Articol de GSP - Publicat marti, 17 aprilie 2018 09:02
GSP continuă să dezvăluie sumele achitate de FRF către firma Vitrina Felix Media, agenţia de publicitate din Cluj care a fost adusă la Casa Fotbalului imediat după ce Bogdan Popescu a devenit director de marketing.
711.000 de euro e suma pe care FRF a achitat-o către agenţia de publicitate Vitrina Felix Media în perioada octombrie 2014 - decembrie 2017. Adică în 3 ani şi 3 luni.
Ceea ce înseamnă o medie de aproape 220.000 de euro pe an. În ziarul de sâmbătă, Gazeta a oferit şi două plăţi controversate privite din perspectiva raportului servicii oferite versus sumă plătită.
- 30.000 de euro pentru "branding Cupa României 16-imi montaj prin autocolant sală conferință";
- Aproape 2.000 de euro "plic invitații executive club meci România - Polonia"
Conducerea Vitrina a confirmat sumele respective, însă în privinţa serviciilor a îndrumat ziarul "să se adreseze FRF, ca parte contractantă".
1. Cum explică FRF plata către Vitrina în valoare de 130.787 lei, adică 30.000 de euro, pentru "branding Cupa României 16-imi montaj prin autocolant sală conferință":
# "Comanda de producție conține peste 140 de elemente de branding, care sunt produse o singură dată pentru desfășurarea tuturor meciurilor de Cupa României, la un standard de eveniment care să respecte atât noua identitate, cât și așteptările sponsorilor, ale partenerilor media și ale spectatorilor".
2. Cum explică FRF plata către Vitrina în valoare de 8.022 lei, spre 2.000 de euro, pentru "plic invitații executive club meci România - Polonia":
# "Este vorba de producția a 5.000 de plicuri de invitații de protocol la meciurile echipei naționale de fotbal, începând cu partida România - Polonia din preliminariile CM 2018. Plicurile au fost personalizate cu culorile și însemnele FRF și au avut stickere de sigilare, iar prețul unitar a fost de 1 leu și 60 de bani plicul (TVA de 20% inclus)".
Trei meciuri, acelaşi stadion! Trei achiziţii, acelaşi gen de produse!
Din contabilitatea FRF şi din lista de plăţi către Vitrina se mai desprind câteva lucruri interesante şi controversate. De exemplu, faptul că federaţia a achitat către respectiva societate în jur de 65.000 de euro, în 3 tranşe pentru 3 meciuri diferite, la care însă s-au achiziţionat acelaşi gen de produse.
Deşi în cazul "16-imilor" Cupei, FRF susţine că "s-au comandat elemente de branding care sunt produse o singură dată pentru desfășurarea tuturor meciurilor de Cupa României", în cazul meciurilor de pe Cluj Arena s-a făcut achiziţie pentru fiecare meci în parte!
1. Prima plată e de 115.647,55 lei, în jur de 26.000 de euro, şi s-a făcut la meciul România-Muntenegru pentru "achiziție marfă branding stadion Cluj Arena, supliment branding stadion".
2. La meciul România - Danemarca s-au cheltuit alţi 110.310,88 lei, aproape 25.000 de euro, tot pentru "achiziție branding stadion Cluj Arena".
3. Şi la partida amicală România - Chile s-au plătit 61.013,12 lei, spre 14.000 de euro. Şi aici, aceeaşi explicaţie: "achiziție branding stadion Cluj Arena".
Cum a răspuns FRF
"Federația Română de Fotbal înțelege să nu mai răspundă articolelor incriminatoare din Gazeta Sporturilor bazate pe documentele contabile devoalate și nici cererilor de precizare venite din redacția GSP pe această temă"
Alte plăți efectuate de FRF către Vitrina pentru organizarea altor meciuri
2015
România - Insulele Feroe 125.227,23 lei, aproape 28.500 de euro
- meciul s-a jucat pe "Ilie Oană" din Ploiești, contractul reprezintă branduire stadion, bannere, autocolant
România - Finlanda 93.567,79 lei, peste 21.200 de euro
- meciul s-a jucat pe Arena Națională din București, contractul reprezintă branduire stadion, brățări, badgeuri
2016
România - Ucraina 28.388,21 lei - în jur de 6.500 euro
- meciul amical s-a jucat în Italia, contractul reprezintă producție și montaj panou conferință, producție și montaj eveniment Grand Hotel, campanie promovare meci
2017
România - Turcia 63.873,60 lei - în jur de 14.500 euro
- meciul s-a jucat pe "Dr. Constantin Rădulescu" din Cluj, contractul reprezintă montaj, demontaj mashuri sponsori
TOTAL: Aproximativ 71.000 de euro
12.000 €a fost suma pe care FRF a plătit-o către Vitrina pentru meciul România - Portugalia al echipei naționale de fotbal feminin, jucat la Cluj, pe stadionul "Dr. Constantin Rădulescu", iar suma reprezintă "producție panou conferințe și broșură program meci"
4.000 € este suma pe care federația a virat-o în conturile agenției de publicitate din Cluj pentru "perete decor, seturi rame foto sala Nicolae Dobrin"
FRF explică modul în care a ales Vitrina
# "Agenția Vitrina a fost aleasă ca furnizor în urma unei selecții de oferte derulate de către Departamentul Achiziții, conform procedurii interne"
# "Au mai trimis oferte încă două companii de profil, toate cele trei agenții având experiență în producția de elemente de branding și evenimente"
# "Pentru deplina înțelegere a unei operațiuni de achiziție a FRF, vă mai precizăm că procesul de atribuirea a unei comenzi trece prin mai multe faze de selecție și control, astfel încât, la final, să se contracteze cel mai potrivit furnizor din punct de vedere costuri"
Biroul de presă al Federației Române de Fotbal
Transfer pe axa FCSB - MLS? » Informații de ultim moment obținute de GSP.ro