Comentarii (14)
tk2014
tk2014  •  18 August 2024, 00:34
Postat de MaxiP pe 17 August 2024, 20:32

Pai e subiect distinct, evident ca sportul in SUA e mult mai de luat ca model decat cel din China, mai ales ca au demonstrat clar ca nu e nevoie sa ii rupi de restul vietii pe oameni ca sa faca performanta. A, ca trebuie disciplina, ok, dar chiar nu e nevoie sa-i inglobezi intr-un singur lucru. Dar nu despre asta intelesesem eu ca e vorba, nu poti zice de vreuna dintre ele ca nu sunt puteri in sport. Si clar China nu sta doar in 3 sporturi, de-acord, diversitatea lor sportiva e mai redusa decat a americanilor. In schimb, e cam peste a tuturor celorlalte natiuni, mai putin sporturile de echipa, adevarat, unde in afara de volei nu prea au echipe solide.

mi se pare ca chinezii sunt f ok intr-un mediu organizat. in sporturile unde e mai multa entropie se adapteaza mai greu. si cred ca treaba asta are radacini in asa-zisa revolutie culturala, cand au fost educati (fortat) sa invete totul dupa un sablon. nu stiu daca situatia e diferita acum cu printul xi. vom vedea in urmatoarele cincinale. in fine, ma declar satisfacut ca am purtat o conversatie intr-un mod civilizat. peace out

MaxiP
MaxiP  •  17 August 2024, 20:32
Postat de tk2014 pe 17 August 2024, 17:39

cred ca anul asta la sporturile de echipa, sua a stat destul de bine: 4 finale pt aur ( fotbal, baschet (2) si volei) si au ajuns in faze eliminatorii la polo, neavand traditie la handbal sau rugby. nu le stiu pe toate din cap. pe chinezi i-am vazut la hochei pe iarba (f), unde au beneficiat de antrenoarea olandeza. poate ca asta e o solutie, dar mie-e greu sa-i vad recuperand diferenta. nu sunt de acord cu comparatia atletismului cu inotul. asa cum nu incadrez sariturile in bazin sau sincronul la inot. altfel, daca punem tot bazinul intr-un singur sport, ajungem la punctul tau de vedere asupra atletismului, care nu inseamna doar alergare. in fine, am dat un comentariu de carciuma (ala referitor la ‘chinezii stau in 3 sporturi’). e un soi de excelenta si acolo, chiar daca nu m-a atras tv-ul sa vad vreo proba. prefer modelul american, cu sportul parte integranta a ciclului universitar si infrastructura pe masura performantelor. sau performanta pe masura infrastructurii. cred ca la chinezi sportul are alte motivatii in spate. ca fotbalul la arabi.

Pai e subiect distinct, evident ca sportul in SUA e mult mai de luat ca model decat cel din China, mai ales ca au demonstrat clar ca nu e nevoie sa ii rupi de restul vietii pe oameni ca sa faca performanta. A, ca trebuie disciplina, ok, dar chiar nu e nevoie sa-i inglobezi intr-un singur lucru. Dar nu despre asta intelesesem eu ca e vorba, nu poti zice de vreuna dintre ele ca nu sunt puteri in sport. Si clar China nu sta doar in 3 sporturi, de-acord, diversitatea lor sportiva e mai redusa decat a americanilor. In schimb, e cam peste a tuturor celorlalte natiuni, mai putin sporturile de echipa, adevarat, unde in afara de volei nu prea au echipe solide.

