Articol de Ioana Mihalcea - Publicat joi, 14 ianuarie 2010 00:00
Cristiano Ronaldo este noua imagine Armani pentru colecţia primăvară-vară 2010! Deşi nu au fost prezentate oficial toate fotografiile campaniei, cîteva poze cu starul portughez au apărut deja pe internet.
Imaginea pe care a folosit-o celebra firmă italiană a fost Cristiano Ronaldo pozînd în chip de Apollo, zeul soarelui. Parteneră în şedinţa foto îi va fi actriţa Megan Fox, imaginea Afroditei.
Cristiano îi ia astfel locul lui David Beckham, care a fost imaginea Armani în colecţia trecută, alături de soţia sa, Victoria. Nu este prima dată cînd Ronaldo calcă pe urmele lui Becks, fiind mai multe exemple de acest gen: portughezul a venit la Manchester şi a preluat numărul 7, lăsat liber de englez, apoi a făcut pasul către Real Madrid, la fel ca Beckham. Cei doi au în comun şi numeroase campanii publicitare, cîştigînd zeci de milioane de euro din drepturile de imagine.
Ronaldo este fotbalistul care cîştigă cel mai mulţi bani folosindu-se de imaginea sa. Agenţiile de publicitate se bat pe serviciile portughezului, făcîndu-i oferte care de care mai tentante. Cristiano a făcut deja reclame care au apărut în toată lumea, la produse sportive, maşini, bănci sau băuturi.
Mărcile jucătorului, CR7 şi CR9, generează un profit imens, de care beneficiază inclusiv clubul său, Real Madrid, care deţine 40% din drepturile de imagine ale celui mai celebru jucător din lume. Se calculează că brandul "Ronaldo" produce anual aproximativ 35 de milioane de euro, majoritatea din publicitate.
Cele mai mari contracte sînt cu Banco Espirito Santo (5 milioane de euro), Clear (585.000 de euro), Castrol, Soccerade, EA Sports, Fuji Xerox, Extra Joss, Suzuki, Pepe Jeans şi Konami, printre altele.
Cel mai de succes parteneriat al vedetei Realului este însă cu firma de echipament sportiv Nike, de la care încasează 6,5 milioane de euro în fiecare an.
În ciuda multitudinii de reclame în care este protagonist, agenţii lui Cristiano Ronaldo spun că sînt nevoiţi să refuze 90% din propunerile pe care le primesc, pentru că sînt incompatibile cu imaginea celui mai scump fotbalist din lume.
Ronaldo îşi foloseşte imaginea şi în scopuri caritabile, fiind ambasador al Crucii Roşii Internaţionale, promovînd campania împotriva minelor anti-persoană.
sursa: rtve.es