Comentarii (72)
Georgiana.Modrescu
Georgiana.Modrescu  •  11 Iunie 2023, 14:26

@Belane, o completare: trofeele castigate cu jucatori adusi de pretutindeni sunt o consecinta a ceea ce sunt fotbalul, societatea, economia globala in 2023 si nu cred ca asta stirbeste cu nimic din succesul nostru. Nu stiu ce s-ar fi facut Ferguson fara Scholes, Beckham si Giggs, la fel cum nu stiu ce s-ar fi facut ei toti fara Yorke, Solskjaer si Stam (care Stam a fost adus pe suma record de 10 milioane la vremea aia, echivalentul la vreo 50-60 de astazi).

belane
belane  •  11 Iunie 2023, 14:24
Postat de therealreddog33 pe 11 Iunie 2023, 12:56

Acești jucători nu sunt ca și preț peste ce a cumpărat United, de exemplu. Diferența e ca City are o idee, un stil de joc, rezultate, trofee. United a rămas doar cu 1,5 miliarde aruncate pe fereastra. Iar Pep chiar e antrenor. Da, a băgat bani, dar ce echipa din fotbalul actual se tine fără bani? La nivelul asta de finala UCL, probabil niciuna.

Nu e chiar adevarat - din 2008 pana in 2023 Man. City a cheltuit mai multi bani pe sumele de transferuri decat Man. Utd. si asta strict d.p.v.d. al jucatorilor cumparati fiindca daca vom pune la socoteala si jucatorii vanduti (ai uitat ca Man. Utd a facut bani si din vanzarea unor jucatori cheie precum CR7 si Di Maria) atunci discrepanta creste dar hai sa zicem ca acest aspect este nivelat de banii obtinuti de Man. City din performantele lor interne si externe care evident e mai mare cantitativ fata de ce a reusit Man. Utd. Intr-adevar e o diferenta si de management, viziune, solutii inspirate, antrenor s.a.m.d. motiv ptr. care financiar vorbind Man. Utd. are mai mari probleme astazi decat City...daca City ipotetic vorbind ar fi avut aceasti risipa neproductiva pe care a facut-o Man. Utd ei nu s-ar fi resimtit deloc. Daca un bogatas este mai eficient in a-si administra banii decat unul bogat mai mult fiindca si-a mostenit averea asta nu inseamna ca amandoi sunt egali in ceea ce priveste capacitatea de a cheltui. Ce daca eu castig maine la loto si-mi cumpar un iaht de care are si Bill Gates asta inseamna ca-s de nivelul lui Bill Gates ?

Georgiana.Modrescu
Georgiana.Modrescu  •  11 Iunie 2023, 14:24
Postat de belane pe 11 Iunie 2023, 12:40

E o diferenta doamna si una chiar considerabila : in afara de Phil Foden, Man. City n-a reusit sa dezvolte niciun jucator de primul 11 (de fapt cred c-ar fi reusit sa castige UCL si fara el), ei se bazeaza doar pe achizitii unde sacu-i fara fund. Pai nici nu se compara de pilda cu Man. Utd al lui Ferguson (al carei fan nu sunt, chiar am tinut cu nemtii in acea finala din '99). Ce s-ar fi facut Ferguson fara Scholes, Beckham, Giggs, Neville & Nicky Butt. Nu cred c-ar fi avut aceleasi sanse sa faptuiasca acea performanta. De Liverpool din anii '80 sau ani '70 nici nu mai are rost sa mai vorbesc. Faceti un experiment de imaginatie - luati Man. City-ul cu aceiasi investitori si acelasi antrenor de acum si puneti-i sa va faca un lot in conditiile fotbalului englez din anii '90 sau ale celui din anii '80. In primul rand ar fi obligati ca 80% dintre jucatori sa fie de pe piata interna fiindca era un nr. limitat de stranieri pe care aveai voie sa-i folosesti. Apoi sezon de sezon cu acest lot format exclusiv din jucatori interni ar trebui sa traga tare an de an sa castige campionatul ca sa fie siguri de calificarea in UCL. Nu zic ca n-ar reusi toate astea ca pan' la urma banul dicteaza dar in Europa ar fi fost mult mai greu sa razbeasca, in opinia mea. Problema nu e ca Man. City cheltuie problema e ca Man. City POATE cheltui enorm de mult daca vrea in comparatie cu celelalte superputeri (ei si cu PSG), cu mult peste tot ce s-a vazut pana acum.

