiei. Dar în economia noului sezon există deja şi vor exista multe alte elemente şi rivalităţi, care vor face "sarea şi piperul" Marelui Circ.
Schimbările de regulament, de exemplu, din care cea mai "gravă" se referă la interzicerea realimentării în timpul cursei, vor pune la grea încercare constructorii şi piloţii. Iar în ceea ce priveşte rivalităţile "fratricide", acestea vor fi la cote maxime la Ferrari şi McLaren. Şi, nu trebuie uitat faptul că, după 6 ani, recordul pentru cel mai rapid tur în Bahrain ("Fastest-lap - SCH - 1:30.252") aparţine încă lui Shumi.
Recordurile lui Schumacher
Titluri: 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Curse desfăşurate: 250
Curse cîştigate: 91
Podiumuri (Top 3): 154
Pole-positions: 68
Starturi din prima linie: 115
Duble (pole&victorie): 40
Hat-trick (pole, fastest lap şi victorie): 22
Modificări de regulament F1/2010
- Nu se mai permit realimentările cu carburant. Rezervoarele au fost mărite de la 80, la 250 de litri, monoposturile oprind la boxe doar pentru schimbul de pneuri
- Sistemul de punctare a fost schimbat, semănînd cu cel din MotoGP. Cîştigătorul ia 25 de puncte, în loc de 10, iar primii zece clasaţi primesc puncte (pînă acum primeau primii 8)
- KERS, sistemul de recuperare a energiei la frînare introdus cu surle şi trîmbiţe sezonul trecut, nu se mai foloseşte
- Pneurile faţă sînt mai înguste decît anul trecut. Iar numărul de seturi de gume folosite de fiecare echipă într-o cursă a fost redus de la 14, la 11. Capacele aerodinamice pentru jante nu mai sînt permise
- Testele de-a lungul sezonului rămîn interzise. Dar o nouă regulă permite echipelor să încerce un pilot înlocuitor, dacă acesta nu a mai concurat în ultimii doi ani
- Numărul locurilor pe grila de start a crescut de la 10 echipe şi 20 de maşini la 13 echipe şi 26 de maşini. Din cauza crizei însă, au rămas în cursă 12 echipe şi 24 de maşini
- Numărul curselor a fost crescut de la 17, la 19, prin includerea MP Coreea şi MP Canada
- Cum în total sînt 24 de maşini pe pistă, după prima sesiune de calificări vor fi eliminate primele 8, cele mai leneşe (în loc de 5 în 2009), iar după a doua următoarele 8
- Din rîndul comisarilor de cursă (stewards) fac parte şi foşti piloţi de F1
F1 2010 începe în acest weekend, în Bahrain. Gazeta vă propune o radiografie a noului sezon. Marele Circ se anunţă mai spectaculos ca niciodată. Diferenţele de vîrstă, "cifrele" lui Schumi şi jocurile de culise vorbesc de la sine
Ce mai are de demonstrat septuplul campion mondial Michael Schumacher? Va putea germanul să se impună, la cei 41 de ani ai săi, în faţa adversarilor mai tineri cu pînă la 20 de ani? Întoarcerea pe pistă a "săgeţilor argintii" (Mercedes), după mai bine de 50 de ani, va fi recompensată cu un titlu? Un val de întrebări îşi caută răspunsul înaintea acestui debut de campionat. Şi, evident, "kaizer"-ul se află în centrul atenţiei. Dar în economia noului sezon există deja şi vor exista multe alte elemente şi rivalităţi, care vor face "sarea şi piperul" Marelui Circ.
Schimbările de regulament, de exemplu, din care cea mai "gravă" se referă la interzicerea realimentării în timpul cursei, vor pune la grea încercare constructorii şi piloţii. Iar în ceea ce priveşte rivalităţile "fratricide", acestea vor fi la cote maxime la Ferrari şi McLaren. Şi, nu trebuie uitat faptul că, după 6 ani, recordul pentru cel mai rapid tur în Bahrain ("Fastest-lap - SCH - 1:30.252") aparţine încă lui Shumi.
Recordurile lui Schumacher
Titluri: 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Curse desfăşurate: 250
Curse cîştigate: 91
Podiumuri (Top 3): 154
Pole-positions: 68
Starturi din prima linie: 115
Duble (pole&victorie): 40
Hat-trick (pole, fastest lap şi victorie): 22
Modificări de regulament F1/2010
- Nu se mai permit realimentările cu carburant. Rezervoarele au fost mărite de la 80, la 250 de litri, monoposturile oprind la boxe doar pentru schimbul de pneuri
- Sistemul de punctare a fost schimbat, semănînd cu cel din MotoGP. Cîştigătorul ia 25 de puncte, în loc de 10, iar primii zece clasaţi primesc puncte (pînă acum primeau primii 8)
- KERS, sistemul de recuperare a energiei la frînare introdus cu surle şi trîmbiţe sezonul trecut, nu se mai foloseşte
- Pneurile faţă sînt mai înguste decît anul trecut. Iar numărul de seturi de gume folosite de fiecare echipă într-o cursă a fost redus de la 14, la 11. Capacele aerodinamice pentru jante nu mai sînt permise
- Testele de-a lungul sezonului rămîn interzise. Dar o nouă regulă permite echipelor să încerce un pilot înlocuitor, dacă acesta nu a mai concurat în ultimii doi ani
- Numărul locurilor pe grila de start a crescut de la 10 echipe şi 20 de maşini la 13 echipe şi 26 de maşini. Din cauza crizei însă, au rămas în cursă 12 echipe şi 24 de maşini
- Numărul curselor a fost crescut de la 17, la 19, prin includerea MP Coreea şi MP Canada
- Cum în total sînt 24 de maşini pe pistă, după prima sesiune de calificări vor fi eliminate primele 8, cele mai leneşe (în loc de 5 în 2009), iar după a doua următoarele 8
- Din rîndul comisarilor de cursă (stewards) fac parte şi foşti piloţi de F1
Triunghi amoros la FCSB: „Ngezana i-a furat iubita româncă. Ei îi plac ăștia mai puternici”