Articol de Eduard Apostol - Publicat marti, 21 mai 2013 00:00 / Actualizat luni, 20 mai 2013 21:59
Fostul preşedinte al Consiliului de Administraţie va ajuta noua conducere să nu-şi piardă cei mai importanţi sponsori: Orange şi Mitsubishi
Dinamo respiră greu pe final de sezon, iar strategia de atragere a fotbaliştilor valoroşi nu rivalizează cu cea a contracandidatelor. Salariile lunare oferite de "cîini" jucătorilor doriţi să fie achiziţionaţi sînt sub 5.000 de euro, iar banii pentru supravieţuirea clubului, ce vor veni din drepturile de televizare şi de la sponsori, sînt extrem de importanţi!
Roş-albii tremură pe acest final de campionat întrucît se termină contractele de sponsorizare cu Orange, Mitsubishi şi cu firma de echipament sportiv Nike. Toate acestea au fost aduse de Nicolae Badea, cel care acum are doar o funcţie onorifică la club. Fostul preşedinte CA a transmis însă noii conduceri că va face tot ce este posibil pentru a prelungi acordurile, mai ales că alte branduri mari nu se înghesuie să se asocieze cu "cîinii". "E nevoie de domnul Badea pentru că sponsorii nu prea mai vor să semneze după ce Dinamo a terminat în ultimii ani doar pe locurile 5-6, iar în acest sezon sînt şanse infime să prindă Europa", explică roş-albii.
Mitsubishi plăteşte o sumă modică, puţin peste 100.000 de euro, dar alimentează clubul cu maşini, plus o ambulanţă 4x4 ultramodern utilată. Bani mulţi pot veni de la Orange, însă şi compania de telefonie mobilă condiţionează suma de performanţele clubului!
Cît oferă Orange la Dinamo
Pe ce loc termină Sumă
1-3 1,5 milioane de euro
4-5 1 milion de euro
5 în jos 500.000 de euro
1,5 milioane de euro pe an e cel mai mare contract de sponsorizare din Liga 1, bani pe care îi oferă Romprest la Petrolul
30 de milioane de euro plăteşte anual Qatar Foundation către FC Barcelona, fiind cel mai consistent contract de sponsorizare din lume