Articol de GSP - Publicat duminica, 28 noiembrie 2021 23:52 / Actualizat luni, 29 noiembrie 2021 00:21
CSU Craiova - FCSB 2-3. Galeria oltenilor a continuat conflictul cu televiziunile și în timpul meciului, afișând un banner vulgar în peluză.
Pe parcursul întregului joc, galeria alb-albaștrilor a expus pe stadion un mesaj mitocănesc, anti-Digi Sport, unul dintre posturile de televiziune care transmit Liga 1: „M**e Digi Sport”.
Derapajul suporterilor a fost blurat din regie cu ajutorul unui dreptunghi albastru și nu s-a văzut pe transmisiunea live, însă a fost „demascat” după meci, la emisiunea de analiză „Fotbal Club”, când la TV au apărut imagini din meci nemodificate.
Conflictul dintre Craiova și televiziuni e mai vechi
Înaintea meciului, suporterii din Peluza Nord a CS Universității amenințaseră că vor protesta dacă vor fi trimiși acasă la pauză.
Chiar în ziua partidei, Departamentul pentru Situații de Urgență a luat decizia ca suporterii să poată asista la meciuri pe toată durata acestora, chiar dacă ora de final trece de 21:00.
Pe acest subiect, GSP.ro l-a contactat ieri pe Sorin Cârțu, președintele alb-albaștrilor, care și-a exprimat ferm punctul de vedere: „Dacă tot punem așa mare preț pe fotbal, televiziunile să programeze meciurile importante la 19:00 și gata, care e problema?!”.
De altfel, șefii Craiovei au avut în mai multe rânduri un discurs critic la adresa deținătorilor de drepturi TV, pe care îi acuză că programează meciurile prea târziu, fără să țină cont de preferințele cluburilor sau ale fanilor.
CS Universitatea ia 2,5 milioane € din drepturi TV
Pe de altă parte, televiziunile de sport caută să își maximizeze audiența și programarea meciurilor seara, în prime-time, le garantează încasări superioare decât dacă ar pune meciurile mai devreme.
De exemplu, un meci programat la 21:00 obține garantat o audiență mai mare în comparație cu un meci programat la 17:00, indiferent de zi.
Vă asigurăm ca dacă meciul nu se va putea vedea pe stadion, o sa facem tot ce tine de noi sa nu se vada nici la televizor!
Peluza Nord Craiova, când se știa că fanii pot asista de pe stadion doar la o repriză din CSU Craiova - FCSB
28,5 milioane de euroe valoarea contractului actual de drepturi TV, semnat de LPF cu firma eAD - scadent în vara lui 2024
2.510.000 de euroa încasat CSU Craiova în 2020 din drepturi TV
În ciuda sumei foarte mari primite din drepturi TV, CS Universitatea nu își bazează bugetul in principal pe aceasta sursă de venituri. Clubul e lider la încasări din bilete, având o medie mare de spectatori pe teren propriu, prin urmare are interesul să își protejeze fanii și să se asigure că îi are alături în număr cât mai mare la partidele de acasă.
Citește și alte știri despre CS Universitatea Craiova - FCSB:
A primit ce a vrut și n-a clacat! Cea mai curioasă mutare de la FCSB a funcționat
Triunghi amoros la FCSB: „Ngezana i-a furat iubita româncă. Ei îi plac ăștia mai puternici”