Articol de Valentin Damian - Publicat miercuri, 29 aprilie 2009 00:00
Cumpărarea unui automobil nou este dificilă dacă nu ştii exact ce vrei. Oferta de maşini e vastă, iar departajarea modelelor poate ajunge uneori la nivel de detalii
Preţ? Performanţe? Design? Siguranţă? Opţiuni? La prima vedere, acest gen de întrebări pare banal. Fără excepţie însă, orice cumpărător şi le pune! Iar în momentul în care vă aflaţi în faţa luării unei decizii definitive, lucrurile se complică şi mai mult. De ce? Pentru că noua maşină trebuie să răspundă cît mai bine aşteptărilor şi nevoilor dvs. pentru cîţiva ani buni. Sigur, gusturile şi preferinţele nu se discută. Pentru a vă facilita însă trierea ofertelor de pe piaţă, Gazeta dă startul unei serii de analize sintetice, în care diverse modele concurente sînt puse în antiteză la nivel de dotări şi opţiuni. Astăzi: Renault Megane III şi VW Golf VI.
RENAULT MEGANE III
Preţ
Megane-ul are o imagine bună pe piaţa din România, iar noul model vine cu un preţ extrem de competitiv şi o listă bogată de opţiuni. De asemenea, Renault şi-a revizuit politica în ceea ce priveşte garanţia oferită maşinilor sale, de la 3 la 4 ani.
Performanţe
În cazul Megane-ului III, raportul preţ/putere este foarte bun, atît în cazul motorizărilor Otto, cît şi în al celor Diesel. Dar gama de propulsoare este limitată deocamdată la trei (benzină - 1.6 16v/110 CP; diesel - 1.5 dCi/105 CP şi 1.9 dCi/130 CP). De asemenea, deocamdată, modelului francez îi lipseşte o transmisie automată. Iar de tracţiune integrală nici nu se pune problema.
Design
Noul Renault Megane a fost schimbat radical faţă de vechiul model. În locul liniilor şi al muchiilor drepte, s-a optat pentru un design fluid, care emană dinamism, echilibru şi robusteţe. Blocurile optice profilate reflectă o arhitectură distinctă, iar spatele puternic plonjat de duce cu gîndul la un coupe.
Opţiuni
Megane-ul Expression are mai multe opţiuni în serie, precum proiectoare de ceaţă, scaun şofer cu reglaj lombar cotieră, funcţie "Follow me home", închidere centralizată şi demaraj cu card, şi pachet drumuri dificile. De asemenea, mai sînt oferite şi fel de fel de alte gadget-uri.
VOLKSWAGEN GOLF VI
Preţ
Reputaţia Golf-ului este însă mult mai puternică. Acest lucru se observă cel mai bine în valoarea de revînzare, modelul german devalorizîndu-se mai puţin. Mai mult, Golf-ul este una dintre cele mai bine vîndute modele din toate timpurile, iar anul acesta a fost desemnat "Maşina Anului" la clasa sa.
Performanţe
Golf-ul VI oferă nu mai puţin de şase variante de motoare, cu puteri cuprinse între 80 şi 160 CP, printre care şi renumitul motor 1.4 TSI, supraalimentat cu turbină şi compresor. Pentru cei care pun accentul pe siguranţă şi un plus de aderenţă indiferent de starea drumurilor, Golf-ul VI poate fi comandat şi cu tracţiune integrală, 4MOTION. Iar pentru clienţii care caută un plus de confort în trafic există cutia de viteze automată, DSG, cu dublu ambreiaj.
Design
Design-ul Golf-ului VI merge pe reţeta clasică şi impresionează prin eleganţă, rafinament şi atenţia pentru detalii. Maşina a crescut în dimensiuni faţă de modelul precedent, ceea ce se răsfrînge asupra spaţiului şi confortului interior.
Opţiuni
Trendline, varianta de bază a Golf-ului VI, dispune de dotări de bun-simţ, cea mai importantă fiind aerul condiţionat "Climatic", cu reglare semiautomată. În momentul de faţă însă, Golf-ul VI face obiectul unei promoţii, de pe lista de dotări nelipsind climatronicul, computerul de bord şi geamurile electrice.
Siguranţă de 5*
Atît Megane-ul, cît şi Golf-ul VI au obţinut 5 stele de siguranţă la testele Euro NCAP. Modelul german este însă mai bine dotat de serie în acest caz, dispunînd de airbag-uri tip cortină faţă/spate şi laterale, precum şi de airbag pentru genunchii şoferului.
