SPORTURI  »  AUTO  »  PORSCHE

GALERIE FOTO Primul Porsche din lume a fost un vehicul electric şi a fost recuperat după ce a stat 100 de ani într-un şopron!

Porsche P1 +3   FOTO
Porsche P1

Articol de GSP - Publicat miercuri, 29 ianuarie 2014 00:00 / Actualizat miercuri, 29 ianuarie 2014 11:50

Primul Porsche construit vreodată a fost recuperat dintr-un şopron din Austria, acolo unde a stat timp de peste 100 de ani. Vehiculul se numeşte "Egger-Lohner, C.2 model Phaeton" sau P1 şi a fost construit de însuşi Ferdinand Porsche în 1898.

În data de 26 iunie a aceluiaşi an, vehiculul electric a ieşit pe străzile din Viena şi a stîrnit rumoare în societatea sofisticată a vremii. Porsche a inscripţionat P1, adică Porsche numărul 1, pe fiecare componentă importantă a vehiculului. Motorul octogonal cîntărea 130 de kilograme şi dezvolta între 3 şi 5 cai putere, iar toată maşinăria avea o greutate de 1360 de kilograme şi putea atinge viteza de 34 de kilometri la oră.

Folosind un sistem complicat, vehiculul avea 12 viteze, 6 pentru a te mişca înainte, 2 pentru a da înapoi şi 4 pentru a frîna.

În anul următor, pe 28 septembrie, domnul Porsche a participat cu P1 la o expoziţie de vehicule electrice, în Berlin, acolo unde a dat şi primul test.

Constructorul în vîrstă de 24 de ani a cîştigat o cursă de 40 de kilometri, trecînd linia de sosire cu 18 minute mai repede decît următorul competitor. Mai important de atît, P1 a fost printre singurele care au apucat să termine cursa, mai ales că regulamentul cerea ca vehiculul să aibă 3 persoane la bord!

Şi ca totul să fie complet ieşit din comun, P1 a fost vehiculul care a folosit cea mai puţină energie din tot concursul.

Conform celor de la USA Today, nu mult după această demonstraţie, P1 a fost ascuns într-un şopron, acolo unde avea să rămînă neatins pentru 100 de ani! Compania l-a recuperat, l-a restaurat şi l-a expus în muzeul Porsche din Stuttgart, Germania.



Primul Porsche construit vreodată a fost recuperat dintr-un şopron din Austria, acolo unde a stat timp de peste 100 de ani. Vehiculul se numeşte "Egger-Lohner, C.2 model Phaeton" sau P1 şi a fost construit de însuşi Ferdinand Porsche în 1898.

În data de 26 iunie a aceluiaşi an, vehiculul electric a ieşit pe străzile din Viena şi a stîrnit rumoare în societatea sofisticată a vremii. Porsche a inscripţionat P1, adică Porsche numărul 1, pe fiecare componentă importantă a vehiculului. Motorul octogonal cîntărea 130 de kilograme şi dezvolta între 3 şi 5 cai putere, iar toată maşinăria avea o greutate de 1360 de kilograme şi putea atinge viteza de 34 de kilometri la oră.

Folosind un sistem complicat, vehiculul avea 12 viteze, 6 pentru a te mişca înainte, 2 pentru a da înapoi şi 4 pentru a frîna.

În anul următor, pe 28 septembrie, domnul Porsche a participat cu P1 la o expoziţie de vehicule electrice, în Berlin, acolo unde a dat şi primul test.

Constructorul în vîrstă de 24 de ani a cîştigat o cursă de 40 de kilometri, trecînd linia de sosire cu 18 minute mai repede decît următorul competitor. Mai important de atît, P1 a fost printre singurele care au apucat să termine cursa, mai ales că regulamentul cerea ca vehiculul să aibă 3 persoane la bord!

Şi ca totul să fie complet ieşit din comun, P1 a fost vehiculul care a folosit cea mai puţină energie din tot concursul.

Conform celor de la USA Today, nu mult după această demonstraţie, P1 a fost ascuns într-un şopron, acolo unde avea să rămînă neatins pentru 100 de ani! Compania l-a recuperat, l-a restaurat şi l-a expus în muzeul Porsche din Stuttgart, Germania.

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Arena-OZN din România prinde contur! Imagini spectaculoase cu obiectivul de 25 de milioane de euro
Diverse
Arena-OZN din România prinde contur! Imagini spectaculoase cu obiectivul de 25 de milioane de euro
Oaspete de seamă la România - Kosovo » Va intona „Deșteaptă-te, române!” în fața a 50.000 de spectatori
Nationala
Oaspete de seamă la România - Kosovo » Va intona „Deșteaptă-te, române!” în fața a 50.000 de spectatori
A marcat pentru România U20, apoi a făcut tărăboi la interviu: „Nu-mi vine să cred prin ce trec! Antrenorul nu mă ia în considerare”
Nationala
A marcat pentru România U20, apoi a făcut tărăboi la interviu: „Nu-mi vine să cred prin ce trec! Antrenorul nu mă ia în considerare”

Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”

Daniel Oprița, singurul antrenor invincibil din primele două ligi, s-a destăinuit în Gazeta: „Dacă tot n-avem drept de promovare, le-am spus un lucru” + „Sportiv, Steaua a mers cu același nucleu până în Liga 1”


Comentarii (4)
madskills
madskills  •  30 Ianuarie 2014, 14:28

dupa 120 de ani "caruta" asta arata mai bine decat orice mizerie cu care circula portoricanii nostri.

bamse1901
bamse1901  •  30 Ianuarie 2014, 10:06

interesanta istorioara

dash.berlin
dash.berlin  •  30 Ianuarie 2014, 01:02

:))) bun asa :D

Vezi toate comentariile (4)
Comentează