Articol de Viorel Tudorache - Publicat joi, 18 noiembrie 2021 07:56 / Actualizat joi, 18 noiembrie 2021 11:43
Dan Cristian Popescu (45 de ani), fost viceprimar al sectorului 2, a plătit 10.000 de lei ca să-i apară numele pe panourile electronice la meciul Dinamo - FCSB 2-1 din februarie 2020.
Parlamentarul Dan Cristian Popescu apare în dosarul de insolvență al clubului Dinamo, la capitolul „Venituri din publicitate”. În dreptul numelui fostului viceprimar al sectorului 2 se regăsește suma de 10.009,66 lei, circa 2.100 de euro, pe coloana cu plățile efectuate în 2020.
Numele politicianului, pe panourile publicitare la Dinamo - FCSB
„Am făcut un contract de publicitate în nume propriu pentru meciul Dinamo - FCSB, din 16 februarie 2020. Eram în precampanie electorală. Am plătit 10.000 de lei pentru ca pe panourile electronice de pe marginea terenului să apară sloganul «Vrem stadion fără pistă!».
Ceea ce voiam eu să fac dacă aș fi fost ales primar al sectorului 2”, a precizat Dan Cristian Popescu pentru Gazeta Sporturilor. Capturile TV arată că sloganul respectiv a fost dublat și de numele politicianului.
De altfel, construirea unui nou stadion Dinamo pe locul Velodromului, din banii Primăriei, a fost principala promisiune electorală a fostului viceprimar. „Sunt dinamovist, am fost și membru DDB Elite, acum cotizez ca orice membru normal. Era cam mult 2.000 de euro pe an”, a explicat Popescu. Acesta a pierdut alegerile locale din septembrie 2020.
„Un cadou fantastic” pentru fostul viceprimar
Ziarul a consultat specialiști în domeniul publicității sportive, iar concluzia acestora este că suma plătită de politician este mult subdimensionată. „Un cadou fantastic. De obicei, la un Derby de România nu se vinde publicitate sub 5.000 - 10.000 de euro. Mai ales pe panourile cu leduri. Este unicat ca un politician să-și facă o astfel de reclamă în nume propriu pe stadioanele din Liga 1.
E altceva ca Primăriile sau Consiliile Locale să apară pe tricourile jucătorilor sau pe panouri, pentru că finanțează cluburile”, menționează un publicitar cu vastă experiență în fotbalul românesc. În mod normal, sponsorii încheie contracte la începutul sezonului, iar sumele diferă în funcție de pachetele oferite de cluburi.
Dinamo poate fi salvat cu infuzie de capital. Trebuie însă clarificată situația juridică a clubului. Pare încurcată. O componentă importantă ar fi noul stadion. Din păcate, nu am văzut voință politică pentru construirea noii arene.
- Dan Cristian Popescu
Veniturile din publicitate realizate de Dinamo (2019-iunie 2021)
Sponsor | 31.12.2019 | 31.12.2020 | 30.06.2021 |
Orange România | 615.797 | 0 | 0 |
Ceramica SA | 79.200 | 0 | 0 |
ACIBADEM | 22.339,50 | 0 | 0 |
RIN Hospitality | 321.940,90 | 386.329,98 | 236.089,12 |
Delta Glass SRL | 238.230,81 | 47.722,50 | 0 |
Comunika Alliance | 7.142,85 | 0 | 0 |
Danube World of Sports | 14.280,30 | 0 | 0 |
Bil Expert Security | 11.000 | 7.000 | 0 |
EAD.RO Interactive | 124.836,61 | 401.302,86 | 48.850 |
Durby Consulting SRL | 498.234,74 | 179.637,63 | 0 |
UNIBET SERVICES | 354.292,63 | 0 | 0 |
Cotnari SA | 70.250,80 | 0 | 0 |
Practic Media SRL | 19.046,80 | 0 | 0 |
CDI Transport | 199.984,86 | 0 | 0 |
Caldo Privat Security | 44.268,90 | 4.033,61 | 0 |
High Energy Concepts | 14.259,46 | 7.357,15 | 0 |
KINDRED LONDON LIMITED | 1.128.806 | 1.083.018,73 | 907.381,47 |
Popescu Dan Cristian | 0 | 10.009,66 | 0 |
Cumputerland România | 0 | 14.005,61 | 70.028 |
Lets Do it Media SRL | 0 | 0 | 24.432 |
TOTAL | 3.763.912,16 | 2.140.417,73 | 1.286.780,59 |
*Sume exprimate în lei
VIDEO » I-a refuzat pe Gigi Becali și Cristi Borcea: „Nu se punea problema să merg la Steaua sau Dinamo”
Citește mai multe știri despre Dinamo:
Noi bătăi de cap pentru Rednic » Încă doi jucători incerți cu FC Voluntari
Triunghi amoros la FCSB: „Ngezana i-a furat iubita româncă. Ei îi plac ăștia mai puternici”