Articol de GSP - Publicat joi, 16 ianuarie 2020 14:09
Lucian Bode (45 de ani), Ministrul Transporturilor, s-a întâlnit zilele trecute cu miliardarul Ion Țiriac (80 de ani) pentru a discuta despre lucrările la calea ferată ce va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni.
Conform site-ului clubferoviar.ro, Lucian Bode a vizitat șantierul, prilej pentru a se întâlni în secret cu Țiriac, cel care e nemulțumit că lucrările la calea ferată afectează proiectele pe care le derulează la Patinoarul „Telekom Arena”, pe care l-a inaugurat în decembrie 2016, în Otopeni.
Inițial, se vehiculase inclusiv ideea ca pationoarul să fie dărâmat, lucru care nu se va mai întâmpla. Cele două părți au convenit asupra construirii unei stații de tren în imediata apropiere a patinoarului „Țiriac Telekom Arena”. În acest moment se lucrează numai în anumite porțiuni ale viitoarei rute.
Comunicatul emis de Fundația Țiriac:
“Temele principale de discuţie s-au axat pe identificarea soluţiilor pentru minimizarea impactului negativ asupra proiectelor de interes public ale Fundaţiei Ion Ţiriac din oraşul Otopeni, în special Patinoarul Ţiriac-Telekom Arena, în perspectiva dezvoltării traseului liniei feroviare menţionate anterior.
În cadrul întâlnirii, am constatat cu bucurie deschiderea ministrului Lucian Bode de a găsi soluţii pentru continuarea funcţionării patinoarului atât pe parcursul lucrărilor la linia feroviară, cât şi ulterior finalizării acestora.
Adresăm, pe această cale, mulţumiri domniei sale pentru decizia de a sprijini măsurile ce se impun a fi implementate pentru menţinerea integrităţii structurale a patinoarului, astfel încât acesta să poată asigura continuitate copiilor care urmează cursurile şcolilor de patinaj şi de hockey, precum şi miilor de persoane care utilizează patinoarul în scop recreativ. Măsurile ce urmează a fi implementate, în perioada imediat următoare, vizează asigurarea funcţionării optime şi în condiţii de siguranţă ridicată, pe termen lung, a Patinoarului Ţiriac – Telekom Arena.
Astfel, spre exemplu, se vor monta o serie de elemente constructive necesare pentru diminuarea vibraţiilor şi a zgomotului, precum şi pentru garantarea funcţionării în siguranţă a facilităţii sportive. O concluzie utilă ce a reieşit din discuţie se referă la beneficiile construirii unei staţii de tren în imediata apropiere a patinoarului care să ofere o accesibilitate mai bună pentru sportivii care doresc să utilizeze Patinoarul Ţiriac-Telekom Arena, precum şi pentru alte obiective de interes din proximitate.
Anterior, Fundaţia Ion Ţiriac a atras, în mai multe rânduri, atenţia reprezentanţilor statului român şi a opiniei publice în legătură cu modul în care dezvoltarea liniei ferate periclitează continuarea activităţii patinoarului. În trecut, cererile noastre nu s-au bucurat de aceeaşi deschidere, nefiind tratate cu interes şi cu prioritate de reprezentanţii Ministerului Transporturilor”.
Două persoane fizice și șapte juridice au depus contestații la Curtea de Apel din București și au blocat lucrările la calea ferată ce va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni:
- AIRPORT RETAIL PARK OTOPENI SRL
- DONGO BV REAL ESTATE SRL
- DANERIDGE ROMÂNIA SRL
- ART PACK SRL
- CENTRAL ICE RINK SRL
- FUNDAŢIA ŢIRIAC
- MĂRIŞOIU ROXANA GABRIELA
- MARIANA IANCU
- COMTEL FOCUS S.A