Articol de Andrei Crăiţoiu, Dan Udrea, Remus Răureanu - Publicat joi, 08 iunie 2023 18:45 / Actualizat vineri, 09 iunie 2023 09:35
Câștigarea titlului în sezonul recent încheiat a creat o emulație fantastică în jurul de la Farul Constanță. Gică Hagi a anunțat că vrea să urce clubul la un nivel superior din perspectivă financiară.
După ce GSP a dezvăluit zilele trecute că se poartă discuții avansate pentru a fi atras lângă echipă echipă Portul Constanța, care ar putea investi sume mari, în perioada următoare Farul ar putea să-și schimbe sponsorul principal. Care în momentul de față este OMV Petrom, care alocă în jur de 1 milion de euro pe an.
Contractul cu societatea de carburant a fost semnat în 2020 și prevedea o durată de 3 ani.
Superbet a fost sponsor secundar la Farul
Acum, cuplul Hagi&Popescu se află în discuții avansate pentru a semna cu o altă companie, care să devină sponsorul numărul 1 și care să ofere o sumă care să depășească 1 milion de euro. E vorba despre compania de pariuri Superbet.
Această firmă e deja partenerul campioanei României de ceva vreme, însă nu ca sponsor principal, ci secundar, apărând pe spatele tricourilor de joc.
Dacă negocierile vor fi finalizate în mod pozitiv, atunci Farul va avea pe piept numele Superbet, care va înlocui astfel firma OMV Petrom.
Superbet a avut în 2022 venituri în România care au depășit 100 de milioane de euro, conform bilanțului contabil depus la Ministerul Finanțelor.
Cel mai bun contract de sponsorizare îl are CFR Cluj
Dacă va reuși să treacă de un milion de euro pe an, atunci Farul va intra într-un club select al echipelor din Liga 1 care primesc din partea sponsorului principal sume foarte mari, cu mult peste 1 milion de euro.
Lider e CFR, care are activ un parteneriat cu platforma financiară eTorro, de la care primește 1,8 milioane anual. Urmează în acest top FCSB, care are 1,5 milioane de euro pe sezon de la Betano.
Devine Farul numărul 1 la sponsorizări și publicitate?
În cazul în care va semna noul parteneriat și va reuși să acceseze și mai multe fonduri din sponsorizări și publicitate, clubul lui Gică Hagi va deveni cel care atrage cei mai mulți bani din aceste surse de venit.
Conform actelor financiare raportate pe anul 2022, CFR Cluj a fost pe primul loc la acest capitol, cu încasări de 3,6 milioane de euro, iar pe locul secund s-a aflat Farul, cu 3,4 milioane de euro, fonduri atrase pe situația consolidată a clubului, în care a fost inclusă și Academia.
CLUB | SUMA ÎNCASATĂ ÎN 2022 (mil. euro)* |
CFR CLUJ | 3,6 |
FARUL | 3,4 |
FCSB | 2,3 |
RAPID | 2,1 |
UNIVERSITATEA CRAIOVA | 1,9 |
* venituri exclusiv din sponsorizări și publicitate |
A refuzat Hagi să fie imaginea unei case pariuri?
În toamna anului trecut, site-ul Playsport dezvăluia că Hagi ar fi declinat propunerea unei case pariuri, care îl abordase în plan individual:
A primit recent o ofertă extrem de consistentă din punct de vedere financiar, din partea unui operator de pariuri, pentru a reprezenta imaginea acestuia și pentru a-și asocia brandul personal în campaniile de betting. Numai că răspunsul lui Gică Hagi a fost tranșant, în ciuda propunerii care se ridica, din sursele noastre, la peste 300.000 de euro!
Principalele agenții din România care au contracte importante cu foști fotbaliști sunt Superbet (Ilie Dumitrescu, Florin Răducioiu, Bogdan Stelea), Betano (Marica), Get's Bet (Lăcătuș, Balint).
Până acum câțiva ani, Hagi se declarase și împotriva atragerii ca sponsori din domeniul pariurilor, dar a renunțat la această poziție și clubul său a semnat în 2021 un contract cu Superbet, ca partener secundar.
Acționarul Farului și-a șters numele firmei de pariuri de pe tricou
În weekendul trecut, la Cluj, a avut loc un meci demonstrativ între România Generația de Aur și Galatasaray, formată din jucători ce au fost colegi cu Gică Hagi și Gică Popescu la finalul anilor '90, când gruparea turcă a și câștigat Cupa UEFA.
Unul dintre sponsorii evenimentului a fost Superbet, care și-a imprimat numele pe tricourile în care au evoluat "tricolorii". Printre jucătorii din naționala noastră s-a aflat și Ciprian Marica, unul dintre acționarii de la Farul Constanța.
Acesta a fost singurul care a refuzat să poarte însemnele Superbet, fiindcă el are un contract de colaborare cu o altă casă de pariuri, Betano, rivalul principal pe piața din România pentru Superbet.
Marica și-a acoperit pe tricou numele sponsorului Superbet cu un leucoplast.
Ar fi la al 3-lea club din Liga 1 ca sponsor principal pentru Superbet
Dacă se va ajunge la o înțelegere cu Farul, pentru a deveni partenerul comercial numărul 1, atunci Superbet va fi la al 3-lea club unde numele companiei va apărea pe fața tricourilor.
Celelalte două formații la care societatea de pariuri sportive e deja sponsor principal sunt Rapid și U Cluj.
De fapt, din cele 16 cluburi care vor fi pe prima scenă în sezonul următor, nu mai puțin de 12 au ca sponsori agenții de pariuri. Dintre acestea, pentru 7 sunt sursa principală de sponsorizare și publicitate.
Toate competițiile și naționalele sunt sponsorizate de case de pariuri
CLUB Agenția de pariuri Sponsor principal / secundar Farul Superbet secundar / ar putea deveni principal FCSB Betano principal CFR PokerStars secundar CSU Craiova Betano principal Rapid Superbet principal Sepsi - - FCU Craiova - - Voluntari - - Petrolul Efbet secundar U Cluj Superbet principal Hermannstadt Unibet principal Botoșani Unibet secundar UTA Efbet principal Poli Iași Mozzart secundar Oțelul - - Dinamo 888 principal
Nu doar echipele din Liga 1 au în marea lor majoritate colaborări, în zona de sponsorizări și publicitate, în domeniul caselor de pariuri și al jocurilor de noroc.
Primele două ligi, dar și Cupa României poartă numele unor firme din această categorie.
Sponsorul primului eșalon e Superbet, care e sponsor și la 3 echipe din competiție. Și echipele naționale au parteneriat de acest gen și chiar și la Futsal există sponsor din zona pariurilor.
Competiția / Echipa | Sponsor |
Liga 1 | Superbet |
Cupa României | Betano |
Liga 2 | Casa Pariurilor |
Naționala de seniori | Casa Pariurilor |
Naționala U21 | Casa Pariurilor |
Futsal | Fortuna |
"Oare e normal ca sponsorul competiției să fie și sponsorul uneia dintre echipele care e implicată în lupta pentru titlu? Moral e OK? Celor de la LPF nu li s-a părut nimic în neregulă, însă e o stare de incompatibilitate care nu are cum să nu ridice anumite semne de întrebare. Ar fi logic ca în regulamentul competiției să fie specificat ca sponsorul campionatului să nu aibă voie să aibă relații comerciale și cu vreun club care participă în respectiva întrecere"
Dan Udrea, redactor-șef adjunct GSP