Articol de Valentin Damian - Publicat sambata, 01 noiembrie 2008 00:00
Motorul diesel boxer de 2.0 litri şi 147 CP face din Subaru Forester un SUV care se descurcă la fel de bine atît pe şosea, cît şi pe cele mai dificile trasee de off-road. Subaru se ţine de surprize. Dupa ce a spart gheaţa în 2008 cu primul motor boxer din istorie, Legacy şi Outback intrînd în istoria brandului japonez, cele două modele consemnînd debutul lui "boxer" pe piaţă, acum a venit rîndul lui Forester.
Noul Forester s-a prezentat la drive-test cu "boxerul" diesel de 2.0 litri şi 147 CP. Înainte de a spune ce poate acest motor, trebuie punctat un aspect important: "boxerul" muşcă tare, dar nu-l auzi, interiorul lui Subaru fiind foarte bine insonorizat.
Cuplu bun
"Boxerul" face treabă bună datorită cuplului său de 350 Nm, care arată deja ce poate, indiferent dacă vorbim despre şosea sau despre cel mai ticălos drum de off-road, între 1.800 şi 2.400 rpm. Turaţii joase pentru un cuplu care face o echipă excelentă cu sistemul AWD. Forester iese din orice capcană, chiar dacă a avut de înfruntat un munte de noroi, un drum forestier sau pante înclinate. Apeşi pedala de acceleraţie şi laşi tehnologia inteligentă să-şi intre în rol. Aceasta direcţionează cuplul la una din roţile care trebuie ajutată să scoată Foresterul din impas. Japonezii au mai venit cu o noutate: cutia manuală în 6 trepte ce se completează de minune cu propulsorul boxer.
De la crossover la SUV
Subaru Forester nu mai este un crossover, ci un SUV. Asiaticii au gîndit bine atunci cînd anul acesta modelul a primit un facelift. L-au mărit, l-au desenat altfel la exterior (aici părerile sînt împărţite), i-au pus un motor diesel, puternic şi care consumă puţin, 6,3 l/100 km (consum mediu). Cu tracţiunea integrală au stat dintotdeuna bine, iar cu sistemele de siguranţă la fel. Mai rămînea ca Forester să pluseze şi la interior. Cum? Prin confort şi lux. Materiale bune, finisări de calitate. Spaţiu îndestulător pentru toţi pasagerii, o poziţie de condus înaltă pentru şofer care se poate bucura de un volan reglabil pe adîncime şi o consolă centrală extrem de funcţională. Să nu uităm de ceasurile de la bord. Albastre, cromate, iluminate atît ziua, cît şi noaptea. Una peste alta, superbe!
23.590 de euro (fără TVA) este preţul de plecare pentru un Subaru Forester diesel
32.820 de euro (TVA inclus) costă varianta de top a unui Subaru Forester diesel
186 km/h este viteza maximă pe care o poate atinge Subaru Forester diesel
Motorul diesel boxer de 2.0 litri şi 147 CP face din Subaru Forester un SUV care se descurcă la fel de bine atît pe şosea, cît şi pe cele mai dificile trasee de off-road. Subaru se ţine de surprize. Dupa ce a spart gheaţa în 2008 cu primul motor boxer din istorie, Legacy şi Outback intrînd în istoria brandului japonez, cele două modele consemnînd debutul lui "boxer" pe piaţă, acum a venit rîndul lui Forester.
Noul Forester s-a prezentat la drive-test cu "boxerul" diesel de 2.0 litri şi 147 CP. Înainte de a spune ce poate acest motor, trebuie punctat un aspect important: "boxerul" muşcă tare, dar nu-l auzi, interiorul lui Subaru fiind foarte bine insonorizat.
Cuplu bun
"Boxerul" face treabă bună datorită cuplului său de 350 Nm, care arată deja ce poate, indiferent dacă vorbim despre şosea sau despre cel mai ticălos drum de off-road, între 1.800 şi 2.400 rpm. Turaţii joase pentru un cuplu care face o echipă excelentă cu sistemul AWD. Forester iese din orice capcană, chiar dacă a avut de înfruntat un munte de noroi, un drum forestier sau pante înclinate. Apeşi pedala de acceleraţie şi laşi tehnologia inteligentă să-şi intre în rol. Aceasta direcţionează cuplul la una din roţile care trebuie ajutată să scoată Foresterul din impas. Japonezii au mai venit cu o noutate: cutia manuală în 6 trepte ce se completează de minune cu propulsorul boxer.
De la crossover la SUV
Subaru Forester nu mai este un crossover, ci un SUV. Asiaticii au gîndit bine atunci cînd anul acesta modelul a primit un facelift. L-au mărit, l-au desenat altfel la exterior (aici părerile sînt împărţite), i-au pus un motor diesel, puternic şi care consumă puţin, 6,3 l/100 km (consum mediu). Cu tracţiunea integrală au stat dintotdeuna bine, iar cu sistemele de siguranţă la fel. Mai rămînea ca Forester să pluseze şi la interior. Cum? Prin confort şi lux. Materiale bune, finisări de calitate. Spaţiu îndestulător pentru toţi pasagerii, o poziţie de condus înaltă pentru şofer care se poate bucura de un volan reglabil pe adîncime şi o consolă centrală extrem de funcţională. Să nu uităm de ceasurile de la bord. Albastre, cromate, iluminate atît ziua, cît şi noaptea. Una peste alta, superbe!
23.590 de euro (fără TVA) este preţul de plecare pentru un Subaru Forester diesel
32.820 de euro (TVA inclus) costă varianta de top a unui Subaru Forester diesel
186 km/h este viteza maximă pe care o poate atinge Subaru Forester diesel