Articol de GSP - Publicat luni, 17 octombrie 2011 00:00 / Actualizat luni, 17 octombrie 2011 09:46
UPDATE ora 09:40 Procurorul Parchetului de pe lîngă Tribunalul Braşov, Carmina Reit, a oferit cîteva precizări referitoare la caz: "Se vor face verificări dacă ar fi avut dreptul sau nu să conducă. Toate cercetările se vor face independent de calitatea de persoană publică a oricărei persoane implicate în accident. Vor fi verificate toate actele medicale ale lui Şerban Huidu. Acestea vor dovedi dacă avea dreptul să conducă.
Şerban Huidu este cercetat pentru infracţiunea de ucidere din culpă. Pedeapsa pentru o asemenea infracţiune este cuprinsă între 1 şi 8 ani. E prematur să spunem de ce a intrat Şerban Huidu pe contrasens. Nu există pînă la acest moment date pe baza cărora să se îndeplinească condiţiile pentru a se lua o hotărîre preventivă, care să implice privarea de libertate. Va fi audiat atunci cînd starea sa medicală va permite acest lucru".
"Dînsul avea permisul de conducere valid, a fost cercetat la locul faptei cu etilotestul, iar rezultatul a fost zero", s-a mai precizat.
UPDATE ora 09:00 Cea de-a treia victimă, care iniţial supravieţuise în urma accidentului produs de Şerban Huidu, a murit. Ajuns în cursul zilei de ieri la spital, cu răni foarte grave, bărbatul a fost operat. Din păcate însă, inima lui nu a rezistat, astfel că, în cursul acestei dimineţi, s-a stins din viaţă, anunţă Adevărul.
UPDATE ora 09:40 Procurorul Parchetului de pe lîngă Tribunalul Braşov, Carmina Reit, a oferit cîteva precizări referitoare la caz: "Se vor face verificări dacă ar fi avut dreptul sau nu să conducă. Toate cercetările se vor face independent de calitatea de persoană publică a oricărei persoane implicate în accident. Vor fi verificate toate actele medicale ale lui Şerban Huidu. Acestea vor dovedi dacă avea dreptul să conducă.
Şerban Huidu este cercetat pentru infracţiunea de ucidere din culpă. Pedeapsa pentru o asemenea infracţiune este cuprinsă între 1 şi 8 ani. E prematur să spunem de ce a intrat Şerban Huidu pe contrasens. Nu există pînă la acest moment date pe baza cărora să se îndeplinească condiţiile pentru a se lua o hotărîre preventivă, care să implice privarea de libertate. Va fi audiat atunci cînd starea sa medicală va permite acest lucru".
"Dînsul avea permisul de conducere valid, a fost cercetat la locul faptei cu etilotestul, iar rezultatul a fost zero", s-a mai precizat.
UPDATE ora 09:00 Cea de-a treia victimă, care iniţial supravieţuise în urma accidentului produs de Şerban Huidu, a murit. Ajuns în cursul zilei de ieri la spital, cu răni foarte grave, bărbatul a fost operat. Din păcate însă, inima lui nu a rezistat, astfel că, în cursul acestei dimineţi, s-a stins din viaţă, anunţă Adevărul.
Prognosticul medicilor, care i-au indus starea de comă, a fost încă de la început unul extrem de rezervat.
Astfel, numărul persoanelor decedate în urma accidentului produs de Şerban Huidu se ridică acum la 3. Adică toţi pasagerii aflaţi în Loganul cu care Jeep-ul condus de vedeta de televiziune s-a ciocnit frontal.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Omul de televiziune a scăpat cu viaţă anul trecut dintr-un teribil accident suferit la schi, în Austria. Acum, autorităţile spun că e vinovat pentru uciderea a doi oameni, în tragedia de ieri, de pe DN1
Şosea umedă. Curbă, o intrare pe contrasens pe DN1, între Predeal şi Braşov, la Timişul de Sus. Impact frontal, violent, cu un Logan roşu, pe care l-a răsturnat la marginea drumului. Pasagerii Daciei: două persoane decedate (un bărbat de 55 ani şi o
femeie de 54 ani), plus o a treia (un bărbat de 57 ani) internată în stare gravă la Braşov.
Sînt coordonatele accidentului rutier produs ieri, la 11:55, de Şerban Huidu, care se afla la volanul unui jeep Mercedes. Soţia, bona şi cei doi copii, de 2 ani şi 4 ani, ai realizatorului TV au ajuns şi ei la Urgenţă. Singura care a avut leziuni mai grave a fost nevasta lui Huidu: două coaste rupte şi o gleznă fracturată. Ea a rămas aseară internată în spital, ca şi Şerban, ultimul doar pentru a ieşi din starea de şoc.
“Este vina exclusivă a şoferului”, comunică Poliţia Braşov, care a anunţat şi că testul a arătat alcoolemie zero la Huidu. “Avea viteză mare pe un tronson cu limitare la 30 de km/h”, pretind martorii evenimentului, înregistrat la circa un kilometru faţă de locul unde, în 2009, omul de la “Cronica Cîrcotaşilor” rămînea fără carnet de conducere, suspendat o lună pentru depăşire neregulamentară a unei coloane de maşini.
