Articol de Daniel Grigore - Publicat miercuri, 27 septembrie 2023 12:05 / Actualizat miercuri, 27 septembrie 2023 12:53
Sergio Perez (33 de ani) a avut parte de o cursă plină de evenimente la Suzuka, în Marele Premiu de Formula 1 al Japoniei ♦ Pilotul Red Bull s-a retras din cursă mai întâi în turul 15, apoi a fost trimis înapoi pe circuit 26 de tururi mai târziu, cu scopul de a-l feri de o posibilă penalizare pe grilă la următorul Mare Premiu, în Qatar.
Pentru Sergio Perez, „locotenentul” lui Max Verstappen la Red Bull, cursa din Japonia a fost un coșmar de la bun început. Monopostul i-a fost avariat încă din primul tur, ca urmare a tamponării cu Lewis Hamilton și piloții Ferrari.
Mexicanul a avut nevoie de o nouă aripă-față și s-a ales cu o penalizare de 5 secunde pentru că a depășit alte monoposturi sub Safety Car, atât la intrarea, cât și la ieșirea de pe linia boxelor.
La reluarea cursei în regim normal, după retragerea Safety Car-ului, pentru pilotul Red Bull a venit o nouă penalizare. Perez a încercat o depășire imposibilă, s-a „aruncat” târziu în acul de păr și a izbit din plin monopostul lui Kevin Magnussen, ceea ce i-a adus alte 5 secunde de penalizare.
Red Bull i-a retras monopostul lui Sergio Perez de DOUĂ ori pe Suzuka
Cum Sergio avea nevoie de o nouă aripă-față și ar fi pierdut timp prețios cu o altă intrare la boxe, Red Bull a decis să-i retragă monopostul, considerând cursa a fi compromisă. Astfel, Perez a retras mașina în turul 15, înainte să fi ispășit a doua penalizare de 5 secunde!
Cine credea că Perez a încheiat aici cursa s-a înșelat amarnic. În turul 41, Red Bull l-a trimis pe mexican înapoi pe circuit, iar la scurt timp după acesta a intrat la boxe pentru a-și ispăși pedeapsa restantă, de 5 secunde. Ulterior, Red Bull i-a retras monopostul din nou.
Acesta a fost, de altfel, motivul pentru care Red Bull a ales să reia cursa pentru Perez. Regulamentul prevede că neexecutarea pedepsei ar putea să se transforme într-o penalizare pe grilă la următorul Mare Premiu, posibilitate pe care echipa campioană din acest sezon a dorit să o evite.
Dacă un pilot primește o penalizare, iar acel pilot nu poate să o execute din cauza retragerii din cursă, comisarii de cursă ar putea dicta o penalizare pe girlă la următoarea cursă.
- Articolul 54.3 (d) din regulamentul F1
Regulamentul F1 permite să retrimiți pe circuit un monopost deja retras
Dar cum a fost posibil ca un pilot retras să fie retrimis pe circuit? Ei bine, regulamentul nu acoperă clar acest scenariu. Este stipulat doar că „piloții care nu încheie măcar 90% din numărul de tururi făcute de câștigător nu vor fi clasificați”.
223 de punctea obținut Sergio Perez în acest sezon, aproape de două ori mai puține decât coechipierul Max Verstappen (400). Mexicanul a început sezonul cu două victorii în primele 4 curse, apoi a continuat catastrofal, având în vedere monopostul care i-a fost pus la dispoziție în acest an, unul net superior celorlalte
Practic, chiar dacă Perez ar fi continuat cursa până în turul final, 53, ar fi fost degeaba. El nu ar fi fost clasificat în clasamentul final al cursei, întrucât nu ar fi completat măcar 90% dintre tururi, adică 47. În total, mexicanul a condus doar 15 tururi pe circuitul Suzuka.
Mai multe știri din Formula 1:
Forbes a publicat topul salariilor din Formula 1 » Verstappen câștigă cât 14 piloți la un loc!
Triunghi amoros la FCSB: „Ngezana i-a furat iubita româncă. Ei îi plac ăștia mai puternici”