Articol de Daniel Scorpie - Publicat vineri, 21 iunie 2024 18:56 / Actualizat vineri, 21 iunie 2024 23:36
Fanii Germaniei au fost deturnați de la a mai cumpăra noile tricouri de rezervă fucsia ale naționalei, lansate de Adidas, și s-au îmbulzit să-și comande online altele de culoarele albă Puma, gratis!. Așa cum scriu ziarele Bild și Die Welt, Check24 a livrat 400.000 de exemplare zilnic și stocurile se vor epuiza în acest weekend. În campania nemaipomenită, portalul de compararea investit 100 de milioane de euro!
Uitați de noile tricouri fucsia care i-au cucerit pe fanii naționalei Germaniei, la acest început de Euro! Chiar dacă președintele federației (DFB), Bernd Neuendorf, s-a lăudat că acest model a devenit deja cel mai bine vândut echipament de rezervă din istoria lungii colaborări dintre Mannschaft și Adidas, suporterii nemți au fost "hipnotizați" de noua ofertă lansată online de portalul de comparare Check24.
Un tricou alb branduit cu sigla Puma, neoriginal, asemănător cu celebrul model alb al Adidas, ce reprezintă costumația principală și la acest turneul final continental.
A doua cea mai descărcată aplicație în App Store
Potrivit surselor citate, vorbim despre o nemaipomenită campanie de PR la nivelul fotbalului european! De ce? Susținătorii selecționatei lui Julian Nagelsmann au luat cu asalt site-ul Check24 pentru a-și comanda tricourile fake, vândute gratis. Sau aproape gratis, pentru că fiecare client trebuie să-și ofere informații cu caracter personal, intrând într-o foarte mare bază de date.
Acțiunea de marketing presupunea ca doritorii de tricouri să-și descarce mai întâi aplicația special creată (în ultima săptămână s-a ajuns la nu mai puțin de 12 milioane de downloadări, record pe platformele dedicate, și locul 2 în App Store). Apoi, fiecare fan atras de ofertă și-a rezervat un exemplar din produsul fake cu sigla Puma.
Doar 10 euro cost de producție în China și Turcia
Inițial, fondatorul companiei cu o vechime de un sfert de secol, Henrich Blase, a dezvăluit că producția, realizată în China și Turcia, a început în mai și că patronul Check24 spera la un milion de comenzi, dar a comandat un lot de 1,5 milioane.
Împreună cu co-fondatorul Eckard Juls, au gândit proiectul din toamna trecută, în ideea de a relansa brandul și a redirecționa targetul de la oamenii de peste 30 de ani la cei mai tineri și care sunt pasionați de fotbal.
Conform specialiștilor costul de producție al unui tricou Check24 se ridica la 10 euro, cu tot cu cheltuielile de shiping, mai mic decât varianta originală Adidas (11,3 euro). Așteptările au fost însă surclasate de cererea incredibilă, iar stocul a fost suplimentat.
100 de milioane investite în campanie de Check24
Bild a anunțat că, în ritmul de 400.000 de tricouri comandate zilnic, se va ajunge ca în acest sfârșit de săptămână să se atingă pragul stupefiant de 5.000.000 de bucăți. Moment în care campania se va opri și nimeni nu va mai putea rezerva piesa Puma la zero euro.
Check24 a avut grijă să nu intre nici în conflict cu DFB și a recreat sigla federației cu ajutorul inteligenței artificiale, stilizând vulturul de pe siglă. Bugetul a crescut exponențial, în ritmul comenzilor suporterilor: 50 de milioane pentru tricouri și încă pe atât pentru publicitate.
A fost cooptat pentru a face reclamă fostul mare internațional Lukas Podolski. Campania nu s-a oprit aici pentru că Check24 și-a propus să-i fidelizeze pe fani până la finele CE 2024.
Voucherele oferite se ridică la 24 de milioane de euro
Henrich Blase a explicat strategia, pornind de la faptul că lumea e ușor de atras cu pronosticuri plătite. Chiar în prezent există în derulare un concurs, în care premiul cel mare este de 240.000 de euro. În total, voucherele ce vor fi distribuite celor mai inspirați susținători însumează 24 de milioane de euro.
Toți acești bani pompați de Check24 vor să atragă cât mai mulți clienți noi și să-i convingă să nu returneze tricourile după ce turneul final va fi încheiat.
Nebunia a ajuns atât de mare în Germania încât exemplarele gratis se vând deja pe eBay și alte site-uri de comerț electronic sumele cerute sunt cuprinse între 15 și 85 de euro. Limita maximă e doar cu 5 euro mai mică decât prețul oficial al tricoului Adidas. Reamintim că din 2027, după 70 de ani de colaborare cu Adidas, naționala Germaniei va fi echipată de Nike.