Articol de Daniel Scorpie - Publicat miercuri, 30 noiembrie 2022 13:41 / Actualizat miercuri, 30 noiembrie 2022 13:41
După ce Kevin De Bruyne (31 de ani) și Gareth Bale (33 de ani) au fost aleși MVP-ul partidelor în care au jucat slab, bookmakerii au reacționat și nu mai oferă cote fanilor, pentru că astfel pierd milioane.
A surprins la câteva meciuri desemnarea prin vot a celui mai bun jucător al partidelor și de aceea bookmakerii au trecut la măsuri. Alegerea lui Kevin de Bruyne ca MVP în partida contra Canadei (1-0) și a lui Gareth Bale în meciul cu SUA (1-1) a fracturat logica și i-a pus pe gânduri pe cei de la casele de pariuri.
S-a ajuns la concluzia că suporterii au votat de mai multe ori și i-au ales pe cei cu cote mari pentru a obține profituri importante, sfidând realitatea. Exact cam cum stă povestea și cu asistența anunțată mai mare decât capacitatea maximă a arenelor.
„Nu cred că am jucat prea bine și chiar nu știu de ce am primit trofeul pentru cel mai bun om al meciului. Poate e din cauza numelui meu”, a încercat să se justifice Kevin De Bruyne.
Belgium are up and running in Qatar and, yet again, their main man left it all out on the pitch.
— FIFA World Cup (@FIFAWorldCup) November 23, 2022
Tonight’s @Budweiser Player of the Match, Kevin De Bruyne 👏
🇧🇪 #BELCAN 🇨🇦 #POTM #YoursToTake #BudweiserWorldCup pic.twitter.com/rA9VgBBY78
Pierderi de până la 200.000 de pounds pentru agențiile de pariuri
Potrivit informațiilor publicate în Daily Mail, s-a ajuns la câștiguri între 100.000 și 200.000 de lire sterline, mizând pe cei care nu erau favoriți și evoluaseră și modest sau chiar slab. Destule agenții au micșorat live cotele celor pe care s-au pariat sume mai mari, iar altele au și scos numele respective de pe lista posibililor MVP.
La fel au stat lucrurile și-n cazurile lui Cristiano Ronaldo în partida cu Ghana (3-2) sau Neymar în victoria Braziliei din meciul de deschidere contra Serbiei (2-0), în care s-a și acccidentat la gleznă.
Pariurile pentru omul meciului au fost sistate de teama unor aranjamente
Așa s-a ajuns ca agențiile să plătească sume într un milion și 1,5 miioane de lire sterlne celor care au mizat pe cele două superstaruri. Cum Neymar a părăsit terenul, voturile pariorilor s-au mutat spre Richarlison, autorul „dublei” cu selecționata lui „Piksi” Stojkovic.
Sky Bet și William Hill au eliminat pariurile cu omul meciului în week-end, iar Bet365 a acceptat doar bilete pe un singur câștigător, pentru a limita eventualele pagube. Nu s-a aflat dacă FIFA a intervenit pentru ca premiul să fie acordat conform situației din teren, și nu voturilor multiple acordate de fani altor jucători cu evoluții mai slabe.
Trofeul constă într-o vază roșie cu numele sponsorului Budweiser, berea oficială restricționată a competiției, la baza acestuia. FIFA s-a asigurat însă ca numele sponsorului să fie acoperit în cazul în care câștigătorul era dintr-o țară cu consumul de alcool interzis. Așa a fost cu iranianul Rouzbeh Cheshmi în partida cu Țara Galilor (2-0) și s-a întâmplat și cu sauditul Mohammed Alowais în meciul cu Argentina (2-1).
VIDEO. Corespondență GSP din Qatar / Alcoolul se găsește doar în afara arenelor de fotbal
Mai multe știri despre Campionatul Mondial:
Fostul portar al Rapidului stabilit de 24 de ani în Qatar, despre controversele Mondialului