Articol de GSP - Publicat miercuri, 20 noiembrie 2024 16:50 / Actualizat miercuri, 20 noiembrie 2024 16:50
Pe piața de sport, există o multitudine de evenimente care se desfășoară într-un ritm rapid. Din acest motiv, ligile și federațiile trebuie să gândească bine strategia de distribuție potrivită ca să își atingă obiectivul propus. Noile tehnologii de transmisie le pot oferi acestora posibilitatea de a găsi mai multe căi potențiale de monetizare decât și-ar fi putut imagina vreodată. În plus, îi poate ajuta să ajungă la un număr mult mai mare de spectatori, care se regăsesc în diverse colțuri ale lumii. Distribuția conținutului live de sport poate fi realizată printr-o varietate de canale, fiecare având propriile avantaje în funcție de publicul țintă. Iată cum poți să crești distribuția conținutului live de sport și ce e important să știi!
Prin intermediul posturilor de televiziune
Prin intermediul producției de tip Streaming Live, transmisiunea live a unui eveniment se poate realiza remote, adică având o echipă mică la fața locului și un centru de producție la distanță - ceea ce scade costurile, păstrând calitatea -, indiferent de locul în care acesta se ține. Conținutul poate fi livrat pe diverse platforme, în funcție de publicul țintă, tipul de sport și tehnologia disponibilă. Cele mai întâlnite canale de distribuție sunt posturile de televiziune generaliste sau de profil, fiind un mod eficient de a difuza meciuri live. Aceste canale sunt bine stabilite și au audiențe largi, reprezentând o modalitate simplă de acces pentru fani. Există însă și alte moduri prin care poți crește distribuția conținutului live de sport.
Pe rețelele sociale
Rețelele sociale au crescut foarte mult în ultimii ani, motiv pentru care acestea pot reprezenta o variantă de luat în calcul pentru distribuirea conținutului sportiv. YouTube, Facebook sau Instagram sunt rețele care permit transmisiuni sau interacțiuni live. Pe lângă că oferă acces global, YouTube este o platformă pentru interacțiune în timp real, prin comentarii live, live chat, iar transmisiunile sportive pot beneficia astfel de o expunere mai largă. Pagina oficială de Facebook a unei publicații sau instituții sportive poate permite transmisiuni live și se poate dovedi, de altfel, o bună idee pentru a atrage spectatori prin difuzarea unor meciuri sau sesiuni live de interviuri și a altor evenimente. Instagram Live sau IGTV poate fi utilizat pentru interacțiuni live, sesiuni de Q&A sau redarea unor momente-cheie importante din timpul evenimentului.
Platforme oficiale
Site-urile oficiale ale unor publicații sau instituții pot oferi transmisiuni live, adesea combinând acest lucru cu opțiuni de interacțiune, cum ar fi comentarii live, scoruri și statistici în timp real. Platformele pot include acces gratuit sau plătit, în funcție de modelul ales. Accesul prin intermediul unui abonament plătit ar putea implica crearea unei selecții de evenimente transmise în direct și de programare la cerere, care împreună reprezintă o ofertă de conținut distinctă. Este bine de știut că fanii merg pe canale diferite, în funcție de conținutul pe care îl caută. Sunt fani care doresc actualizarea rapidă a informației și se îndreaptă spre site-uri de știri sportive, televiziune și rețelele sociale, scriu cei de la deloitte.com. Alți fani vor o analiză aprofundată a evenimentului sportiv, motiv pentru care aleg de multe ori radioul sau presa scrisă. Înainte de a distribui conținut, este important să-ți cunoști publicul-țintă și să creezi o legătură puternică cu acesta. Crearea unei comunități bine sudate te poate ajuta să ai parte de un interes mare și să crești astfel numărul de urmăritori.
Triunghi amoros la FCSB: „Ngezana i-a furat iubita româncă. Ei îi plac ăștia mai puternici”