12.999 euro (TVA inclus) este preţul de bază pentru un Golf VI 1.4/80 CP
12.900 euro (TVA inclus) costă cel mai ieftin Megane III 1.6 16v/110 CP
Cumpărarea unui automobil nou este dificilă dacă nu ştii exact ce vrei. Oferta de maşini e vastă, iar departajarea modelelor poate ajunge uneori la nivel de detalii
Preţ? Performanţe? Design? Siguranţă? Opţiuni? La prima vedere, acest gen de întrebări pare banal. Fără excepţie însă, orice cumpărător şi le pune! Iar în momentul în care vă aflaţi în faţa luării unei decizii definitive, lucrurile se complică şi mai mult. De ce? Pentru că noua maşină trebuie să răspundă cît mai bine aşteptărilor şi nevoilor dvs. pentru cîţiva ani buni. Sigur, gusturile şi preferinţele nu se discută. Pentru a vă facilita însă trierea ofertelor de pe piaţă, Gazeta dă startul unei serii de analize sintetice, în care diverse modele concurente sînt puse în antiteză la nivel de dotări şi opţiuni. Astăzi: Renault Megane III şi VW Golf VI.
RENAULT MEGANE III
Preţ
Megane-ul are o imagine bună pe piaţa din România, iar noul model vine cu un preţ extrem de competitiv şi o listă bogată de opţiuni. De asemenea, Renault şi-a revizuit politica în ceea ce priveşte garanţia oferită maşinilor sale, de la 3 la 4 ani.
Performanţe
În cazul Megane-ului III, raportul preţ/putere este foarte bun, atît în cazul motorizărilor Otto, cît şi în al celor Diesel. Dar gama de propulsoare este limitată deocamdată la trei (benzină - 1.6 16v/110 CP; diesel - 1.5 dCi/105 CP şi 1.9 dCi/130 CP). De asemenea, deocamdată, modelului francez îi lipseşte o transmisie automată. Iar de tracţiune integrală nici nu se pune problema.
Design
Noul Renault Megane a fost schimbat radical faţă de vechiul model. În locul liniilor şi al muchiilor drepte, s-a optat pentru un design fluid, care emană dinamism, echilibru şi robusteţe. Blocurile optice profilate reflectă o arhitectură distinctă, iar spatele puternic plonjat de duce cu gîndul la un coupe.
Opţiuni
Megane-ul Expression are mai multe opţiuni în serie, precum proiectoare de ceaţă, scaun şofer cu reglaj lombar cotieră, funcţie "Follow me home", închidere centralizată şi demaraj cu card, şi pachet drumuri dificile. De asemenea, mai sînt oferite şi fel de fel de alte gadget-uri.
VOLKSWAGEN GOLF VI
Preţ
Reputaţia Golf-ului este însă mult mai puternică. Acest lucru se observă cel mai bine în valoarea de revînzare, modelul german devalorizîndu-se mai puţin. Mai mult, Golf-ul este una dintre cele mai bine vîndute modele din toate timpurile, iar anul acesta a fost desemnat "Maşina Anului" la clasa sa.
Performanţe
Golf-ul VI oferă nu mai puţin de şase variante de motoare, cu puteri cuprinse între 80 şi 160 CP, printre care şi renumitul motor 1.4 TSI, supraalimentat cu turbină şi compresor. Pentru cei care pun accentul pe siguranţă şi un plus de aderenţă indiferent de starea drumurilor, Golf-ul VI poate fi comandat şi cu tracţiune integrală, 4MOTION. Iar pentru clienţii care caută un plus de confort în trafic există cutia de viteze automată, DSG, cu dublu ambreiaj.
Design
Design-ul Golf-ului VI merge pe reţeta clasică şi impresionează prin eleganţă, rafinament şi atenţia pentru detalii. Maşina a crescut în dimensiuni faţă de modelul precedent, ceea ce se răsfrînge asupra spaţiului şi confortului interior.
Opţiuni
Trendline, varianta de bază a Golf-ului VI, dispune de dotări de bun-simţ, cea mai importantă fiind aerul condiţionat "Climatic", cu reglare semiautomată. În momentul de faţă însă, Golf-ul VI face obiectul unei promoţii, de pe lista de dotări nelipsind climatronicul, computerul de bord şi geamurile electrice.
Siguranţă de 5*
Atît Megane-ul, cît şi Golf-ul VI au obţinut 5 stele de siguranţă la testele Euro NCAP. Modelul german este însă mai bine dotat de serie în acest caz, dispunînd de airbag-uri tip cortină faţă/spate şi laterale, precum şi de airbag pentru genunchii şoferului.
12.999 euro (TVA inclus) este preţul de bază pentru un Golf VI 1.4/80 CP
12.900 euro (TVA inclus) costă cel mai ieftin Megane III 1.6 16v/110 CP