GSP SPECIAL  »  SUPERREPORTAJE  »  GSP SPECIAL TAXE DE DRUM

Cu maşina în vacanţă

Articol de GSP - Publicat luni, 15 iunie 2009 00:00

Costul unei vacanţe cu maşina prin Europa nu se rezumă doar la carburant. Gazeta a calculat că taxele de drum pot creşte exponenţial bugetul


Vara şi-a intrat deja în drepturi, perioada de concedii se aproprie cu repeziciune, iar maşina personală reprezintă o alternativă de transport extrem de interesantă, mai ales pentru cei cărora le place să conducă şi sînt mai puţin comozi. Principalele atuuri ale automobilului sînt flexibilitatea şi independenţa, la volan fiind singurul mod de a putea vedea şi face în concediu exact ceea ce doriţi şi, important, cînd doriţi! Iar la dezavantaje se pot trece oboseala, riscul de a nu vă putea respecta programul propus din cauza unor factori precum aglomeraţia şi, nu în ultimul rînd, costurile.

Timpul în care deplasarea cu maşina era mult mai avantajoasă decît celelalte tipuri de transport a trecut demult, cursele aeriene low-cost fiind principalele "vinovate". Acum, în funcţie de itinerariu, abia de la 4 pasageri în sus începe să se echilibreze balanţa în favoarea maşinii! Preţul mediu al unui litru de carburant în Europa este de circa 1 euro/litru. Iar Gazeta a calculat şi a ajuns la concluzia că taxele ce trebuie plătite pentru utilizarea drumurilor pot ajunge de la cîteva zeci de euro, la cîteva sute, în cazul unui traseu dus-întors combinat, precum Italia-Franţa, de exemplu. Există însă şi o alternativă! Dotarea cu un GPS şi setarea acestuia să ocolească drumurile cu staţii de taxare. Sau, de ce nu?, urmărirea şoselelor secundare pe o hartă.

De asemenea, dacă în drumul ales trebuie să urcaţi automobilul pe ferryboat pentru a ajunge pe o insulă, interesaţi-vă cît costă. În Grecia, de exemplu, ferryboat-ul costă între 20 şi 150 de euro dus întors!


4 este numărul de persoane de la care maşina devine rentabilă

Costul unei vacanţe cu maşina prin Europa nu se rezumă doar la carburant. Gazeta a calculat că taxele de drum pot creşte exponenţial bugetul

Vara şi-a intrat deja în drepturi, perioada de concedii se aproprie cu repeziciune, iar maşina personală reprezintă o alternativă de transport extrem de interesantă, mai ales pentru cei cărora le place să conducă şi sînt mai puţin comozi. Principalele atuuri ale automobilului sînt flexibilitatea şi independenţa, la volan fiind singurul mod de a putea vedea şi face în concediu exact ceea ce doriţi şi, important, cînd doriţi! Iar la dezavantaje se pot trece oboseala, riscul de a nu vă putea respecta programul propus din cauza unor factori precum aglomeraţia şi, nu în ultimul rînd, costurile.

Timpul în care deplasarea cu maşina era mult mai avantajoasă decît celelalte tipuri de transport a trecut demult, cursele aeriene low-cost fiind principalele "vinovate". Acum, în funcţie de itinerariu, abia de la 4 pasageri în sus începe să se echilibreze balanţa în favoarea maşinii! Preţul mediu al unui litru de carburant în Europa este de circa 1 euro/litru. Iar Gazeta a calculat şi a ajuns la concluzia că taxele ce trebuie plătite pentru utilizarea drumurilor pot ajunge de la cîteva zeci de euro, la cîteva sute, în cazul unui traseu dus-întors combinat, precum Italia-Franţa, de exemplu. Există însă şi o alternativă! Dotarea cu un GPS şi setarea acestuia să ocolească drumurile cu staţii de taxare. Sau, de ce nu?, urmărirea şoselelor secundare pe o hartă.

De asemenea, dacă în drumul ales trebuie să urcaţi automobilul pe ferryboat pentru a ajunge pe o insulă, interesaţi-vă cît costă. În Grecia, de exemplu, ferryboat-ul costă între 20 şi 150 de euro dus întors!

4 este numărul de persoane de la care maşina devine rentabilă

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Arena-OZN din România prinde contur! Imagini spectaculoase cu obiectivul de 25 de milioane de euro
Diverse
Arena-OZN din România prinde contur! Imagini spectaculoase cu obiectivul de 25 de milioane de euro
Oaspete de seamă la România - Kosovo » Va intona „Deșteaptă-te, române!” în fața a 50.000 de spectatori
Nationala
Oaspete de seamă la România - Kosovo » Va intona „Deșteaptă-te, române!” în fața a 50.000 de spectatori
A marcat pentru România U20, apoi a făcut tărăboi la interviu: „Nu-mi vine să cred prin ce trec! Antrenorul nu mă ia în considerare”
Nationala
A marcat pentru România U20, apoi a făcut tărăboi la interviu: „Nu-mi vine să cred prin ce trec! Antrenorul nu mă ia în considerare”

Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”

Daniel Oprița, singurul antrenor invincibil din primele două ligi, s-a destăinuit în Gazeta: „Dacă tot n-avem drept de promovare, le-am spus un lucru” + „Sportiv, Steaua a mers cu același nucleu până în Liga 1”


Comentarii (10)
 •  16 Iunie 2009, 09:59
Postat de pe 15 Iunie 2009, 09:37

Bah, dar pentru Turcia nu v-ati gandit sa aratati costurile? Cred ca e una din cele mai vizitate tari de romani. GSP SUCKS

Bha, da tu nu te uiti si pe itinerariile de pe harta... pune ocelari :))

 •  15 Iunie 2009, 10:55

1. Stie autorul ce inseamna "crestere exponentiala"? Aparent nu... 2. Avionul e comfortabil cand ai de mers intr-un singur loc. Daca vrei mobilitate si vrei sa faci un tur mai amplu nu ai alta varianta decat masina. Si cu masina nu e musai sa stai la cort si sa mananci conserve, cu un bed&breakfast poti sa ai conditii civilizate de somn, igiena si masa la un pret bun. 3. Nu numai cursele low cost sunt interesante. Cursa regulata Lufthansa Munchen - Bucuresti si retur ma costa var

 •  15 Iunie 2009, 10:36

superreportaje..? ca sa aflu ca ar fi bine sa am gps pe masina?

Vezi toate comentariile (10)
Comentează