Articol de Andrei Crăiţoiu - Publicat marti, 09 februarie 2016 00:00
Fără departament de marketing, Steaua a dat dreptul unei firme online să comercializeze produse cu logoul şi numele jucătorilor.
"Ce să fac eu, mă, cu ăia de la marketing, care în loc să producă, mai multă pagubă aduceau? Mie dacă nu-mi aduci bani în plus, n-ai de se stai şi să mănînci banii aiurea. Ce tricouri să vîndă, mă, plecaţi d-aici!", spunea Gigi Becali în urmă cu mai mullţi ani.
Fără să mai aibă un magazin oficial, dar nici departament de marketing, fanii campioanei achiziţionează produse cu logoul Stelei de unde apucă. Fie de pe siteurile unor suporteri care vînd tricouri, şepci sau fanioane, fie din pieţe şi alte bazare de cartier.
Ieri, pagina de Facebook a roş-albaştrilor găzduia următorul mesaj cu ocazia Zilei îndrăgostiţilor de pe 14 februarie: "Ești suporterul numărul 1 al iubitei/iubitului tău? În luna dragostei, arată-i cît ții la el/ea. Comandă orice produs cu băieții noștri și îți oferim cadou ție și jumătății tale o cutie de praline".
Preţul unei cutii de praline este de 31 de lei, iar acestea se pot comercializa şi separat. Pralinele sînt imprimante cu imaginile lui Chipciu, Stanciu, Varela şi Filip. Acţiunea de marketing nu este una realizată de club, ci de o firmă online, vip-pictures.com.
Pe lîngă praline, fanii campioanei au la dispoziţie pe acelaşi site o gamă largă de produse cu chipul jucătorilor favoriţi. Tricourile costă 89 de lei, un tablou de sticlă cu pozele fotbaliştilor 247 de lei, un hanorac pentru fete 204 lei, iar o cană 55 de lei.
Cei patru stelişti nu sînt singurii din cadrul acestei campanii. Alături de ei, fanii mai pot cumpăra produse de marketing cu Robert Lewandowski, Cristiano Ronaldo, Leo Messi sau Claudiu Keşeru.