Comentarii (14)
TheStrokes
TheStrokes  •  19 August 2024, 11:54

As mai introduce in discutie ceva ce cred eu ca ne lipseste: sportivii nostri sunt praf pe partea de tarie psihologica. Cazuri de sportivi bine cotati care au dezamagit/clacat psihologic. Poate pentru urmatoarea Olimpiada trebuie investit in componenta asta care nu costa atat de mult in comparatie cu lipsa infrastructurii. Chirila e cazul care a clacat din postura de favorit, dar nu cred ca e singurul al nostru de la Olimpiada care sta prost psihologic (cred ca are o parte emotiva pe care trebuie sa si-o intareasca in urmatorii ani). La tenis de masa, Bernadette Szocs era cea mai bine cotata sportiva europeana si a pierdut crunt 4-0 la ucrainenaca partenera ei de dublu din circuit. La echipe au fost tavalite de India, desi porneau favorite. La haltere nu am vazut concursul Tomei, dar pare ciudat ca dupa ce nu i s-a validat incercarea nu a mai facut nimic, pare si un blocaj psihologic. La gimnastica la echipe daca a ratat o fata la paralele sau barna, parca s-a transmis o unda de soc si au ratat si celelalte cateva minute mai tarziu la acelasi aparat. Sau imi amintesc acum de finala Halep-Ostapenko de la Roland Garros. Halep era clar sportiva mai buna, inexplicabil cum a pierdut finala aia.

TheStrokes
TheStrokes  •  19 August 2024, 11:53

Wow, a continuat discutia aici :) Eu sper si ne dorim toti sa aiba MaxiP dreptate, Chirila sa fie in forma pe termen lung de acum incolo pana la viitoarea Olimpiada. La sfarsitul saptamanii va fi campionatul mondial unde participa Chirila, Fuksa, Tarnovschi si altii care au prins finala olimpica pe care a ratat-o Chirila. Deci ne putem da seama de nivelul lui Chirila dupa rezultatul nefericit (si total anormal, zic eu) de la Olimpiada. Nu prea inteleg de ce e proba doar de 500m si nu de 1000m la canoe la campionatul mondial. Da, Fuksa a ajuns campion olimpic (singura lui medalie olimpica) la 31 de ani, cu 1 an mai mare decat ar avea Chirila la Los Angeles. Deci se poate :) O sa comentam saptamana asta despre Chirila si pe urma o sa uitam de el pana la urmatoarele concursuri mondiale/europene/olimpice etc., cam asta e expunerea unuia dintre cei mai buni sportivi pe care ii avem.

MaxiP
MaxiP  •  17 August 2024, 10:43
Postat de Riou pe 17 August 2024, 01:13

Pai cu GOATs ma refeream la sportivi legendari cu recorduri, de aia am zis ca sunt referiti asa. Nu dezbat subiectul asta aici ca nu despre ei era vorba. Zici ca se pot schimba multe in 4 ani dar apoi te contrazici zicand ca nu se pune problema ca Chirila sa iasa din nivelul sau pana atunci. Ba eu zic ca clar se pune problema de asta si de aia cred ca aceste JO au fost o sansa mare ratata pentru el. Si Toma a fost campioana mondiala si europeana si la categoria la care a ridicat la Paris, deci eu nu cred ca scuza care i-ai dat-o tine.

Bun, se pot schimba, ok. Nu cred ca nu va fi la nivel inalt, mai degraba, da, de putut se poate orice. Revenind la Toma, da, a fost campioana mondiala si la 71 kg, insa intr-un concurs mai slab, castigat cu 256 kg la total, in conditiile in care ulterior acesta a fost rezultat de medalie, nu de titlu. Plus ca inca nu aparuse Reeves. E adevarat, si la 64 kg a castigat fara concurenta ce a urmat, e greu la haltere pe plan mondial, sunt asiaticele foarte bune, totusi cred ca daca 64 kg ar fi fost categorie olimpica, ar fi avut mult mai multe sanse la medalie. Ajunsese sa ridice 244 kg, era acolo, in topul mondial. La 71 e undeva printre sportivele bune, insa e greu sa le bata pe cele de top care au stat toata cariera la acea categorie, sau care incep direct cu aceasta categorie. E adevarat, n-a avut nici forma din 2022, clar, ridicase 256 atunci, nu avea cum sa o faca de data asta (desi cred ca acesta a si fost rezultatul pentru bronz) nici in conditiile in care i se valida incercarea la 117 kg la smuls. Conteaza categoria, n-am putut sa nu observ ca n-a fost cam nimeni (cu exceptia norvegiencei) care sa fi prins podium la Olimpiada venind de la alta categorie.