SMURD Braşov: “Tratamentul nu-i afecta capacităţile de a şofa”
Iar tragedia de la Timişul de Sus a apărut la zece luni după ce Huidu suferea un grav accident la schi, pe o pistă de lîngă Innsbruck. A avut atunci un traumatism cranian sever după ce s-a dezechilibrat şi s-a izbit cu capul de un copac. A stat inconştient mai multe zile,
dar, readus la viaţă de medicii austrieci, s-a întors în ţară pe 4 februarie şi a început recuperarea. Putea să mai conducă o maşină în siguranţă? “Nu urma un tratament medicamentos care să-i afecteze capacităţile de a şofa şi a reacţionat coerent după accident”, a venit răspunsul oferit pentru GSP de Cristina Vecerdi, şefa SMURD Braşov.
Conform legii, medicul care l-a avut sub observaţie după accidentul de la schi trebuia să comunice Poliţiei Rutiere dacă Huidu mai e apt să şofeze pe drumurile publice. Specialiştii afirmă că fractura craniană cu hemoragie cerebrală minimă, adică leziunea pe care ar fi suferit-o în Austria, apare pe lista bolilor care ar condiţiona dreptul de a conduce un automobil.
Medie de 5 morţi pe zi pe şoselele României: codaşii Europei
Accidentul lui Huidu îngroaşă statisticile dramatice: cu o medie de 5 morţi pe zi în urma evenimentelor rutiere, România ocupă ultimul loc la acest capitol în UE, potrivit Federaţiei Române pentru Asistarea Victimelor Accidentelor. Asta cu toate că cifrele sînt în scădere. Dovadă că, pe primele 6 luni din 2011, au decedat pe drumurile din ţară, din cauza accidentelor, 846 de oameni, cu 13,5% mai puţin faţă de perioada similară din 2010 (978 morţi), conform Poliţiei Rutiere.
La 100 km de cel mai negru punct de pe DN1 Iar zona în care s-a produs accidentul lui Huidu nu intră între “punctele negre” de pe şoselele României, aşa cum sînt ele configurate de autorităţi. “E chiar un perimetru unde nu apar evenimente grave în mod constant”, a subliniat Christian Ciocan, purtător de cuvînt al Poliţiei Române. Singurul loc de pe DN1 care intră, pe poziţia a treia, în topul celor mai periculoase noduri de circulaţie se află la Puchenii Moşneni (Prahova), la km. 44-45. Drama de ieri s-a întîmplat la km 155.
Un lanţ de nenorociri în familie
Exceptînd accidentul pe care Şerban Huidu l-a suferit la schi în decembrie 2010, familia realizatorului tv a trecut prin nenumărate clipe de groază în ultimii ani. După ce chiar Şerban a scăpat cu bine din alte două accidente, primul în 2005, cînd a fost lovit de o maşină
în timp ce conducea motocicleta, şi altul în 2007, cînd automobilul condus de el a fost lovit de o Ambulanţă, în mai anul trecut, fratele său Vlad Huidu, a ajuns cu ficatul rupt şi hemoragie internă la spital, după un accident de motocicletă. Chiar şi soţia “cîrcotaşului”, Cristina, a fost la un pas de moarte: şi-a rupt clavicula într-un accident la schi în 2008, pe o pîrtie din Italia.
Riscă pînă la 10 ani de închisoare
După accident, Şerban Huidu a fost audiat la Poliţia Braşov, ancheta urmînd să stabilească circumstanţele în care s-a produs accidentul. Deocamdată, nu s-a dispus începerea urmăririi penale. Dacă va fi găsit vinovat de ucidere din culpă, vedeta TV riscă pînă la 10 ani de închisoare. El ar putea obţine în instanţă o decizie cu suspendare dacă ar primi o pedeapsă de maximum 4 ani. Potrivit gandul.info, 40% dintre şoferii găsiţi vinovaţi de producerea accidentelor mortale scapă, în România, cu o pedeapsă cu suspendare.
Îmi pare rău, nu-mi dau seama ce s-a întîmplat, cum s-a întîmplat! » Declaraţie oferită poliţiştilor de Huidu, după accident,
potrivit Realitatea TV
Cifrele deceselor în urma accidentelor rutiere din România este în scădere
2008 5 3074 morţi*
2009 5 2796 morţi
2010 5 2363 morţi
2011 5 846 morţi
(primele 6 luni)
* surse: Poliţia Română, Federaţia Română pentru Asistarea Victimelor Accidentelor
19 zile au existat în 2011 în care, pe şoselele din România, nu s-a înregistrat nici un deces în urma accidentelor rutiere
150 de mii de euro e costul pe care-l suportă bugetul statului pentru fiecare decedat în urma unui accident rutier, potrivit Federaţiei Române pentru Asistarea Victimelor Accidentelor
57% dintre români se simt în nesiguranţă în trafic din cauza stării drumurilor sau a comportamentului celorlalţi şoferi, potrivit unui studiu realizat la cererea Poliţiei rutiere