Articol de Ioana Mihalcea - Publicat joi, 27 iulie 2023 19:20 / Actualizat joi, 27 iulie 2023 23:46
Dan Giuraniuc, fostul director de marketing al lui Dinamo, a vorbit despre situația-limită în care s-a aflat clubul după retrogradare, când nu puteau fi găsiți sponsori, iar falimentul bătea la ușă
„În Liga 2 a fost de departe cel mai greu an al lui Dinamo din istorie. Vara trecută, în club mai eram maximum 5-6 oameni la birouri, nu aveam antrenor, bani, conducători, era o situație foarte dificilă. Dinamo era un sat părăsit, nu existau opțiuni, perspective de a începe Liga 2. La primul amical, cu Chiajna, am avut o problemă cu echipamentele. Oamenii nu știu cât de greu a fost.
Am luat echipamentele din sezoanele 2018 și 2019 și am reușit să facem echipamente de joc. Am mers acolo, era doar nea Oni (n.r. Ionel Augustin), care m-a rugat «Dan, vino și vorbește și tu cu băieții, că nu știu ce să le mai zic». Nici eu nu știam ce să le spun. Le-am zis că mai rău de atât n-are cum să fie, cu siguranță vor ajunge să aibă și satisfacții și vor povesti acest moment de cumpănă pentru ei când vor fi artizanii renașterii lui Dinamo. Asta s-a și întâmplat.
În acea perioadă nu mai erau conducători, eram doar eu din zona de management care rămăsesem în club, plus Răzvan Zăvăleanu. Au fost 2 săptămâni în care nu știam ce să fac, dar am decis să continui. Mi-am dorit ca Dinamo să nu moară, să treacă prin acea perioadă extrem de grea.
De acolo am plecat. La acel amical cu Chiajna erau în tribună Vlad Iacob și Ovidiu Burcă, erau discuții.
Cei de la Macron nu voiau sa ne livreze echipamentul pentru că nu aveam bani să-i plătim. S-a plătit cu ajutorul DDB, ne-au ajutat cu suma de bani cu 2 zile înainte de a începe campionatul. Cu o zi înainte de primul meci, colegul Ionel, de la presă, a lucrat aproape 24h să pună la punct toate echipamentele pentru prima etapă. N-aveam nici stadion, am mers la Clinceni, am stat în discuții cu ei, la Primărie, să ne asigurăm că putem juca acolo.
Nu puteai să faci doar marketing, nu avea cine să se ocupe de celelalte probleme. Cu ajutorul fanilor, al echipei, al rezultatelor am început să ne punem pe picioare. Am început să ne unim, să fim o echipă, mergeam împreună la meciuri, băgam care cum putea benzină, nu aveam resurse din club de niciun fel. Trebuia să ne asigurăm singuri benzină, cazare. De multe ori mergeam cu Vlad [Iacob], 4-5 oameni, era benzina de la el.
A fost o perioadă critică, apoi am reușit să semnez cu 888 (n.r. firma de pariuri care a fost sponsorul principal al lui Dinamo sezonul trecut). Am încercat să găsesc un sponsor în toată piața, nu voia nimeni, pentru că Dinamo avea foarte multe reacții negative.
Ne spuneau: «Dinamo nu mai stârnește interes», «Fanii s-au deconectat» - ceea ce era oarecum adevărat, erau doar cei fanatici care erau lângă club și cotizau. Oamenii de business nu voiau să vină lângă Dinamo. Toată lumea spunea «Nu vreau să vin la Dinamo să investesc pentru că nu cred că ajungeți să terminați sezonul». După ce am semnat cu 888 a venit și o sumă de bani și am reușit să trecem peste 2-3 luni. Apoi, eu aveam 3-4 luni restanțe și a fost o perioadă critică pentru mine, personal. Am făcut niște sacrificii personale.
Un moment-cheie a fost cel în care au început să apară rezultatele, au apărut perspectivele ca Dinamo să prindă play-off-ul, presa a început să scrie, fanii au început să se conecteze, am deblocat și situația cu stadionul «Arcul de Triumf», am umplut stadionul acolo și s-a creat din nou pozitivism în jurul echipei. Au apărut oameni de afaceri, sponsori, vânzări crescute la shop, toate cumulate au adus Dinamo înapoi”, a explicat Giuraniuc la Playsport.
De ce a plecat Dan Giuraniuc de la Dinamo
Dan Giuraniuc a fost numit marketing manager la compania de pariuri Win2, sponsorul principal al „câinilor”, la recomandarea administratorului special Vlad Iacob.
M-am gândit să plec mai demult, imediat după ce Dinamo a trecut în noul acționariat. Am avut așteptări destul de mari, ca departamentul să se pună pe picioare, din punctul de vedere al oamenilor, și nu s-a întâmplat.
Am considerat că am făcut cele mai mari sacrificii posibile, atât personale cât și profesionale, am realizat obiectivul: renașterea lui Dinamo și întoarcerea în Liga 1. De aici cred că pot continua cei care au preluat frâiele clubului
Contractul lui Dinamo cu noul sponsor principal Win2 e unul dintre primele 5 din Liga 1. Sunt și bonusuri consistente, Dinamo ar ajunge pe 3, sub FCSB și CFR, dacă le încasează. Contractul e pe 3 ani, unul dintre bonusuri va fi acordat în cazul accederii în play-off
Ca dovadă de atașament, fanii noștri sunt cei mai atașați de club și acesta este un mare avantaj. Dinamo nu mai e același club ca acum un an din punctul de vedere al imaginii. Anul trecut am bătut la sute de porți, acum tot vin sponsorii
Dan Giuraniuc