Riou
Riou  •  17 August 2024, 01:13
Postat de MaxiP pe 16 August 2024, 22:47

Hai sa nu intram in disputa GOAT's te rog... nu-i consider pe niciunul niciun GOAT. Ok, legendari ambii in sporturile lor, dar nici vorba. Faceam comparatia insa strict in caiac-canoe, nu in alte sporturi. Bine, o faceam mai jos si in alte sporturi, dar hai sa fim sinceri, ei sunt asa zisi GOAT's fix prin longevitate. Aduna recorduri, de asta nu ii vad cei mai tari, ei cauta sumedenia de distinctii, in realitate nu au dominat mai clar ca altii. Revenind la caiac-canoe, ai dreptate, sigur ca in 4 ani se pot schimba multe. Dar il vad ca pe un sport unde chiar conteaza experienta si probabil Chirila va fi avantajat de acest lucru. Da, daca apar 1-2 mult mai buni, peste 4 ani merge pentru medalie olimpica, nu pentru titlu. Dar nu cred ca se pune problema sa-si iasa din nivelul pe care il are. Legat de Toma, situatia as spune ca e usor diferita. In primul rand in haltere, parca se incepe mai repede declinul sportivilor, asa cum si ajung la rezultate de top mai repede decat cei din caiac-canoe. Dar ce mi se pare ca nu realizeaza lumea legat de Toma, nu e categoria ei. E foarte greu sa urci 7 kg. Si daca ne uitam in alte probe... majoritatea, ca au urcat, ca au scazut, nu au confirmat in categoriile schimbate. Iar Toma a vizat o medalie. Ca daca viza top 5 il lua. Dar a riscat. Ma astept ca daca revine la 64 kg sa o revedem pe podium mondial, dar la 7 kg in plus, e greu de tot.

Pai cu GOATs ma refeream la sportivi legendari cu recorduri, de aia am zis ca sunt referiti asa. Nu dezbat subiectul asta aici ca nu despre ei era vorba. Zici ca se pot schimba multe in 4 ani dar apoi te contrazici zicand ca nu se pune problema ca Chirila sa iasa din nivelul sau pana atunci. Ba eu zic ca clar se pune problema de asta si de aia cred ca aceste JO au fost o sansa mare ratata pentru el. Si Toma a fost campioana mondiala si europeana si la categoria la care a ridicat la Paris, deci eu nu cred ca scuza care i-ai dat-o tine.

MaxiP
MaxiP  •  16 August 2024, 22:47
Postat de Riou pe 16 August 2024, 18:59

Eu nu stiu daca chiar majoritatea veteranilor se aplica aici, pana la urma sportivi ca Djokovic, Biles, etc sunt considerati "GOATs" in sporturile lor, nivel la care Chirila cu tot respectul n-a ajuns in sportul lui, deci de accea nu cred ca isi are rostul sa facem comparatii intre ei. Si Toma era campioana mondiala veterana in sportul ei si am vazut doar la aceste Jocuri ca asta tot n-a ajutat-o sa ia medalie olimpica, asa ca nu cred ca are rost sa pronosticam de pe acum ca va fi diferit pentru Catalin peste 4 ani cat atat de multe lucruri (forma, adversarii, etc etc) se pot schimba pana atunci.

Hai sa nu intram in disputa GOAT's te rog... nu-i consider pe niciunul niciun GOAT. Ok, legendari ambii in sporturile lor, dar nici vorba. Faceam comparatia insa strict in caiac-canoe, nu in alte sporturi. Bine, o faceam mai jos si in alte sporturi, dar hai sa fim sinceri, ei sunt asa zisi GOAT's fix prin longevitate. Aduna recorduri, de asta nu ii vad cei mai tari, ei cauta sumedenia de distinctii, in realitate nu au dominat mai clar ca altii. Revenind la caiac-canoe, ai dreptate, sigur ca in 4 ani se pot schimba multe. Dar il vad ca pe un sport unde chiar conteaza experienta si probabil Chirila va fi avantajat de acest lucru. Da, daca apar 1-2 mult mai buni, peste 4 ani merge pentru medalie olimpica, nu pentru titlu. Dar nu cred ca se pune problema sa-si iasa din nivelul pe care il are. Legat de Toma, situatia as spune ca e usor diferita. In primul rand in haltere, parca se incepe mai repede declinul sportivilor, asa cum si ajung la rezultate de top mai repede decat cei din caiac-canoe. Dar ce mi se pare ca nu realizeaza lumea legat de Toma, nu e categoria ei. E foarte greu sa urci 7 kg. Si daca ne uitam in alte probe... majoritatea, ca au urcat, ca au scazut, nu au confirmat in categoriile schimbate. Iar Toma a vizat o medalie. Ca daca viza top 5 il lua. Dar a riscat. Ma astept ca daca revine la 64 kg sa o revedem pe podium mondial, dar la 7 kg in plus, e greu de tot.

