Articol de Valentin Damian - Publicat joi, 21 aprilie 2016 00:00
Mașina produsă de către cehi sub amprenta grupului Volkswagen a ajuns acum la cea de-a treia generație. În total s-au vândut peste 5 milioane de unități.
Numele de Octavia a apărut încă din 1959, cehii dorind să marcheze atunci cel de-al optulea model produs de către ei de la momentul zero, sfârșitul celui de-al doilea război mondial.
Istoria modernă a Octaviei a început în 1991, atunci când marca din Cehia a fost preluată de către grupul Volkswagen. Un an mai târziu, Škoda a început dezvoltarea modelului Octavia, iar misiunea i-a fost încredințată designerului belgian Dirk van Braeckel, cel care și-a mai pus semnătura pe alte modele importante al grupului german, Audi A8, Audi A3, Bentley Continental și Škoda Fabia.
Pe 4 aprilie 1996 se lansează prima Škoda Octavia, care avea să devină în cei 20 de existență cel vândut model din istoria constructorului de la Mlada Boleslav, cu peste 5 milioane de unități vândute.
Škoda Octavia a intrat în istoria mărcii ca fiind primul model care a implementat airbag-uri laterale, cu versiunea de bază motor MPI de 1.6 litri şi 75 CP. Doi ani mai târziu, se lansa versiunea break, iar în 1999 a apărut şi prima variantă Octavia cu tracţiune integrală.
A doua generaţie Octavia și-a făcut apariția în 2004 şi a beneficiat de motoare pe benzină cu injecţie directă şi transmisie DSG, iar cea de-a treia generaţie a debutat în noiembrie 2012, păstrându-se astfel distanța de 8 ani între modele.
Vânzările Octaviei au mers foarte bine, fiecare generație depășind ușor un milion de unități. Pentru Octavia I, Škoda a reuşit să vândă 1.44 milioane de unităţi pentru prima generaţie, iar următoarea generație a avut un succes și mai mare, 2.5 milioane de unităţi. Actualul model, la 4 ani după lansare, a atins și el pragul pshilogic de 1 milion de unităţi.
În România, Octavia este cel mai bine vândut model de import în ultimii 5 ani de zile. Într-un clasament general al vânzărilor pe modele, Octavia ocupă locul doi în preferințele românilor după Dacia Logan.
1.055.500unități reprezintă vânzările Škoda la nivel global în 2015, cu o creștere de 1,8% față de 2014 (1.037.200 automobile vândute)