Sincer nu vad utilitatea unor astfel de comparatii: ce ar fi facut Guardiola daca ar fi antrenat pe Man U in ’90, ce ar fi facut Ferguson cu lotul de azi al lui City, ce ar face toti antrenorii de azi din Premier League daca ar fi obligati sa foloseasca doar jucatori crescuti in propria academie, care a fost mai bun dintre Dobrin, Colin Bell si Haaland... astea sunt doar niste exercitii de imaginatie fara nicio ancora in realitate, de obicei aduse in discutie doar pentru a intina nitel din succesul unei echipe/antrenor/jucator rival. Eu stiu ca astazi, cu regulile de astazi, cu globalizarea de astazi, cu banii care se investesc astazi in fotbal, City nu e cu nimic mai presus decat celelalte echipe bogate care investescmulti bani. Diferenta de rezultate, de eficienta este momentan asurzitoare, dar diferentele de bugete sunt neglijabile pe termen mediu. City chiar cheltuieste mai putin in ultimii ani decat rivalele din PL, si totusi ramane sus pentru ca are un sistem, o cultura organizationala care s-a sadit cu rabdare si acum au inceput sa curga rezultatele. Orice club viseaza sa aiba multi jucatori crescuti in propria pepiniera in primul 11, orice suporter se da in vant dupa mitul tanarului localnic care din peluza ajunge sa inscrie golul victoriei in Liga Campionilor (ironia e ca Foden chiar a fost foarte, foarte aproape aseara de un 2-0 izbavitor) dar nu sunt de acord ca acesta ar trebui sa fie scopul prim dupa care sa organizezi clubul si dupa care sa judeci performantele.

tyler_durden
tyler_durden  •  11 Iunie 2023, 13:43
Postat de Georgiana.Modrescu pe 11 Iunie 2023, 12:26

Vorbiti in clisee de acum multi ani. Man City (si implicit Guardiola) nu au "coduri". Au un management foarte bun, si nu de acum ci de acum 15 ani de la cumpararea clubului. Arabii nu au venit doar cu bani, au venit cu o organizare interna extraordinar de riguroasa. Acele mitice miliarde nu au fost bagate in vedete galactice precum Maguire , ci in infrastructura, in comunitatea locala din Manchester si in specialisti capabili in toate departamentele. Echipa din spatele lui Pep e responsabila de multe dintre reusite, el nu 'joaca' singur. Avem un chairman care tace si face. Txiki Begiristain ar merita si el o statuie langa cele ale lui Aguero si Kompany. Din pacate cluburile rivale arunca aceleasi miliarde pe jucatori galactici care nu confirma. Si United si Liverpool ar fi putut sa-i cumpere pe De Bruyne, pe Akanji, pe Ake, pe Rodri, nu i-a impiedicat nimeni, doar propria lipsa de viziune. Daca City ar fi avut 'coduri' la care alte echipe nu au acces nu ar fi castigat titlurile in ultima etapa cu goluri in ultimele minute, sau la doar 1 punct in fata lui Liverpool.

