Articol de GSP - Publicat miercuri, 14 august 2013 00:00 / Actualizat miercuri, 14 august 2013 12:04
Manchester United nu mai este cel mai bogat club din lume în 2013, aşa cum a făcut-o din 2004 pînă în 2012, fiind depăşit de Real Madrid, anunţa Forbes în urmă cu puţin timp, însă britanicii fac încă o demonstraţie de marketing.
"Diavolii" lui David Moyes sînt văzuţi la partide purtînd pe tricouri AON, însă la antrenamente sau la prezentarea oficială situaţia se schimbă.
Manchester United nu mai este cel mai bogat club din lume în 2013, aşa cum a făcut-o din 2004 pînă în 2012, fiind depăşit de Real Madrid, anunţa Forbes în urmă cu puţin timp, însă britanicii fac încă o demonstraţie de marketing.
"Diavolii" lui David Moyes sînt văzuţi la partide purtînd pe tricouri AON, însă la antrenamente sau la prezentarea oficială situaţia se schimbă.
În timpul şedinţelor de pregătire, United are pe tricouri DHL. Englezii au sponsor şi pentru călătoriile cu avionul. După ce parteneriatul cu Turkish Airlines a expirat, campioana Angliei a găsit rapid altul, Aeroflot.
Notorietatea celor de la Manchester United a atras şi numeroase alte nume atît din Europa, cît şi de pe alte continente. Firmele dornice să îşi asocieze numele cu Manchester United stau la coadă.
Cei peste 600 de milioane de fani din toată lumea ai englezilor reprezintă un interes şi pentru orice brand care vrea să crească pe piaţă.
Aşa s-a ajuns ca United să fie parteneră cu cîteva firme mai puţin logice, dar scopul scuză mijloacele. Banii veniţi din aceste parteneriate sînt importanţi.
Cîţiva dintre cei 34 de parteneri ai lui United:
Mamee - paste făinoase
Kansai - vopsea
Beeline - partener oficial de telecomunicaţii în Vietnam, Cambodgia şi Laos
Honda - o motocicletă cu însemnele clubului
Kagome - suc de roşii
Casillero del Diablo - o şampanie
Bwin - casă de pariuri
Globul - Cosmote varianta bulgărească
Singha Beer - bere
Hublot - importantă firmă de ceasuri
Chevrolet - firmă de maşini