Articol de Romeo Ene - Publicat miercuri, 16 aprilie 2025 15:03 / Actualizat miercuri, 16 aprilie 2025 15:03
Fostul arbitru spaniol Eduardo Iturralde Gonzalez este convins că motivul pentru care golgheterul lui Real Madrid, Kylian Mbappe (26 de ani), a primit o singură etapă de suspendare pentru cartonașul roșu din meciul cu Alaves reprezintă o eroare a „centralului” Cesar Soto Grado, potrivit sportal.bg.
Mbappe a primit o sancțiune minimă, o decizie destul de curioasă, având în vedere faultul brutal comis asupra lui Antonio Blanco, care i-a adus un roșu direct. Publicul se aștepta la o suspendare de trei meciuri, ceea ce ar fi însemnat că Mbappe ar fi ratat finala Cupei Regelui, în care „galacticii” o vor înfrunta pe Barcelona, pe 26 aprilie.
Potrivit lui Iturralde Gonzalez, atacantul francez putea fi suspendat două sau trei etape, dar Soto Grado a echivalat în mod eronat faultul lui Mbappe cu cel al adversarului său, Manuel Sanchez, cel care a fost de asemenea eliminat în același meci și a primit o suspendare pentru o singură etapă.
De ce a primit Kylian Mbappe o singură etapă de suspendare pentru faultul din Alaves - Real Madrid
„În minutul 38, Kylian Mbappe a fost eliminat din următorul motiv: intrare cu crampoanele în tibia adversarului în timpul unei dispute pentru minge, folosind forță excesivă", se arată în raportul arbitrului, motiv pentru care vedeta lui Real Madrid va rata doar meciul cu Athletic Bilbao.
„Dacă descrii în același fel ambele intrări – cea a lui Mbappe și cea a lui Sánchez – Comisia de Disciplină va aplica aceeași sancțiune ambilor jucători. Articolul 130 din regulament prevede că un jucător poate primi între 1 și 3 etape pentru abaterea în cauză.
Ceea ce a determinat „centralul” să greșească, el descriind ca fiind identice cele două intrări ale jucătorilor lui Real Madrid și Alaves
Nu trebuie să ne enervăm, pentru că dacă raportul ar fi fost întocmit corect, suspendarea ar fi fost de doar două etape. De ce? Pentru că, de obicei, Comisia de Disciplină aplică sancțiunea minimă.
De aceea, când am văzut intrarea, am spus că suspendarea va fi de două etape. N-a primit și a doua etapă de suspendare pentru că arbitrul nu a menționat în raportul său că mingea era prea departe de jucători în momentul contactului.
Arbitrul a greșit într-adevăr în raport, dar oricum suspendarea nu putea fi de patru etape, deoarece în acest caz se acordă pentru două sau trei", a explicat Iturralde Gonzalez în emisiunea El Larguero.