Articol de GSP - Publicat luni, 06 februarie 2012 00:00 / Actualizat luni, 06 februarie 2012 16:03
Cu această ocazie Eric Boullier, şeful echipei, a declarat că obiectivul principal este readucerea Lotus pe lista învingătorilor de curse din 2012 şi a spiritului de învingător pe care echipa l-a avut cu câteva decenii în urmă.
Piloţii oficiali ai echipei sunt finlandezul Kimi Raikkonen, campion mondial de Formula 1 în 2007 şi francezul Romain Grosjean, campionul seriei GP2 din 2011. Pilotul de teste şi de rezervă va fi belgianul Jerome d’Ambrosio.
Numele Lotus este cunoscut pentru că a adus în lumea curselor foarte multe inovaţii. Directorul tehnic James Allisson a anunţat principalele noutăţi ale monopostului, care consistă în linia de eşapament redesenată complet, ca şi suspensia faţă şi spate, ceea ce duce la o îmbunătăţire a aerodinamicii. Lotus E20 este echipat cu un motor Renault V8, denumit RS27-2012.
Campionatul Mondial de Formula 1 din acest an va începe pe 18 martie în Australia şi va avea 20 de etape. Primele teste oficiale vor avea loc începând de marţi, 7 februarie, la Jerez de la Frontera, în Spania.
SUPER CIFRE
•0.1 Timpul pe care îl câştigă pe fiecare tur Lotus E20, datorită greutăţii mai mici, pe măsură ce benzina se consumă (fără să ţinem cont de degradarea pneurilor)
•1.6 Timpul în care Lotus E20 se opreşte de la 100km/h
•4.9 Timpul în care Lotus E20 ajunge la 200 km/h plecând de pe loc
•6 Numărul de ore care sunt necesare unei echipe de 12 mecanici să reconstruiască maşina pe circuit (de la un şasiu cu subansamblele deja instalate). Plecând de la zero, pentru a construi o maşină cu totul sunt necesare şapte zile unei echipe de 150 de persoane
•7 Numărul de rapoarte de viteză al cutiei de viteze al monopostului Lotus E20
•500 Temperatura, în grade Celsius, pe care ambreiajul Lotus E20 o atinge în timpul unei curse
•640 Greutatea minimă, în kilograme, a monopostului Lotus E20
•900 Temperatura, în grade Celsius, a gazeor de eşapament, atunci când motorul este în sarcină maximă
•1.100 Temperatura, în grade Celsius, pe care o atinge un disc de frână al Lotus E20 în timpul unei curse
•2.500 Numărul mediu de schimbări al rapoartelor de viteză pe care piloţii le fac în timpul unei curse
•11.000 Numărul de schiţe tehnice produse în timpul construcţiei monopostului Lotus E20 (cu 28% mai multe decât pe modelele precedente)
•30.000 Numărul de componente individuale ce compun monopost-ul Lotus E20
•250.000 Numărul de ore de lucru acumulat de echipa tehnică pentru design-ul Lotus E20