Comentarii (128)
qheechee
qheechee  •  07 Iulie 2024, 21:08
Postat de talpaiadului pe 07 Iulie 2024, 20:00

Nu sunt de acord cu tine. Hai sa simplificam si mai mult, inlocuind conjunctivul cu indicativul prezent. Cum e corect: "nu mananc, dar nici nu beau" sau "nu mananc, dar nici beau"? In opinia mea, este evident ca "nu mananc, dar nici nu beau" este varianta corecta si atunci corect este si "Sa nu mananc, dar nici sa nu beau" si, de asemenea, "sa nu ridicam in slavi prezenta la Euro 2024, dar nici sa n-o blamam, sa n-o aratam cu degetul".

Iuteala de mana, sigur ca e "Sa nu mananc, dar nici sa nu beau". Varianta cealalta este exprimarea arhaica (nici mananc, nici beau)

talpaiadului
talpaiadului  •  07 Iulie 2024, 20:00
Postat de qheechee pe 07 Iulie 2024, 19:35

"Sa nu mananc, dar nici sa beau"

Nu sunt de acord cu tine. Hai sa simplificam si mai mult, inlocuind conjunctivul cu indicativul prezent. Cum e corect: "nu mananc, dar nici nu beau" sau "nu mananc, dar nici beau"? In opinia mea, este evident ca "nu mananc, dar nici nu beau" este varianta corecta si atunci corect este si "Sa nu mananc, dar nici sa nu beau" si, de asemenea, "sa nu ridicam in slavi prezenta la Euro 2024, dar nici sa n-o blamam, sa n-o aratam cu degetul".

qheechee
qheechee  •  07 Iulie 2024, 19:35
Postat de talpaiadului pe 06 Iulie 2024, 18:59

Ai dreptate si recunosc faptul ca felul in care a fost facuta corectura iti da tie dreptate si nu mie. Eu am ramas totusi cu dilema respectiva si mi-ar placea s-o clarific, nu din cauza ca as avea vreo problema in a recunoaste ca am interpretat gresit din punct de vedere gramatical, ci pentru a fi sigur ca am facut o greseala inainte de a o corecta. In opinia mea, a ridica, a blama si a arata sunt toate niste verbe care se supun acelorlasi reguli gramaticale, intrebarea fiind ce se intampla dupa conjunctia "nici", daca se foloseste forma negativa a verbului sau cea afirmativa pentru a evita dubla negatie. Un exemplu simplificat ar fi urmatorul: Cum e corect: "Sa nu mananc, dar nici sa nu beau" sau "Sa nu mananc, dar nici sa beau"?

"Sa nu mananc, dar nici sa beau"

chinele
chinele  •  06 Iulie 2024, 19:55
Postat de talpaiadului pe 03 Iulie 2024, 16:34

In opinia mea, Romania nu a pierdut onorabil ultimul meci, ci a parasit turneul final in genunchi, fiind invinsa fara drept de apel de catre o portocala nici pe departe mecanica. In loc de organizare, concentrare, agresivitate, risipa de energie si spirit de sacrificiu, fotbalistii nostri au fost neatenti, delasatori si lipsiti de vlaga , jucand chiar mai slab decat in meciurile de pregatire, atunci cand au fost pusi la zid de catre o parte a suporterilor si jurnalistilor, amintind de jocurile din liga natiunilor, acolo unde au terminat pe locul patru. Generatia "de suflet" a jucat fara suflet in acest meci, dand cu piciorul oportunitatii de a parasi turneul final cu fruntea sus, parasindu-l in schimb cu fruntea plecata, pe usa din dos. Ai nostri au facut totul pe dos impotriva Olandei, inclusiv in primele 20 de minute in care, in loc sa se apere organizat si agresiv, au incercat ei sa construiasca, dandu-le ocazia olandezilor sa inscrie un gol usor, pe o larghete in aparare si o greseala de portar, ulterior jucand cu plumb in ghete de parca orice sansa de calificare s-ar fi spulberat la golul ala. Nu infrangerea in sine e dureroasa, ci felul in care fotbalistii romani s-au comportat pe teren, iar acest comportament, desi nu anuleaza meritele calificarii la CE si castigarea grupei acolo, diminueaza considerabil impresia pe care nationala ne-a lasat-o la final, gustul amar amestecandu-se cu aprecierea si recunostinta, intr-un amalgam de sentimente contradictorii.