tk2014
tk2014  •  17 August 2024, 17:39
Postat de MaxiP pe 17 August 2024, 13:30

Pai eu am dat exemplul SUA in contextul tau, ca mi se pare nebunie daca ajungem sa ne legam si de primele 2 tari in lume ca numar de medalii ca se bazeaza pe unul sau doua sporturi. Sunt 2 superputeri in sport, ambele, nu neg eu ca SUA e mare forta. Acum daca fortam nota... scuze, atletismul ramane un singur sport, asa cum si inotul are 4 stiluri de inot, nu e nimic liniar. La fel de bine putem spune ca daca scoatem sportul nr 1 al ambelor natiuni, castiga China detasat. Dar nu are legatura, sunt primele 2, SUA totusi cu un numar detasat mai mare de medalii per total, avem o ierarhie clara. SUA e prima, China a doua, dar e si China forta, nu sta in 3 sporturi. Da, nu au traditie in sporturile de echipa, scuze, nici SUA nu domina nimic pe sprturile de echipa. Mai evoluati clar, dar acolo deja avem alte puteri, Spania probabil detasat prima, Franta, Serbia, Brazilia. SUA cam vine dupa ele. Nu are rost sa impartim, fiecare sport e important. Legat de creativitate, cred ca se remarca cel mai usor in sporturile artistice, adica exact cele dominate autoritar de China. Da, e munca acolo, orice sportiv domina acele sporturi printr-o viata de exersari, dar talentul chinezesc e acolo, inrudit cu cel rusesc, in antiteza cu "robotica" americanilor si tarilor occidentale. La capitolul artistic, China e marea forta, nu SUA. Iar legat de dopaj, chinezii au primit acceptul de a concura, nu sunt dopati in mod oficial. Altfel, are si SUA si multi altii controversele lor.

cred ca anul asta la sporturile de echipa, sua a stat destul de bine: 4 finale pt aur ( fotbal, baschet (2) si volei) si au ajuns in faze eliminatorii la polo, neavand traditie la handbal sau rugby. nu le stiu pe toate din cap. pe chinezi i-am vazut la hochei pe iarba (f), unde au beneficiat de antrenoarea olandeza. poate ca asta e o solutie, dar mie-e greu sa-i vad recuperand diferenta. nu sunt de acord cu comparatia atletismului cu inotul. asa cum nu incadrez sariturile in bazin sau sincronul la inot. altfel, daca punem tot bazinul intr-un singur sport, ajungem la punctul tau de vedere asupra atletismului, care nu inseamna doar alergare. in fine, am dat un comentariu de carciuma (ala referitor la ‘chinezii stau in 3 sporturi’). e un soi de excelenta si acolo, chiar daca nu m-a atras tv-ul sa vad vreo proba. prefer modelul american, cu sportul parte integranta a ciclului universitar si infrastructura pe masura performantelor. sau performanta pe masura infrastructurii. cred ca la chinezi sportul are alte motivatii in spate. ca fotbalul la arabi.

MaxiP
MaxiP  •  17 August 2024, 13:30
Postat de tk2014 pe 17 August 2024, 10:18

ok…ma rezumasem la China, ai adus S.U.A in discutie. Au luat medalii in 34 de sporturi diferite (atletismul fiind considerat un singur sport). Cred ca stii ca unele probe la atletism nu pot fi comparate. Precum categoriile sau stilurile de la haltere. Sau inaltimea platformei la sarituri. Atletismul are un spectru destul de mare si suficiente sporturi care nu presuspun doar alergat liniar pe distante diferite. Mai e o prajina, un disc, o greutate… In fine. Ce vreau sa spun e: chiar daca scoti atletismul de la americani, tot raman cu 33 de sporturi in care au luat medalii. 50% mai mult decat chinezii… Mentionasem halterele si inotul, dar nu le-am pus in lista celor trei sporturi pentru ca au umbra dopajului deasupra lor. Dar m-ai contrariat cu ‘creativitatea chineza’. Poti sa dezvolti, te rog? Eventual cum se aplica in sport? Si nu mi-ai raspuns la punctul referitor la sporturile de echipa (nu stafeta, ping pong sau inot sincron). Ma refer la sporturile unde trebuie da pasezi cartoful fierbinte de la unul la altul. Acolo cum ramane?