Riou
Riou  •  16 August 2024, 18:59
Postat de MaxiP pe 16 August 2024, 06:30

Nu se stie niciodata cum evolueaza un sportiv, sigur, nu garanteaza nimeni ca prinde urmatoarea Olimpiada. Dar nici ca nu va ramane la nivelul actual, poate si mai bun, situatie in care poate aparea cam cine vrea din spate ca tot prinde JO. Iar acei veterani de care vorbeam sunt chiar exemplul concret ca majoritatea se mentin intr-o forma buna si mai tarziu. Dar da, dintre ei, unii favoriti acum 4 ani, erau outsideri acum. Desi, unul a luat oricum medalie. Apropo, recunosc ca nu stiam, am verificat, insa se pare ca Fuksa, campionul olimpic de acum, e la prima medalie olimpica din cariera. Are daca nu gresesc varsta pe care o va avea Chirila peste 4 ani. N-au luat chiar toti medalie la debut.

Eu nu stiu daca chiar majoritatea veteranilor se aplica aici, pana la urma sportivi ca Djokovic, Biles, etc sunt considerati "GOATs" in sporturile lor, nivel la care Chirila cu tot respectul n-a ajuns in sportul lui, deci de accea nu cred ca isi are rostul sa facem comparatii intre ei. Si Toma era campioana mondiala veterana in sportul ei si am vazut doar la aceste Jocuri ca asta tot n-a ajutat-o sa ia medalie olimpica, asa ca nu cred ca are rost sa pronosticam de pe acum ca va fi diferit pentru Catalin peste 4 ani cat atat de multe lucruri (forma, adversarii, etc etc) se pot schimba pana atunci.

MaxiP
MaxiP  •  16 August 2024, 06:30
Postat de Riou pe 15 August 2024, 03:13

Eu unul cred ca si-a cam ratat sansa la medalie olimpica, cine stie daca peste 4 ani va mai fi in forma sa se califice la Olimpiada in primul rand, noi tipi dominanti pot aparea la proba lui pana atunci, etc etc. Acum era in forma si mare favorit fara toate aceste variabile si tot a clacat, sa-l compari cu veteranii pe care i-ai mentionat tu n-are sens pentru ca acei veterani deja castigasera medalii de la prima participare olimpica cu mult inainte de aceste Jocuri, ei aveau experienta in a castiga aceste medalii, ceea ce nu este cazul cu Chirila.

Nu se stie niciodata cum evolueaza un sportiv, sigur, nu garanteaza nimeni ca prinde urmatoarea Olimpiada. Dar nici ca nu va ramane la nivelul actual, poate si mai bun, situatie in care poate aparea cam cine vrea din spate ca tot prinde JO. Iar acei veterani de care vorbeam sunt chiar exemplul concret ca majoritatea se mentin intr-o forma buna si mai tarziu. Dar da, dintre ei, unii favoriti acum 4 ani, erau outsideri acum. Desi, unul a luat oricum medalie. Apropo, recunosc ca nu stiam, am verificat, insa se pare ca Fuksa, campionul olimpic de acum, e la prima medalie olimpica din cariera. Are daca nu gresesc varsta pe care o va avea Chirila peste 4 ani. N-au luat chiar toti medalie la debut.

Riou
Riou  •  15 August 2024, 03:13
Postat de MaxiP pe 14 August 2024, 11:32

Timpul le rezolva pe toate. Observ in sport ce inseamna mai nou experienta. Veteranii au cam dominat aceasta Olimpiada, sigur, cei ramasi in forma fizica buna. Djokovic invingand un Alcaraz aparent dominant in tenisul actual, l-a batut din experienta. O gimnastica artistica dominata de veterane, Biles si Andrade fiind pe la a 3-a si a 4-a Olimpiada, cu siguranta principalele nume din sportul lor la Paris. Cubanezul de la Lupte, pentru a 5-a oara campion olimpic, Teddy Riner etc. Iar la proba lui Catalin, da, a castigat Fuksa, sportiv cu mare experienta care s-a adaptat fara probleme conditiilor neprielnice, urmat de un brazilian cu mare experienta si el, chiar si de un Tarnovschi care nu e asa in varsta, dar e mai vechi in probele astea. Si desi nu e nici Catalin neaparat un pusti, el face proba asta ca proba de baza de 2-3 ani, iar aici cred ca la un concurs de cea mai mare anvergura s-a simtit diferenta fata de cei care o fac de 7-8-10 ani. Sigur, a fost si Brendel, nume legendar, 36 ani, el probabil totusi putin depasit fizic pentru a mai lupta in varf. Peste 4 ani cred ca totusi Catalin va fi la un alt nivel si din acest punct de vedere. Iar lectia asta cu siguranta e una de neuitata, greu de crezut ca va mai fi vreodata surprins de conditiile meteorologice sau de valoarea adversarilor. Pe care nu i-a subestimat niciodata declarativ, imi amintesc foarte bine, insa probabil a facut-o putin subconstient.

