Articol de Valentin Damian - Publicat marti, 29 ianuarie 2008 00:00
"Pot ce poţi şi tu!". Un m otto simplu şi banal, dar care defineşte şi caracterizează oamenii cu handicap. De multe ori se întîmplă ca tocmai ei, din dorinţa de a se întrece pe sine, dovedind astfel că totul e posibil chiar dacă nu sînt ca toţi ceilalţi, să devină cei mai buni.
Aşa s-a întîmplat şi cu Otto Pfennings, un român cu origini şvabe, născut la Bucureşti în 1913. Destinul n-a fost deloc darnic cu el, devenind infirm din cauza paraliziei infantile de la vîrsta de doi ani. Picioarele i s-au dezvoltat anormal de la bazin în jos. A făcut operaţii ca să-şi facă viaţa mai uşoară, refuzînd însă scaunul cu motor. Otto avea multe de dovedit în viaţă. Trăia pentru motociclete.
Prima oară s-a urcat pe triciclu. Era doar primul pas pentru că în 1938 viaţa începe în sfîrşit să-i zîmbească. Devine campion naţional în cursele de coastă cu o motocicletă cu ataş. Un an mai tîrziu, la Braşov, acolo unde era născută mama sa, uimeşte din nou şi cîştigă Marele Premiu al oraşului. Devine membru fondator al clubului ARMA şi participă la concursuri în toată ţara, soţia fiindu-i copilot. În 1948 a cîştigat primul titlu naţional al Republicii Populare Române în cursele de viteză pe circuit.
10 ani de glorie pentru Otto. "Lumea era uimită pentru că tatăl meu cu tot cu handicapul său era cel mai bun. În acele vremuri nu existau competiţii pentru persoanele cu handicap. Otto Pfennings şi Zundapp-ul său făceau însă cea mai bună echipă", povesteşte fiul său Paul, acum în vîrstă de 69 de ani.
Viaţa lui Otto nu s-a terminat în 1948. Ulterior devine organizator şi cronometror de concursuri. În garajul său se strîngea lumea. Oamenii veneau să-şi meşterească motocicletele. "Otto avea cele mai bune scule şi accesorii aranjate bineînţeles într-o ordine nemţească", îşi aduce aminte Paul Pfennings.
În 1978 părăseşte ţara şi se stabileşte la Munchen. Pe 31 ianuarie 1988 se stinge, dar Otto a murit fericit. S-a dus în ceruri împăcat că lumea nu-şi va aduce aminte de el ca Otto invalidul, ci ca Otto motociclistul. Voinţa lui a învins handicapul. Şi viaţa l-a răsplătit. A devenit un mare campion!
Zundapp modificat
Otto Pfennings concura pe celebra Zundapp nemţească de 600 cmc. "Avea două carburatoare, acesta era secretul rapidului său Zundapp", a mărturisit Paul, fiul campionului. Din cauza handicapului său la picioare, românul de origine şvabă avea modificări la motocicletă, comenzile de la picior fiind trecute la mînă.
Mercedes lansează CLC
Mercedes a lansat noul CLC-Class, varianta sport-coupe a clasei C. Maşina este construită pe baza vechiului model, însă 1.100 componente au fost modificate. CLC-Class aduce mici schimbări la nivel tehnic, dar cu adevărat nouă este imaginea, asemănătoare cu cea a versiunii C-class sedan. Modelul de top va fi propulsat de un V6 de 272 de cai. ( Nicuşor Blaga)
Lancia renaşte?
Lancia se va trezi la viaţă o dată cu relansarea noului model Delta, care va fi prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva. După ce au readus la viaţă brandurile Fiat şi Alfa Romeo, italienii vor ca şi Lancia cu modelul hatchback să redevină o reţetă de succes, mai ales că va fi făcută pe platforma lui Fiat Bravo, o maşină care deja se bucură de succes. (Nicuşor Blaga)
H3T pick-up-ul Hummer
Hummer va adăuga în gama sa pick-up-ul H3T modelul ce îşi va face debutul mondial la Salonul Auto de la Chicago de luna viitoare. Varianta ce va intra în producţie oferă 4 uşi, spre deosebire de concept, care avea doar două. Pick-up-ul este uşor mai lung decît SUV-ul, dar va fi disponibil cu dotările similare modelului pe care a fost construit. (Nicuşor Blaga)
Volvo XC6 spionat
Paparazzii au surprins noul Volvo XC60 în testele de iarnă. Maşina va fi influenţată de designul conceptului XC60 apărut la ediţia de anul trecut a Salonului Auto de la Detroit. Noul XC60 va avea un look pur scandinav, cu elemente ce au debutat pe sedanul S40, şi aptitudini de off-road în ciuda aspectului orientat spre clienţii care pun accent pe life-style. (Nicuşor Blaga)