Articol de GSP - Publicat vineri, 15 iunie 2007 00:00
Audi A5 este ultima creatie a producatorului german si provoaca deja migrene in tabara celor de la Mercedes si BMW
E la moda. E trendy cum se spune pe la noi. Vorbim de Audi, brand german. Cunoastem cu totii calitatile acestui popor, nimic la voia intimplarii. Dupa disparitia batrinului Audi 100, lipsea insa un coupe in gama Audi pentru ca acesta sa intre in batalia de Champions League si in acest segment, alaturi de alte marci premium ca Mercedes si BMW. Toata lumea era curioasa sa vada cum arata ultima creatie a uzinei din Ingolstadt. A5 a intrat pe scena cu acelasi design elegant, dinamic si agresiv cu care se confunda deja brandul Audi. Totul garnisit cu tehnologie de ultima generatie.
Eleganta si calitate
Audi A5 mai avea nevoie de ceva. Ii trebuia personalitate pentru a nu se confunda cu celelalte marci. Nici o inspiratie de la rivali. Stilul Audi trebuia recunoscut imediat, de la prima vedere. Masca de radiator tip "single frame" cu guri mari de aer. Faruri care tradeaza din start rautatea si forta masinii. Linii orizontale care demonstreaza ca avem de a face cu un coupe de dimensiuni generoase in latime. Nici interiorul nu face exceptie de la linia traditionala Audi. Materiale de calitate, confort maxim. Toate butoanele de pe consola centrala acolo unde trebuie. Nimic la voia intimplarii.
Multi cai-putere
Motorizarile. Aici tehnologia este la ea acasa. Se simte ca pestele in apa. Chiar daca vorbim de FSI-ul pe benzina sau TDI-ul diesel. La drive-teste s-au incercat ambele variante. Motor FSI de 3.2 litri, V6 cu 265 cai-putere. Pentru modelul quattro gasim si o transmisie multitronica. Daca iti place sa muncesti un pic, alegi cutia manuala cu 6 trepte. Pe de alta parte, un 3.0 V6 TDI cu 240 de caluti. Putere multa, un cuplu exemplar si o cutie manuala in 6 trepte de exceptie. Reprize scurte si extrem de precise. Fiind extrem de lata si cu o inaltime redusa, doar vorbim de un coupe, Audi A5 se comporta la superlativ in viraje. Se lipeste de asfalt. Nu conteaza daca intri mai tare in curbe.
Am lasat la urma copilul care, cu siguranta, va merge la olimpiada, S5. Un propulsor de 4,2 litri si 354 cai-putere, plus tractiune integrala quattro. O bomba pe roti. Copilul a crescut. Acum e baiat mare!
43.070 euro (TVA inclus) costa cel mai ieftin Audi A5, dotat cu motorul diesel de 2,7 litri si 190 cai-putere
5,1 secunde dureaza acceleratia de la 0 la 100 km/h in cazul lui S5
Model/Motorizare/Putere/Consum mediu/Viteza maxima/Acceleratie 0-100 km/h
A5 2,7 TDI 190 CP 6,7 litri/100 km 232 km/h 7,6 s
A5 3,0 TDI 240 CP 7,2 litri/100 km 250 km/h 5,9 s
A5 3,2 FSI 265 CP 8,7 litri/100 km 250 km/h 6,6 s
S5 4,2 FSI 354 CP 12,4 litri/100 km 250 km/h 5,1 s
Mai multi muschi pentru S5
Fata de A5, modelul de top S5 dispune de un pachet estetic mai agresiv: spoilere si praguri redesenate, evacuari duble in partea din spate, oglinzi cromate sau lumini de pozitie cu LED-uri. Interiorul este garnisit cu insertii de aluminiu si fibra de carbon, iar dotarile standard sint mai bogate. Pentru cei nemultumiti de "doar" 354 cai-putere, Audi va lansa mai tirziu si RS5, care va avea peste 400 CP si se va bate cu BMW M3.