Articol de GSP - Publicat marti, 07 iunie 2011 00:00 / Actualizat marti, 07 iunie 2011 14:04
Decizia forului internaţional de a impune motoarele ecologice din 2013 a fost contestată îndelung de teamurile din Formula 1, dar nimeni nu a îndrăznit să facă previziuni asupra viitorului. Surprinzător însă, anunţul că termenul ar putea fi amînat i-a revoltat pe cei de la Renault, care au început deja dezvoltarea unui motor în patru cilindri, de 1,4 litri.
Preşedintele FIA, Jean Todt, a spus că teamul din Hexagon traversează momente foarte grele din punct de vedere financiar, iar o decizie de amînare a datei cînd vor fi introduse motoarele "eco" i-ar pune pe francezi în imposibilitatea de a mai dezvolta o maşină pentru 2013. Noul motor ecologic al echipei va fi dezvoltat de Proton, în colaborare cu Lotus, şi ar putea fi folosit de mai multe echipe, printre care şi Sauber sau Williams.
"Cînd vorbesc cu cei de la Reanult îmi spun că se retrag dacă motoarele ecologice nu vor fi introduse în 2013. Cînd vorbesc cu cei de la Ferrari şi Mercedes îmi spun să amîn cu cîţiva ani introducerea noilor motoare. Cert este că va trebui să facem o nouă adunare să decidem o dată pentru totdeauna.
Oricum, să nu credeţi că legea asta a picat din cer, tot echipele au propus-o şi au aprobat-o, apoi a venit în discuţie la FIA", a spus preşedintele FIA.
Francezii sînt decişi să facă o maşină competitivă pentru 2013 şi au anunţat că vor investi cîteva zeci de milioane de dolari într-o nouă bază de pregătire, unde va fi construit cel mai modern tunel aerodinamic din lume şi un simulator pentru piloţi.