Articol de GSP - Publicat marti, 11 februarie 2020 10:59
România intră pe una dintre cele mai importante piețe ale viitorului: cea a bateriilor auto pentru mașini electrice!
Compania românească Rombat a intrat în piața producătorilor de baterii pentru mașini electrice, o tehnologie pe care o vânează cei mai mari producători, de la Tesla la CATL.
Baterii auto într-o fabrică de 5000 de metri pătrați
„Fabrica de celule Li-Ion de la Cernica, Ilfov, este pasul către viitor făcut de Rombat și o investiție de referință de pe piața românească. În parteneriat cu Prime Technologies vom dezvolta baterii Li-Ion de tip «custom made» și vom intra într-o piață nouă pentru Rombat', a explicat Eduard Croitoru, director de marketing și vânzări al Rombat, citat de LifeNews.
Noua fabrică de la Cernica – care se întinde pe o suprafață de 5.000 mp – a necesitat o investiție de 12 milioane de euro și are o capacitate de producție de 1 milion de celule pe an (sau 100 MW/h). Bateriile care vor fi produse aici sunt de tip litiu-nichel-mangan (NMC) de 20 Ah/3,65 V și fosfat de fier-litiu (LPF) de 20 Ah/3,2 V, informează auto-bild.ro.
Crește poluarea în București?
Există, totuși, temeri privind poluarea excesivă pe care producerea unor baterii auto pentru mașini electrice le presupune. Mai multe studii din Europa, Statele Unite ale Americii sau China au vorbit despre impactul costisitor pe care bateriile auto îl pot avea asupra mediului.
CATL, colosul din umbră care domină piața mașinilor electrice!
Reportaj șocant: cum elimină chinezii concurența pe piața bateriilor + cum blochează cobaltul din cele mai mari mine din lume! CATL, o companie micuță din China, a devenit cel mai mare producător de baterii pentru mașini electrice din lume. Cum? Prin forța guvernului chinez de a pune presiune pe giganții auto, care se conformează rând pe rând!
Citește și:
Elon Musk face o afirmație-șoc: „Știți de ce aveți nevoie pentru a lucra la Tesla?”