Pai eu am dat exemplul SUA in contextul tau, ca mi se pare nebunie daca ajungem sa ne legam si de primele 2 tari in lume ca numar de medalii ca se bazeaza pe unul sau doua sporturi. Sunt 2 superputeri in sport, ambele, nu neg eu ca SUA e mare forta. Acum daca fortam nota... scuze, atletismul ramane un singur sport, asa cum si inotul are 4 stiluri de inot, nu e nimic liniar. La fel de bine putem spune ca daca scoatem sportul nr 1 al ambelor natiuni, castiga China detasat. Dar nu are legatura, sunt primele 2, SUA totusi cu un numar detasat mai mare de medalii per total, avem o ierarhie clara. SUA e prima, China a doua, dar e si China forta, nu sta in 3 sporturi. Da, nu au traditie in sporturile de echipa, scuze, nici SUA nu domina nimic pe sprturile de echipa. Mai evoluati clar, dar acolo deja avem alte puteri, Spania probabil detasat prima, Franta, Serbia, Brazilia. SUA cam vine dupa ele. Nu are rost sa impartim, fiecare sport e important. Legat de creativitate, cred ca se remarca cel mai usor in sporturile artistice, adica exact cele dominate autoritar de China. Da, e munca acolo, orice sportiv domina acele sporturi printr-o viata de exersari, dar talentul chinezesc e acolo, inrudit cu cel rusesc, in antiteza cu "robotica" americanilor si tarilor occidentale. La capitolul artistic, China e marea forta, nu SUA. Iar legat de dopaj, chinezii au primit acceptul de a concura, nu sunt dopati in mod oficial. Altfel, are si SUA si multi altii controversele lor.

tk2014
tk2014  •  17 August 2024, 10:18
Postat de MaxiP pe 17 August 2024, 08:08

Asa e. Doar ca sunt medaliati in 21 sporturi. Adica in mai multe sporturi decat am avut noi participari. Sta in 3 sporturi (apropo, da, tirul e sport, de mare traditie olimpica, probabil sunt mai avizati sa-l considere sport). Au mai luat medalii la inot, doar ca la inot au luat cele mai multe. Impreuna cu gimnastica, pe care nu o pomenesti, totusi China e remarcata ca o mare putere in gimnastica. Au mai luat si la haltere... mai exact 5 medalii. Doar ca din 6 posibile, ca acolo sunt reguli stricte de participare per natiune. Si un sportiv nu a incheiat concursul, probabil s-a supraestimat putin, cel mai probabil lua si el altfel. Deci asta cu statul in 3 sporturi e ca asta cu Romania care are "noroc" cu canotajul. Pai in primul rand daca pana si China sta in 3 sporturi, inseamna ca nu putem critica ca Romania sta in unul si nu inteleg exact cum poti concluziona asa ceva cand daca te uiti pe distinctii, nu stii in ce partesa privesti. Iar sa zici de China ca nu are treaba cu creativitatea... pai din contra, are, mai mult ca altii. Da, robotici, stim toti, ambitie enorma, stau tare de tot in sporturile de executie, dar au enorm si in altele. Apropo, nu vad pe nimeni de SUA sa spuna ca sta doar in atletism. Care mai e si sportul cu cele mai multe probe. Daca nu ma insel peste un sfert din titlurile olimpice le-au luat acolo. La ei nu se aplica principiul, daca China sta in 3?

ok…ma rezumasem la China, ai adus S.U.A in discutie. Au luat medalii in 34 de sporturi diferite (atletismul fiind considerat un singur sport). Cred ca stii ca unele probe la atletism nu pot fi comparate. Precum categoriile sau stilurile de la haltere. Sau inaltimea platformei la sarituri. Atletismul are un spectru destul de mare si suficiente sporturi care nu presuspun doar alergat liniar pe distante diferite. Mai e o prajina, un disc, o greutate… In fine. Ce vreau sa spun e: chiar daca scoti atletismul de la americani, tot raman cu 33 de sporturi in care au luat medalii. 50% mai mult decat chinezii… Mentionasem halterele si inotul, dar nu le-am pus in lista celor trei sporturi pentru ca au umbra dopajului deasupra lor. Dar m-ai contrariat cu ‘creativitatea chineza’. Poti sa dezvolti, te rog? Eventual cum se aplica in sport? Si nu mi-ai raspuns la punctul referitor la sporturile de echipa (nu stafeta, ping pong sau inot sincron). Ma refer la sporturile unde trebuie da pasezi cartoful fierbinte de la unul la altul. Acolo cum ramane?

MaxiP
MaxiP  •  17 August 2024, 08:10
Postat de cirus11 pe 16 August 2024, 23:08

Complet irelevant, aceeasi intrebare ca la noi, cat sport face populatia?? Pana la urma asta trebuie sa fie scopul, o populatie mai sanatoasa, care in timp duce si la cresterea inaltimii poporului, avem exemple foarte clare in Europa.

