SPORTURI  »  JOCURILE OLIMPICE  »  PARIS 2024

CORESPONDENȚĂ GSP DIN PARIS Ce n'est pas possible » Ce s-a ales de proiectul „taxiurilor zburătoare”, inovația high-tech pregătită pentru Jocurile Olimpice: „Din cauza americanilor”

Cerul Parisului n-a văzut taxiuri zburătoare pe durata Jocurilor Olimpice / Sursă foto: Imago Images +10   FOTO
Cerul Parisului n-a văzut taxiuri zburătoare pe durata Jocurilor Olimpice / Sursă foto: Imago Images

Articol de - Publicat luni, 12 august 2024 09:09 / Actualizat luni, 12 august 2024 09:09

Intens mediatizatul proiect al așa-numitelor „taxiuri zburătoare” a rămas la statutul de promisiune neonorată pentru ediția abia încheiată a Jocurilor Olimpice. Producătorul german Volocopter a venit cu scuze chiar în ultimele zile ale competiției, anunțând că au existat întârzieri în obținerea certificării motoarelor.

Constângerile legate de siguranță, mai exact dubiile cu privire la motoarele electrice concepute de un constructor american, au amânat momentul ce se dorea a fi unul revoluționar, deasupra Parisului olimpic. Motoarele au fost trimise înapoi în Statele Unite pentru o verificare amănunțită, scrie presa din Franța.

CEO-ul Volocopter, Dirk Hoke, susține că întârzierea „a fost cauzată de un furnizor american care nu a fost capabil să livreze ceea ce a promis”, notează France 24.

+5 FOTO

Guvernul le oferise autorizație, Primăria se opunea

Primele zboruri ar fi trebuit să fie efectuate în timpul Jocurilor Olimpice, iar autoritățile din Franța, cu acordul Guvernului, chiar dăduseră undă verde pentru crearea unui sistem de decolare și aterizare în Paris, pe un heliport plutitor care ar fi trebuit să fie amenajat pe Sena, în apropierea gării Austelitz din sud-estul Parisului.

Lovitura de imagine plănuită de compania Volocopter, care spera că asocierea cu Jocurile Olimpice le va aduce un boost nemaivăzut de popularitate, pe lângă sporirea atractivității competiției, a rămas însă o iluzie, inaugurarea aparatelor de zbor de mici dimensiuni fiind amânată pentru o dată ulterioară.

Oricum, Primăria Parisului se opusese proiectului, pe care municipalitatea l-a numit o „aberație ecologică”.

„Nu vom face niciun compromis în privința siguranței”, a transmis ADP Paris, compania care administează aeroporturile din capitala Franței

Lucrurile păreau avansate cu câteva săptămâni înainte de startul Jocurilor, iar compania cu sediul în Germania reușise deja să parafeze o asociere cu entitatea franceză Aéroports de Paris (ADP), operatorul aeroportuar care administrează majoritatea zborurilor din zona Parisului, precum și cu RATP, operatorul principal de transport public din Paris.

Totul părea pus la punct pentru finalizarea proiectului experimental, numai că speranțele companiei producătoare s-au spulberat rapid.

„Certificarea pentru VoloCity, motorul conceput și realizat de Volocopter, a fost întârziată cu câteva săptămâni din cauza motoarelor. Suntem puțin dezamăgiți, dar, în orice caz, am spus că nu vom face niciun compromis în ceea ce privește siguranța”, a punctat și Edward Arkwright, directorul adjunct al ADP, conform sursei citate.

Dincolo de problemele legate de motoare, nici EASA, Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aeriană, nu le oferise celor de la Volocopter autorizație pentru a zbura deasupra Senei, după cum a recunoscut și Augustin de Romanet, CEO-ul ADP.

„Taxiurile zburătoare” sunt create de producătorul german Volocopter. Ele se aseamănă foarte mult cu un elicopter de mici dimensiuni, doar că le lipsește rotorul din spate. Spre deosebire de un elicopter obișnuit, acestea sunt, potrivit producătorului, foarte silențioase. Elicea obișnuită a unui elicopter este înlocuită de 18 rotoare care funcționează simultan.

+5 FOTO

Ieri, un prim test fără pasageri, la Versailles

Dacă planul cu Jocurile Olimpice nu le-a ieșit, cei de la Volocopter au efectuat un zbor de test duminică, în ziua închiderii Jocurilor Olimpice. Nu la Paris, ci în suburbia Saint Cyr l'Ecole, în apropiere de Chateau de Versailles, locul unde s-au desfășurat competițiile de echitație.

Fără vreun pasager, avându-l la bord doar pe pilotul de teste al Volocopter, Olivier Renard, zborul a durat mai puțin de cinci minute și s-a dovedit a fi un succes, notează site-ul actu.fr.

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Prima „victimă” a lui Dan Șucu la Genoa! Anunțul venit din Italia
Campionate
Prima „victimă” a lui Dan Șucu la Genoa! Anunțul venit din Italia
Unde a dispărut Dan Șucu, în timp ce italienii îl așteptau diseară la Genoa - Napoli
Superliga
Unde a dispărut Dan Șucu, în timp ce italienii îl așteptau diseară la Genoa - Napoli
Atmosferă de senzație la Genoa - Napoli » Mesaj din centrul fanilor pentru Dan Șucu
Campionate
Atmosferă de senzație la Genoa - Napoli » Mesaj din centrul fanilor pentru Dan Șucu

Dosarul lui Dan Șucu de la CNSAS: „La data de 16.08.1984 a semnat un Angajament, preluând numele conspirativ «Mircea Crișan»” + „Vreau să asigur organele de securitate de deplina mea sinceritate, loialitate”

7 curiozități din clasicul Dinamo - Rapid: cea mai mare diferență de scor, giuleștenii au produs un moment istoric + Palmaresul lui Marius Șumudică împotriva „câinilor”


Comentarii (1)
Karkaleki
Karkaleki  •  14 August 2024, 02:38

Gresit. De vina este rasismul. Denaia nu merg tacsiurile alea svuratoare

Vezi toate comentariile (1)
Comentează