Exact asa s-a intamplat. Iordanescu Jr. a cazut cel mai important examen al sau ca selectioner. Nu te iei la tranta cu un colos ca Olanda ca te face bucati! Trebuia sa jucam compact si sa avem rabdare. Dupa ce am primit primul gol ne-am rispit energia incercand sa intram in posesia balonului ceea ce din pacate nu am reusit. Am avut noroc ca nu am primit 6-7 goluri! Stiu ca fiecare suporter e un mic antrenor si e usor cu o bere in mana sa judeci munca altuia dar asta e farmecul fotbalului!! Hai Romania!!!

talpaiadului
talpaiadului  •  06 Iulie 2024, 18:59
Postat de cita pe 06 Iulie 2024, 17:35

Eu am remarcat că între timp corectura a modificat textul cu negațiile, încât acum când citești înțelegi sensul pe care l-am intuit amândoi. E bine așa, se înțelege clar ce mesaj s-a transmis.

Ai dreptate si recunosc faptul ca felul in care a fost facuta corectura iti da tie dreptate si nu mie. Eu am ramas totusi cu dilema respectiva si mi-ar placea s-o clarific, nu din cauza ca as avea vreo problema in a recunoaste ca am interpretat gresit din punct de vedere gramatical, ci pentru a fi sigur ca am facut o greseala inainte de a o corecta. In opinia mea, a ridica, a blama si a arata sunt toate niste verbe care se supun acelorlasi reguli gramaticale, intrebarea fiind ce se intampla dupa conjunctia "nici", daca se foloseste forma negativa a verbului sau cea afirmativa pentru a evita dubla negatie. Un exemplu simplificat ar fi urmatorul: Cum e corect: "Sa nu mananc, dar nici sa nu beau" sau "Sa nu mananc, dar nici sa beau"?

cita
cita  •  06 Iulie 2024, 18:15
Postat de talpaiadului pe 04 Iulie 2024, 19:11

Balada Miorita nu contine in mod explicit fatalismul care i-a fost atribuit de catre George Calinescu si preluat ca litera de lege de catre profesorii de limba romana. Balada Miorita este o alegorie a testamentului pe care fiecare roman care pleca la razboi il lasa in urma lui, prin viu grai si cu tristete in suflet, pentru eventualitatea in care va muri pe campul de lupta, neinsemnand nici pe departe ca romanii plecau la razboi pentru a se lasa omorati de catre dusmani. "Si de-a fi sa mor" nu inseamna ca voi muri sau ca ma voi lasa omorat, ci doar ca a muri e o posibilitate reala, care trebuie luata in consideratie.

Excelent comentariul. Cei ce bagatelizeaza Imnul Național și Balada Miorița sunt sigur că înțeleg greșit mesajul din versurile, citez: "Murim mai bine-n luptă, cu glorie deplină/ Decât să fim sclavi iarăși, în vechiul nos' pământ " și din capodopera Miorița: "Soarele și Luna, mi-au ținut cununa.....".

cita
cita  •  06 Iulie 2024, 17:35
Postat de talpaiadului pe 04 Iulie 2024, 13:13

Mie mi se pare corect "sa nu ridicam in slavi prezenta la Euro 2024, dar nici sa n-o blamam", in fraza respectiva impunandu-se, in opinia mea, o alta corectura decat cea sugerata de tine si anume introducerea unei alte negatii, in felul urmator: "sa nu ridicam in slavi prezenta la Euro 2024, dar nici sa n-o blamam, SA N-O aratam cu degetul", fiind varianta negativa a expresiei "sa ridicam in slavi prezenta la Euro 2024, dar si sa o blamam, s-o aratam cu degetul".

Eu am remarcat că între timp corectura a modificat textul cu negațiile, încât acum când citești înțelegi sensul pe care l-am intuit amândoi. E bine așa, se înțelege clar ce mesaj s-a transmis.

Dobermannul
Dobermannul  •  06 Iulie 2024, 17:04

Exact un meci bun, numai ca trebuia entuziasm iar media a executat ordinul.

paiazze
paiazze  •  06 Iulie 2024, 15:06
Postat de sorin_marcela pe 05 Iulie 2024, 13:27

In sfarsit spui adevarul: TU N-AI SCRIS ISTORIE. Tu esti un amarat de scriitor la ziar.

Pleaca, ba, pacaliciule. Sau pacaliceo, ca nu mi-i clar. Mie nu-mi place Ioanitoaia, are un limbaj de lemn de te doare capul, dar aici are perfecta dreptate. Nationala a facut un singur meci bun, plus 20 de minute cu Olanda. Atat. De unde pana unde istorie? In SUA, 94, baietii aia au castigat 3 meciuri, (unul cu Argentina), si au fost la un pas de semifinale. Fac comparatia asta pentru unii ca tine, nu ca sa-i critic pe cei din nationala de azi. Cei de azi mai pot creste. Dar nu cu Iordanescu ca antrenor.

Laspalmas
Laspalmas  •  05 Iulie 2024, 22:36

Beeei sorinmarcela tu pe ce lume traiesti??? Daca Ioanitoaia pe care il stie toata Romania este un amarat de scriitor la ziar ia spune un nimeni ca tine cine este????

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • •••
  • 13
Comentează