In mare parte sportul a reusit sa inlocuiasca razboaie, deci nu cred ca sanatatea populatiei e singurul scop. Sigur, idealul ar fi sa fie pace si toti sanatosi, dar sincer, sportul competitiv, dus pana la competitii mondiale intre natiuni, nu e pentru sanatatea populatiei, asta e clar. Ca se pot imbina, sigur, dar chiar mi se pare pueril sa credem ca sportul de performanta exista pentru sanatatea populatiei.

MaxiP
MaxiP  •  17 August 2024, 08:08
Postat de tk2014 pe 16 August 2024, 22:29

chinezii stau in 3 sporturi: ping-pong, sariturile in bazin si tirul (daca poti numi ‘tirul’ sport). au mai luat medalii la haltere si inot, doua sporturi cu traditie in dopaj. 90% din medaliile lor sunt in sporturi care se bazeaza pe automatisme si acuratetea executiei. practic, executarea unui proces de la A la B. Cand intervine creativitatea sau colaborarea, e mai complicat.

Asa e. Doar ca sunt medaliati in 21 sporturi. Adica in mai multe sporturi decat am avut noi participari. Sta in 3 sporturi (apropo, da, tirul e sport, de mare traditie olimpica, probabil sunt mai avizati sa-l considere sport). Au mai luat medalii la inot, doar ca la inot au luat cele mai multe. Impreuna cu gimnastica, pe care nu o pomenesti, totusi China e remarcata ca o mare putere in gimnastica. Au mai luat si la haltere... mai exact 5 medalii. Doar ca din 6 posibile, ca acolo sunt reguli stricte de participare per natiune. Si un sportiv nu a incheiat concursul, probabil s-a supraestimat putin, cel mai probabil lua si el altfel. Deci asta cu statul in 3 sporturi e ca asta cu Romania care are "noroc" cu canotajul. Pai in primul rand daca pana si China sta in 3 sporturi, inseamna ca nu putem critica ca Romania sta in unul si nu inteleg exact cum poti concluziona asa ceva cand daca te uiti pe distinctii, nu stii in ce partesa privesti. Iar sa zici de China ca nu are treaba cu creativitatea... pai din contra, are, mai mult ca altii. Da, robotici, stim toti, ambitie enorma, stau tare de tot in sporturile de executie, dar au enorm si in altele. Apropo, nu vad pe nimeni de SUA sa spuna ca sta doar in atletism. Care mai e si sportul cu cele mai multe probe. Daca nu ma insel peste un sfert din titlurile olimpice le-au luat acolo. La ei nu se aplica principiul, daca China sta in 3?

cirus11
cirus11  •  16 August 2024, 23:10
Postat de tk2014 pe 16 August 2024, 22:29

chinezii stau in 3 sporturi: ping-pong, sariturile in bazin si tirul (daca poti numi ‘tirul’ sport). au mai luat medalii la haltere si inot, doua sporturi cu traditie in dopaj. 90% din medaliile lor sunt in sporturi care se bazeaza pe automatisme si acuratetea executiei. practic, executarea unui proces de la A la B. Cand intervine creativitatea sau colaborarea, e mai complicat.

E mai dificil sa arda etapele dar lucreaza si la celelalte sporturi...

cirus11
cirus11  •  16 August 2024, 23:08

Complet irelevant, aceeasi intrebare ca la noi, cat sport face populatia?? Pana la urma asta trebuie sa fie scopul, o populatie mai sanatoasa, care in timp duce si la cresterea inaltimii poporului, avem exemple foarte clare in Europa.

tk2014
tk2014  •  16 August 2024, 22:29

chinezii stau in 3 sporturi: ping-pong, sariturile in bazin si tirul (daca poti numi ‘tirul’ sport). au mai luat medalii la haltere si inot, doua sporturi cu traditie in dopaj. 90% din medaliile lor sunt in sporturi care se bazeaza pe automatisme si acuratetea executiei. practic, executarea unui proces de la A la B. Cand intervine creativitatea sau colaborarea, e mai complicat.

  • 1
  • 2
Comentează