Articol de Sebastian Vasile - Publicat marti, 01 aprilie 2025 14:12 / Actualizat marti, 01 aprilie 2025 14:16
Fosta campioană mondială la Formula 1, Red Bull, a prezentat oficial schema de culori pentru Marele Premiu al Japoniei, care va avea loc weekendul acesta pe circuitul Suzuka. Așteptările fanilor ca albul să fie culoarea principală pentru monoposturile lui Max Verstappen și Yuki Tsunoda s-au confirmat.
Noua schemă este dedicată partenerului Red Bull, Honda, aceasta fiind ultima lor cursă împreună în Japonia. De la începutul sezonului viitor, Honda va colabora cu Aston Martin.
Inspirația pentru noua culoare a monoposturilor Red Bull vine de la legendarul bolid Honda RA272, cu care Richie Ginther a adus prima victorie a Honda în Formula 1, la Marele Premiu al Mexicului din 1965.
Culorile Honda sunt puternic influențate de drapelul japonez, în timp ce la RB21 acest aspect este păstrat ca fundal pentru numărul de concurs, dar albul are o nuanță diferită, deoarece în Formula 1 modernă se folosește o vopsea mai ușoară.
Red Bull a mai folosit o astfel de schemă de culori la Marele Premiu al Turciei din 2021, inspirația venind tot de la Honda și ca un omagiu adus Marelui Premiu al Japoniei anulat în același an din cauza restricțiilor impuse de pandemia de coronavirus. De asemenea, în Turcia, în 2021, Honda a marcat sfârșitul prezenței sale ca furnizor de motoare, deși a rămas în sport ca partener al Red Bull în sezoanele următoare.

Șeful Red Bull a făcut anunțul: ce se va întâmpla cu Yuki Tsunoda până la sfârșitul sezonului
Lawson s-a retras în prima cursă a sezonului, cea din Australia, izbindu-se de unul dintre gardurile protectoare din virajul 2 al circuitului din Melbourne, după ce a ales să riște și să rămâne pe pneuri medii în condiții de ploaie. Lucrurile nu s-au îmbunătățit nici la Shanghai. A terminat cursa de sprint abia al 14-lea, a fost ultimul în sesiunea de calificări, trecând linia de finish al 12-lea, devansându-i doar pe Doohan, Bortoleto, Hulkenberg și Tsunoda.
Locul secundar al echipei cu sediul la Milton Keynes este caracterizat drept „blestemat”, prin prisma numeroșilor piloți care nu au reușit să se impună, părăsind rapid locul de la boxe, excepție de la regulă fiind Ricciardio și poate Sergio Perez, a cărui ultimă perioadă alături de Red Bull a fost departe de a prolifică.
Pilotul japonez și-a început sezonul cu AlphaTauri, însă după doar două etape, Red Bull a decis să-l transfere în locul lui Liam Lawson, ale cărui performanțe în Australia și China au fost dezamăgitoare. Întrebat dacă Tsunoda va fi înlocuit de Isack Hadjar în cazul unor rezultate sub așteptări, Marko a fost categoric: japonezul va rămâne la Red Bull până la finalul sezonului.
Lawson s-a retras în prima cursă a sezonului, cea din Australia, izbindu-se de unul dintre gardurile protectoare din virajul 2 al circuitului din Melbourne, după ce a ales să riște și să rămâne pe pneuri medii în condiții de ploaie. Lucrurile nu s-au îmbunătățit nici la Shanghai. A terminat cursa de sprint abia al 14-lea, a fost ultimul în sesiunea de calificări, trecând linia de finish al 12-lea, devansându-i doar pe Doohan, Bortoleto, Hulkenberg și Tsunoda.
Yuki Tsunoda va termina sezonul cu Red Bull. Este un pilot rapid, știm asta, dar a avut suișuri și coborâșuri. De aceea l-am considerat inițial pe Liam o alegere mai bună. Însă Yuki a trecut printr-o transformare. Și-a schimbat echipa de management, iar în această situație, a fost pur și simplu cea mai bună opțiune. Am văzut cum Isack, care la rândul său nu cunoștea circuitul din China, a prins rapid ritmul, fiind aproape la fel de rapid ca Yuki, cel puțin în calificări. Așa că am vrut să întrerupem această spirală negativă pentru a-i asigura viitorul lui Liam. Yuki a avut momente bune și momente mai puțin bune, îmi amintesc de cele două accidente din Mexic, de exemplu. Pur și simplu nu era la fel de constant ca acum. Yuki este în al cincilea său an în Formula 1, iar experiența în acest mediu dificil este un factor important. Yuki a declarat în repetate rânduri că el este omul potrivit pentru Red Bull.
- Helmut Marko