Sportswashing at its finest. Maguire vedeta galactica... Maguire.. n-am mai asa bine de mult. De FootballLeaks ati auzit? Incetati cu apologia trisatului, e gretos.

popicoo
popicoo  •  11 Iunie 2023, 13:39

Ce nu spune nimeni este că Pep a fost descoperit de către nea il luce-descoperitorul-la-toți. Pe de altă parte, acesta este al 22-lea an consecutiv în care "albitrii", Uefa și oculta au conspirat să nu ajungă trofeul la CEL MAI MARE ANTRENOR, nea il luce.

andrei.v.c
andrei.v.c  •  11 Iunie 2023, 13:11
Postat de catalin.palcu pe 11 Iunie 2023, 07:52

Cine are buget de 3 miliarde amice ?? City au cheltuit net ( net spent in engleza) 1.45 miliarde din 2008 pana acum. Asta fiind diferenta dintre ce au platit si ce au incasat pe transferuri. Iar banii cei mai multi s-au cheltuit in primii ani. In ultimii 5 ani sunt numai a zecea echipa din Premier league ca bani dati pe transferuri. A zecea !! Iar bugetul anual de salarii e dupa ce al lui United si Liverpool. Toate informatiile astea sunt publice si se pot verifica.

Băiețaș, Liverpool și united au crescut organic, pas cu pas, au crescut. Și va dura, au inovat, au atras spectatori, city r manelistul ăla de la sala care în 6 luni și-a băgat steroizi și are un braț cat unul care trage de 3 ani. Și după vine un jurnalica că jumatatel asta și lauda city "aaaa, uite ce a făcut asta in 6 luni, ce brat are"

therealreddog33
therealreddog33  •  11 Iunie 2023, 12:56
Postat de belane pe 11 Iunie 2023, 10:25

Asa-i ca Haaland era un neica-nimeni pana sa joace ptr. Pep. La fel si Mahrez, ce mare lucru a cucerit Mahrez pana sa-l transforme Pep ? Sau mai are rost sa vorbim de Kyle Walker care fara Pep nu stim ce s-ar fi facut saracul, el era deja titular in nationala Angliei cu peste 30 de selectii pana sa vina la City dar nu conteaza fiindca tot ce-a facut inainte i se datoreaza tot lui Pep. Sau De Bruyne, nu era ca si cand jucand ptr. Wolfsburg belgianul a fost numit cel mai bun jucator din Bundesliga si cel mai bun pasator din Bundesliga, bah daca nu era ochiul lui Pep nimeni nu stia de De Bruyne.

Acești jucători nu sunt ca și preț peste ce a cumpărat United, de exemplu. Diferența e ca City are o idee, un stil de joc, rezultate, trofee. United a rămas doar cu 1,5 miliarde aruncate pe fereastra. Iar Pep chiar e antrenor. Da, a băgat bani, dar ce echipa din fotbalul actual se tine fără bani? La nivelul asta de finala UCL, probabil niciuna.

bridges
bridges  •  11 Iunie 2023, 12:41

Spune un destept in alt articol ca aseara Guardiola l-a egalat pe Lucescu la numar de trofee. Ce trofee ai luat mai Lucescu de-ai ajuns atat de tare? 30/35 luate in Ucraina si Romania, i s-au pus la trofee si promovarile cu Brescia si Corvinul. Dincoace 3 UCL, alte trofee continentale si intercontinentale, 11 titluri in primele 3 campionate samd Oare suntem constienti cat rau ne facem cu asemenea articole elogioase de tip "Omagiu" fundamentate pe nimic? Mai bine taceau.

belane
belane  •  11 Iunie 2023, 12:40
Postat de Georgiana.Modrescu pe 11 Iunie 2023, 12:07

Aveti dreptate, Pep este un antrenor extraordinar. Ma bucur sa vad mesaje de apreciere pentru reusita echipei noastre de la suporterii decenti si rationali ai tuturor echipelor din Anglia, inclusiv cele rivale. Exista totusi si un nucleu 'dur' de fani mai urzicati, in special de la Man U care tot pomenesc de sume cheltuite si de succes prea rapid, plus eternele "acuzatii de coruptie" mereu inventate si niciodata dovedite, uitand ca atat Man U cat si Liverpool si-au construit puterea tot pe investitii disproportionat de mari fata de restul competitorilor, singura diferenta fiind momentul cand acestea s-au petrecut. Pentru ei ce a fost in anii 60 si 70 a fost istorie, iar ce e acum e hotie. Am inteles, trebuie sa murim toti si sa mai treaca vreo 50 de ani ca sa fie si succesul nostru unul 'istoric'.

