Articol de Andrei Crăiţoiu, Dan Udrea - Publicat miercuri, 11 septembrie 2019 09:59
Narcis Răducan (44 de ani) a anunțat ieri că lucrează la un plan prin care să readucă fanii în tribune, iar Gazeta a aflat care sunt primele 3 acțiuni de imagine pe care le are în plan directorul sportiv.
- Craiova - FCSB se va disputa duminică, de la ora 21:00, liveTEXT pe GSP.RO și transmis de TV DigiSport 1, TV Telekom Sport 1 și Look Sport.
„Într-un top al lucrurilor unde trebuie să intervenim, eu cred că pe primele locuri e cel legat de suporteri. Trebuie ca noi, în calitate de club, să facem ceva să readucem lumea în tribune”, a spus Narcis Răducan la TV Digi Sport.
Această declarație dezvăluie una dintre țintele pe care înlocuitorul lui Mihai Stoica și le-a impus pentru perioada următoare. Realitatea din actualul sezon e una dezarmantă pentru clubul lui Becali. E cea mai mică medie de spectatori înregistrată de FCSB din 2003 și până în prezent. Doar 3.500 de spectatori, deși echipa a evoluat inclusiv în cupele europene.
„Să nu uităm că nu am jucat acasă până acum și nu a fost simplu deloc. Am fost ba la Pitești, ba la Giurgiu, așa că nu putem cuantifica numărul fanilor. Totuși, e clar că aici avem o problemă și trebuie să remediem ce s-a stricat. Nu e vorba de muncă diplomatică. Nu trebuie inventat nimic. Pe de o parte, contează nivelul fotbalistic, apoi mai sunt și acele acțiuni de atragere a fanilor", a mai adăugat Narcis.
GSP a aflat direcțiile în care vicecampioana României va acționa, prin care va încerca să repopuleze tribunele și, poate și mai important, să refidelizeze fanii pierduți:
1. Pe urmele Gazetei
Răducan vrea să apeleze la o acțiune pe care Gazeta Sporturilor a realizat-o cu foarte mare succes în urmă cu mai bine de un deceniu. S-a numit „Gazeta îți aduce vedete în liceu" și, lunar, o parte a oamenilor din redacția ziarului, însoțiți de jucători, antrenori sau alți membri ai unor cluburi, mergeau la diverse licee din București și din țară, unde se juca un meci împotriva formației școlii respective.
Erau acțiuni la care se prezentau și 400-500 de elevi, care primeau autografe și se fotografiau cu cei din echipele de fotbal. Narcis va încerca să facă un lucru asemănător și să meargă în licee, însoțit de 2-3 jucători, plus persoane din staff, care să evolueze contra liceenilor, după care să împartă produse promoționale FCSB și să ofere și autografe.
2. Acțiuni caritabile
O altă idee e ca FCSB să se implice în cazuri umanitare și să le susțină în toate aparițiile publice, lucru care ar atrage un mare capital de simpatie, mai ales dacă strategia va avea o continuitate de luni și chiar ani de zile. Narcis intenționează să le ceară jucătorilor și antrenorilor să meargă și în spitale, atunci când timpul permite, pentru a oferi un tricou, o minge sau autografe celor a căror cauză e susținută public de club.
3. O zi cu echipa
Noul director sportiv vrea să le permită fanilor, aleși prin tragere la sorți dintre cei care vin la meciuri, să petreacă o zi întreagă alături de jucători, la baza din Berceni, inclusiv la antrenamente.
Cum s-a prăbușit media de spectatori a FCSB-ului
SEZON | SPECTATORI |
---|---|
2012-2013 | 20.300 |
2013-2014 | 10.500 |
2014-2015 | 7.800 |
2015-2016 | 9.200 |
2016-2017 | 9.300 |
2017-2018 | 9.850 |
2018-2019 | 6.600 |
2019-2020 | 3.500 |
Mihai Stoica: „Ținta mea, 15.000 de abonați!"
În urmă cu 15 ani, targetul clubului în relația cu suporterii era cu totul altul. Mihai Stoica anunța la finalul anului 2004 ce obiectiv își propusese în privința prezenței pe stadion: „Vreau să ajungem să avem 15.000 de abonați, acesta e ținta mea"..
Nu s-a ajuns chiar la 15.000, dar în acel an, clubul a atins un nivel fantastic de abonați, în jur de 10.000.
VEZI ȘI:
CRAIOVA - FCSB // VIDEO Victor Pițurcă, cel mai ofensiv din Liga 1!
AICI ai cele mai interesante statistici + clasamente în timp real din fotbalul intern și internațional!