Eu unul cred ca si-a cam ratat sansa la medalie olimpica, cine stie daca peste 4 ani va mai fi in forma sa se califice la Olimpiada in primul rand, noi tipi dominanti pot aparea la proba lui pana atunci, etc etc. Acum era in forma si mare favorit fara toate aceste variabile si tot a clacat, sa-l compari cu veteranii pe care i-ai mentionat tu n-are sens pentru ca acei veterani deja castigasera medalii de la prima participare olimpica cu mult inainte de aceste Jocuri, ei aveau experienta in a castiga aceste medalii, ceea ce nu este cazul cu Chirila.

MaxiP
MaxiP  •  14 August 2024, 11:32
Postat de TheStrokes pe 14 August 2024, 10:23

Mi se rupe sufletul pentru ce a patit baiatul asta la Olimpiada, este printre cei mai buni 3 din sportul lui pe baza rezultatelor dinainte de Olimpiada, era poate chiar primul favorit. Ma doare si acum, dupa ataea zile, ce s-a intamplat in semifinale.Mai ales ca urmatoarea lui sansa olimpica e peste 4 ani, multe se pot intampla pana atunci. Am citit/vazut mai multe articole cu el de atunci, e un sportiv inteligent, empatic, cu un discurs articulat. O sa il urmaresc si de acum incolo ce o sa faca in viitoarele concursuri si ii tin pumnii sa aiba puterea sa ajunga la urmatoarea Olimpiada si sa ia acolo o medalie, doar asta ii lipseste din cariera.

Timpul le rezolva pe toate. Observ in sport ce inseamna mai nou experienta. Veteranii au cam dominat aceasta Olimpiada, sigur, cei ramasi in forma fizica buna. Djokovic invingand un Alcaraz aparent dominant in tenisul actual, l-a batut din experienta. O gimnastica artistica dominata de veterane, Biles si Andrade fiind pe la a 3-a si a 4-a Olimpiada, cu siguranta principalele nume din sportul lor la Paris. Cubanezul de la Lupte, pentru a 5-a oara campion olimpic, Teddy Riner etc. Iar la proba lui Catalin, da, a castigat Fuksa, sportiv cu mare experienta care s-a adaptat fara probleme conditiilor neprielnice, urmat de un brazilian cu mare experienta si el, chiar si de un Tarnovschi care nu e asa in varsta, dar e mai vechi in probele astea. Si desi nu e nici Catalin neaparat un pusti, el face proba asta ca proba de baza de 2-3 ani, iar aici cred ca la un concurs de cea mai mare anvergura s-a simtit diferenta fata de cei care o fac de 7-8-10 ani. Sigur, a fost si Brendel, nume legendar, 36 ani, el probabil totusi putin depasit fizic pentru a mai lupta in varf. Peste 4 ani cred ca totusi Catalin va fi la un alt nivel si din acest punct de vedere. Iar lectia asta cu siguranta e una de neuitata, greu de crezut ca va mai fi vreodata surprins de conditiile meteorologice sau de valoarea adversarilor. Pe care nu i-a subestimat niciodata declarativ, imi amintesc foarte bine, insa probabil a facut-o putin subconstient.

TheStrokes
TheStrokes  •  14 August 2024, 10:23

Mi se rupe sufletul pentru ce a patit baiatul asta la Olimpiada, este printre cei mai buni 3 din sportul lui pe baza rezultatelor dinainte de Olimpiada, era poate chiar primul favorit. Ma doare si acum, dupa ataea zile, ce s-a intamplat in semifinale.Mai ales ca urmatoarea lui sansa olimpica e peste 4 ani, multe se pot intampla pana atunci. Am citit/vazut mai multe articole cu el de atunci, e un sportiv inteligent, empatic, cu un discurs articulat. O sa il urmaresc si de acum incolo ce o sa faca in viitoarele concursuri si ii tin pumnii sa aiba puterea sa ajunga la urmatoarea Olimpiada si sa ia acolo o medalie, doar asta ii lipseste din cariera.

  • 1
  • 2
Comentează