Articol de Andrei Crăiţoiu - Publicat vineri, 29 iunie 2018 08:56
La evenimente cu peste 15.000 de spectatori, cel mai mare stadion devine ca un buncăr anti-semnal: serviciile de telefonie mobilă și de internet nu pot fi folosite la parametri optimi sau chiar deloc.
Gazeta Sporturilor a făcut în ultimele luni mai multe experimente pentru a vedea cum se comportă rețelele de telefonie mobilă la evenimentele care au loc pe Arena Națională, fie că vorbim de meciuri de fotbal sau evenimente individuale, unde sunt prezenți peste 15.000 de spectatori. În ultimele trei luni, ziarul a utilizat cartele de voce și de date de la Vodafone, Telekom, Orange și RCS-RDS, iar rezultatul a fost același: semnal slab, foarte slab sau deloc, atunci când pe Arena Națională erau evenimente sportive. Nu poți suna absolut deloc, mesajele SMS nu pot fi trimise către destinatari, iar un live pe Facebook sau tentativa de a posta filmulețe și poze pe alte rețele de socializare devine o misiune imposibilă.
"Semnal foarte slab!"
Ultimul exemplu a fost în urmă cu două săptămâni și jumătate, atunci când Simona Halep a venit pe cel mai mare stadion din țară să-și prezinte în fața a aproximativ 17.000 de români titlul câștigat la Roland Garros. Reporterii Gazetei prezenți la acest eveniment nu au putut realiza sub nici o formă live pe Facebook de pe stadion. Mesajul aplicației? "Semnal foarte slab!". Iar pentru această operațiune s-au utilizat cartele Vodafone, Orange și Telekom! Nici serviciile de voce nu au funcționat: "Mesajul nu a putut fi trimis", "Conexiune slabă rețea" au fost mesajele afișate pe dispozitivele mobile.
RĂSPUNS
Primăria promite că se rezolvă
Ziarul a solicitat puncte de vedere celor patru operatori, dar și Primăriei București. "Această problema a fost sesizată, iar pe această cale anunțăm faptul că au fost întreprinse demersurile specifice în acest sens, astfel încât, în urmă cu 3 săptămâni, unul dintre operatori a demarat și finalizat deja montarea unui număr suplimentar de antene, tocmai în vederea remedierii situației actuale a acestor servicii, urmând ca în perioada următoare acest proces să continue până la asigurarea unui serviciu de calitate superioară", se arată în răspunsul PMB. z
Cum au răspuns companiile de telefonie din România la solicitarea Gazetei Sporturilor
VODAFONE
"Urmărim cu atenție evenimentele publice, de orice natură, din toată țara, pentru a oferi utilizatorilor o experiență cât mai plăcută. În cazul unui eveniment public anunțat în prealabil pe Arena Națională sau în alt loc, echipele Vodafone optimizează rețeaua în zona respectivă, pentru a mări capacitatea acesteia, atât pe partea de servicii de voce și mesaje text, cât și pe partea de date mobile".
TELEKOM
"În acest moment echipele noastre tehnice evaluează mai multe soluții prin care să creștem capacitatea rețelei în zona Arenei Naționale, astfel încât să asigurăm disponibilitatea serviciilor de voce și date la parametri optimi, inclusiv în timpul meciurilor cu mare audiență, în condițiile unui trafic foarte intens".
ORANGE
"Din experiența ultimelor evenimente sportive am observat că suporterii utilizează tehnologia din ce în ce mai mult și astfel este posibil ca, în cazuri de încărcare maximă a rețelei, pentru perioade foarte scurte de timp, unii utilizatori să întâmpine ușoare dificultăți în utilizarea serviciilor de date mobile. Depunem constant eforturi de optimizare a calității serviciilor de voce și date mobile, la nivel național".
RCS-RDS
"În perioada următoare ne-am propus să efectuăm o serie de optimizări tehnice în zona Arenei Naționale, deoarece estimăm că numărul evenimentelor cu public numeros va crește și, implicit, se va intensifica și traficul de date. Principala noastră preocupare este să oferim servicii de calitate către toate categoriile de beneficiari, fiind în continuă căutare de soluții care să răspundă tuturor exigențelor".
ANALIZĂ ANCOM
Românii sunt dependenți de telefoane și net mobil
Conform unui raport emis de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), la jumătatea anului 2017, în România se înregistrau 22,2 milioane de cartele active de servicii de telefonie mobilă, dintre care 11,8 milioane erau utilizatori pe bază de abonament și 10,4 milioane utilizatori pe bază de cartele preplătite active. Traficul total realizat prin intermediul conexiunilor de internet mobil în bandă largă a fost de 145.000 TB în primul semestru al anului 2017, dublu față de primul semestru al anului 2016. În datele prelucrate de ANCOM se arată că, în România, numărul total de conexiuni la internet mobil era de 16,6 milioane la mijlocul anului trecut, iar rata de penetrare a internetului mobil la nivel de populație a ajuns la 85%!
Viorel Moldovan vrea o regulă ce ar înfuria FCSB și Craiova: „De ce în altă parte se poate?!”
Nadia Comăneci s-a întors în sportul românesc » Cu ce club va colabora