FOTBAL  »  Superliga  »  ANALIZĂ

Impactul opririi sportului: Bobby Durbac, specialist marketing sportiv: „Bugetele vor fi mai mici cu 20-50 la sută”

Bobby Durbac FOTO Arhivă personală
Bobby Durbac FOTO Arhivă personală

Articol de , - Publicat vineri, 29 mai 2020 09:56

Bobby Durbac, specialist in marketing si fost director al departamentului de profil la FCSB cu ani în urmă, a vorbit pentru Ziarul Financiar despre impactul negativ pe care întreruperea competițiilor sportive din România îl va avea în situația financiară a cluburilor și sportivilor.

Iată cele mai interesante păreri pe care Durbac le-a avut pe acest subiect in ZF:

"Sunt foarte multe firme care au bugetele de marketing înghețate, urmând să analizeze ce se va întâmpla. Toți vor trage linie la jumătatea acestui an și vom vedea cum arată segmentele de business pentru a doua parte a anului. Vom afla abia prin august dacă sunt bugete disponibile pentru sezonul viitor. Va fi o scădere a bugetelor între 20 și 50 la sută", a spus Durbac.

Acesta a mai declarat: "Totul se leagă de situația economică în ceea ce privește salariile jucătorilor. În Premier League, drepturile TV sunt un miliard de euro, la noi sunt 30 de milioane. Barca are sponsori de 30 de milioane, la noi 1 milion e un caz fericit. Lyon are buget 200 de milioane, or noi suntem la 8-10 milioane, cel mai fericit caz. Majoritatea cluburilor depind de drepturile TV și se apleacă prea puțin asupra businessului din fotbal. Nu investesc în marketing sau infrastructură"

"În România, un departament de marketing poate să obțină venituri din sponsorizări și alte activități conexe, dar nu din primul sezon, ci doar din al doilea, al treilea. S-ar putea ajunge la 2-3 milioane de euro. Aici vorbim de echipe importante cu suporteri mulți, ca Steaua, Dinamo, Rapid, Petrolul, Craiova. Pentru brandurile mai mici, doar 500.000 de euro, maximum 1 milion, în cazurile cele mai fericite. Să nu uităm că la noi e 10 lei biletul, iar afară e 30 de euro"

"Salariile fotbaliștilor în România sunt foarte mari, raportat la ceea ce oferă și la puterea economică a cluburilor. E un moment zero, ar trebui să mai scadă! Un manager de multinațională cu mii de angajați, cu o responsabilitate mare și mult stres câștigă 4.000 de euro pe lună. Cam aici văd și salariile fotbaliștilor din România! Dar aici trebuie să se adauge bonusuri de performanță. Dacă vindem bilete, câștigăm mult din drepturi TV, atunci n-am o problemă să ajungă jucătorii la câștiguri de 10.000 de euro pe lună", a mai declarat Durbac.

Președintele Klaus Iohannis dă undă verde sportului: „Competițiile se pot relua de la 1 iunie, dar fără spectatori!”

CITEȘTE ȘI

EXCLUSIV De ce e România printre cele mai leneșe țări? Suntem națiunea cea mai pasionată de fotbal din Europa, dar figurăm printre codașe la reluarea meciurilor!

FCSB. Mihai Stoica, vehement după ultima decizie din România: „Am început să vorbim singuri, unii și în somn. E inutil!”

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Gafa finalului de an » Eroare de curtea școlii în Petrolul - Slobozia
Superliga
Gafa finalului de an » Eroare de curtea școlii în Petrolul - Slobozia
Bernadette Szocs și-a deschis sufletul despre viața personală: „Curtată sunt, bineînţeles, dar..”
Altele
Bernadette Szocs și-a deschis sufletul despre viața personală: „Curtată sunt, bineînţeles, dar..”
Diagnostic CRUNT pentru jucătorul Craiovei » Cât va lipsi după accidentarea horror suferită la Buzău
Superliga
Diagnostic CRUNT pentru jucătorul Craiovei » Cât va lipsi după accidentarea horror suferită la Buzău

Dosarul lui Dan Șucu de la CNSAS: „La data de 16.08.1984 a semnat un Angajament, preluând numele conspirativ «Mircea Crișan»” + „Vreau să asigur organele de securitate de deplina mea sinceritate, loialitate”

7 curiozități din clasicul Dinamo - Rapid: cea mai mare diferență de scor, giuleștenii au produs un moment istoric + Palmaresul lui Marius Șumudică împotriva „câinilor”


Comentarii (1)
becail
becail  •  29 Mai 2020, 12:22

Durbac e baiatul ala care l-a tepuit pe Becali si i-a scos marketingul din cap. :))) L-a ars pe cioban, care habar nu avea de marketing, si i-a luat toti sponsorii. Asa s-a lansat pe piata. Baiat destept! MM s-a prins, dar prea tarziu...

Vezi toate comentariile (1)
Comentează