Articol de Remus Răureanu - Publicat joi, 05 ianuarie 2012 00:00 / Actualizat miercuri, 04 ianuarie 2012 22:13
Steaua e singura echipă care generează un interes major şi atunci cînd joacă meciuri fără miză
În ziua în care i l-a furat lui Dinamo pe Pîrvulescu, Steaua a determinat, ieri, şi o dispută pe piaţa media din România. S-a dat bătălia finală în privinţa achiziţionării drepturilor TV pentru jocurile de verificare ale roş-albaştrilor din cantonamentul din Antalya.
Două posturi au licitat pentru cele 5 jocuri: ProTV, post care are drepturile Stelei în Europa League, şi DigiSport. Cei din Pache Protopopescu au propus 37.000 de euro, însă Digi a plusat cu 5.000 de euro peste oferta ProTV-ului şi au avut cîştig de cauză. Steaua cedase drepturile agenţiei prin care şi-a rezolvat stagiul din Antalya, aceasta fiind cea care a negociat cu posturile TV.
"Steaua e singura echipă care generează dispute de acest gen pe piaţa media şi pentru care eşti nevoit să licitezi sume de peste 15.000-20.000 de euro ca să poţi să obţii drepturile TV" a fost declaraţia unui şef al DigiSport. Spre comparaţie, drepturile TV pentru meciurile amicale ale Rapidului, care dispută 8 jocuri în Antalya, au fost achiziţionate de DigiSport cu aceeaşi sumă care a fost necesară pentru un singur amical al Stelei, 8.500 de euro.
Meciurile amicale ale Stelei
29 ianuarie Steaua - Levski Sofia (Bulgaria, locul 3)
31 ianuarie Steaua - Legia Varşovia (Polonia, locul 2)
3 februarie Steaua - Mlada Boleslav (Cehia, locul 4)
5 februarie Steaua - Kuban Krasnodar (Rusia, locul 8)
8 februarie Steaua - Debrecen (Ungaria, locul 1)
Anul trecut a fost scandal
În ianuarie 2011, cedarea drepturilor TV pentru amicalele Stelei a creat o dispută în club. Mihai Stoica, manager general în Ghencea la acea vremea, a dorit să direcţioneze drepturile către DigiSport, unde avea şi el o colaborare. Şefii Stelei n-au fost de acord, au deschis o licitaţie, pe care a cîştigat-o ProTV, pentru aproape 50.000 de euro.