E o diferenta doamna si una chiar considerabila : in afara de Phil Foden, Man. City n-a reusit sa dezvolte niciun jucator de primul 11 (de fapt cred c-ar fi reusit sa castige UCL si fara el), ei se bazeaza doar pe achizitii unde sacu-i fara fund. Pai nici nu se compara de pilda cu Man. Utd al lui Ferguson (al carei fan nu sunt, chiar am tinut cu nemtii in acea finala din '99). Ce s-ar fi facut Ferguson fara Scholes, Beckham, Giggs, Neville & Nicky Butt. Nu cred c-ar fi avut aceleasi sanse sa faptuiasca acea performanta. De Liverpool din anii '80 sau ani '70 nici nu mai are rost sa mai vorbesc. Faceti un experiment de imaginatie - luati Man. City-ul cu aceiasi investitori si acelasi antrenor de acum si puneti-i sa va faca un lot in conditiile fotbalului englez din anii '90 sau ale celui din anii '80. In primul rand ar fi obligati ca 80% dintre jucatori sa fie de pe piata interna fiindca era un nr. limitat de stranieri pe care aveai voie sa-i folosesti. Apoi sezon de sezon cu acest lot format exclusiv din jucatori interni ar trebui sa traga tare an de an sa castige campionatul ca sa fie siguri de calificarea in UCL. Nu zic ca n-ar reusi toate astea ca pan' la urma banul dicteaza dar in Europa ar fi fost mult mai greu sa razbeasca, in opinia mea. Problema nu e ca Man. City cheltuie problema e ca Man. City POATE cheltui enorm de mult daca vrea in comparatie cu celelalte superputeri (ei si cu PSG), cu mult peste tot ce s-a vazut pana acum.

Georgiana.Modrescu
Georgiana.Modrescu  •  11 Iunie 2023, 12:26
Postat de rumunek pe 11 Iunie 2023, 11:24

Ce uiți tu, Theodor, e că suntem într-o competiție cu reguli pentru toți, un joc în care Guardiola se comportă ca unul care are coduri. Mai bagă un cod, pe care doar el îl are, hop încă un fotbalist de 100 de milioane. Cum spui și tu, a transferat ce a avut nevoie până i-a ieșit. Cel mai mare din istorie, peste ceilalți? Da, la sume de transfer. Guardiola e cu siguranță un antrenor de top, dar cel mai mare din istorie e doar când te uiți dinspre est, mai corect Orient.

Vorbiti in clisee de acum multi ani. Man City (si implicit Guardiola) nu au "coduri". Au un management foarte bun, si nu de acum ci de acum 15 ani de la cumpararea clubului. Arabii nu au venit doar cu bani, au venit cu o organizare interna extraordinar de riguroasa. Acele mitice miliarde nu au fost bagate in vedete galactice precum Maguire , ci in infrastructura, in comunitatea locala din Manchester si in specialisti capabili in toate departamentele. Echipa din spatele lui Pep e responsabila de multe dintre reusite, el nu 'joaca' singur. Avem un chairman care tace si face. Txiki Begiristain ar merita si el o statuie langa cele ale lui Aguero si Kompany. Din pacate cluburile rivale arunca aceleasi miliarde pe jucatori galactici care nu confirma. Si United si Liverpool ar fi putut sa-i cumpere pe De Bruyne, pe Akanji, pe Ake, pe Rodri, nu i-a impiedicat nimeni, doar propria lipsa de viziune. Daca City ar fi avut 'coduri' la care alte echipe nu au acces nu ar fi castigat titlurile in ultima etapa cu goluri in ultimele minute, sau la doar 1 punct in fata lui Liverpool.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • •••
  • 8
Comentează