GSP SPECIAL  »  DIVERSE  »  AUDIENȚĂ TV

De ce s-a prăbușit audiența Euro? Costi Mocanu, fost șef ProTV, are o explicație: „De vină sunt și echipele din România”

Italia - Anglia, finala EURO 2021 // foto: Guliver/gettyimages +50   FOTO
Italia - Anglia, finala EURO 2021 // foto: Guliver/gettyimages

Articol de GSP - Publicat luni, 19 iulie 2021 15:50 / Actualizat luni, 19 iulie 2021 16:28

Costi Mocanu (52 de ani), fost jurnalist de sport la Pro TV încă de la începuturile postului și comentator a sute de meciuri de fotbal, vine cu explicații pentru audiența sub așteptări pe care Campionatul European din această vară a avut-o în România.

  • La nivel comercial, finala EURO 2021 a fost urmărită de 662.000 de persoane, iar Pro TV a avut un rating de 15.8 și un share de 56.2.
  • În schimb, finala din 2016 a avut, în aceleași condiții, o audiență în comercial de 1.095.000 persoane, 22.3 rating și 61.5 share.

Folosind statistici furnizate de paginademedia, Mocanu, care de-a lungul timpului a ocupat funcții de top management în compania fondată de Adrian Sârbu, fiind inclusiv șef al tuturor canalelor Pro TV, a realizat o comparație între finalele Europeanului din 2016 și 2021.

De ce s-a prăbușit audiența Euro? Explicațiile lui Costi Mocanu, fost șef ProTV

Comparația „arată cât de mult a scăzut interesul acordat de români fotbalului”, a scris Mocanu pe contul său de Facebook. Și încearcă să explice motivele care au dus la audiența relativ scăzută:

„Contribuie la asta necalificarea Naționalei, pandemia care i-a făcut pe oameni să iasă din case mai mult decât în trecut, înmulțirea mijloacelor de entertainment (Netflix, ieșire la restaurant), care a dus la scăderea consumului TV, fragmentarea pieței”.

Și continuă: „Zic eu, este de vină pentru eroziunea programului și felul în care fotbalul este tratat de echipele din România. Fără strategie, multe dintre ele, fără planuri pe termen lung, fără relație cu fanii”.

„Liga și Federația să impună existența unui responsabil de marketing”

Costi Mocanu vine apoi cu o propunere prin care crede că interesul către fotbal ar reveni la cotele de odinioară: „Liga și Federația ar trebui să impună în caietul de sarcini al cluburilor obligativitatea existenței unui responsabil de marketing și acțiuni constante de promovare a brandului. Ne pierdem mărcile, dispare identitatea locală, fotbalul nu poate să crească doar cu știri despre Real Madrid sau Liverpool”.

Costi Mocanu nu mai lucrează din 2019 pentru postul din Pache Protopopescu.

+45 FOTO

Citește mai multe știri de actualitate:

FCSB, Universitatea Craiova și Sepsi OSK și-au aflat posibilele adversare din turul 3 preliminar al Conference League

Dinamo 100% românesc! Cu ei atacă Bonetti startul campionatului » „Transferuri” în staff-ul tehnic

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Gafa finalului de an » Eroare de curtea școlii în Petrolul - Slobozia
Superliga
Gafa finalului de an » Eroare de curtea școlii în Petrolul - Slobozia
Bernadette Szocs și-a deschis sufletul despre viața personală: „Curtată sunt, bineînţeles, dar..”
Altele
Bernadette Szocs și-a deschis sufletul despre viața personală: „Curtată sunt, bineînţeles, dar..”
Diagnostic CRUNT pentru jucătorul Craiovei » Cât va lipsi după accidentarea horror suferită la Buzău
Superliga
Diagnostic CRUNT pentru jucătorul Craiovei » Cât va lipsi după accidentarea horror suferită la Buzău

Dosarul lui Dan Șucu de la CNSAS: „La data de 16.08.1984 a semnat un Angajament, preluând numele conspirativ «Mircea Crișan»” + „Vreau să asigur organele de securitate de deplina mea sinceritate, loialitate”

7 curiozități din clasicul Dinamo - Rapid: cea mai mare diferență de scor, giuleștenii au produs un moment istoric + Palmaresul lui Marius Șumudică împotriva „câinilor”


Comentarii (19)
cornelcc
cornelcc  •  19 Iulie 2021, 21:02

Nea Mosti Cocanu este ruipt de realitate total, ca orice “manager” roman. Solutia lui, IMPUNEREA existentei unui manager de marketing la fiecare echipa este identica cu cele ale frf-ului, recte burlanul: echipa de fete obligatoriu; un U 21 obligatoriu in echipa; ultima propunere, cea cu investitia minima a unui procent din buget in “academie”! Adica obliga investitorii (atat cat si cum sunt ei) sa infiinteze posturi in organigrama clubului (unele le-au avut). “Solutii” furnizate de asa-zisii oameni de sport din romania! A facut dom’ Cocanu vreun sondaj, sa intrebe suporterii de ce nu mai sunt interesati de euro, de a tras astfel de concluzii? Garantat NU! Evident ca altele sunt cauzele, multe, printre care si calitatea oamenilor implicati in fenomen, incepand cu conducatorii de federatie/liga, trecand pe la “investitori/presedinti” si ajungand la jurnalisti/comentatori TV.

cornelcc
cornelcc  •  19 Iulie 2021, 20:43
Postat de steaua_1947 pe 19 Iulie 2021, 17:44

Cred și eu, Liga 1 nu există fără Steaua. Vrem Steaua în Liga 1!

Mai incearca! Deocamdata aveti interzis de la UEFA/FIFA.

giuliano.junc
giuliano.junc  •  19 Iulie 2021, 19:53

90% dintre meciuri le-am văzut pe livestreamuri găsite pe net, din cauza calității foarte scăzute a comentariilor. Sigur că au fost și excepții, cum e cazul lui Ion Alexandru, dar când după câteva zile de meciuri eram cu urechile și creierul varză ca urmare a ceea ce auzeam de la comentatorii Pro TV, era normal să mă reorientez

Vezi toate comentariile (19)
Comentează