SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Plusează

Articol de - Publicat luni, 27 octombrie 2008 00:00

Deşi e lider de piaţă în segmentul său, Audi A6 a primit un facelift care-l face şi mai puternic. Maşina a fost lansată în România luna aceasta

Audi A6 a apărut pentru prima oară în 2004. A fost un model de succes pentru că vînzările au mers bine, cea mai bună dovadă fiind aceea că limuzina este lider mondial în segmentul ei de piaţă. După patru ani, maşina germană a primit un facelift pentru că aşa e regula la fabrica din Ingolstadt. E musai o schimbare!

Cum se prezintă noul A6? Exteriorul are aceleaşi dimensiuni ca primul model, dar barele de protecţie, grila tip "single frame", prizele de aer şi proiectoarele de ceaţă au altă faţă. Farurile noului A6 sînt garnisite cu acea bandă orizontală de LED-uri cu care noul Audi A4, fratele mai mic al lui A6, îşi încîntă deja clienţii. Stopurile au fost şi ele restilizate. Acum au o formă plană şi lată, iar LED-urile îşi fac bine treaba cînd trebuie să se aprindă. Ca tacîmul să fie complet, aceleaşi LED-uri sînt prezente şi în oglinzile exterioare.

Interior aerisit şi elegant
Interiorul noului Audi A6 este la superlativ, sobru, aerisit şi elegant. Nemţii nu se joacă. Materiale fine, moi, finisări elegante şi, bineînţeles, doar vorbim de o limuzină!, un spaţiu generos. Nu auzi nimic din exterior, nici măcar motorizările puternice cu care este garnisit A6. Nu trebuie omise tempomatul adaptiv şi sistemul MMI (Interfaţă Multi Media) cu afişaj color de 6,5 inch. Sistemul "Side Assist" ajută şoferul atunci cînd schimbă banda de mers la viteze mai mari de 30 km/h, să detecteze maşinile aflate la maximum 50 metri distanţă de el.

Motorizări puternice
E greu să-ţi alegi o motorizare pentru drive test. De ce? Pentru că sînt multe, nu mai puţin de 12 variante!, benzină, diesel, tracţiune integrală sau nu. Cei de la Audi se laudă cu un consum redus cu 15% datorită tehnologiei utilizate. Cert este că 6 dintre ele se încadrează normelor de poluare Euro 5, deci scapă de taxa de primă înmatriculare. Am testat printre altele varianta 2.0 TDI, versiune despre care germanii spun că are un consum de 5,3 l/100km. Vrei mai multă putere, priveşti lista de A6 şi ai de unde să alegi. Bani să ai!

Despre ţinuta de drum, suspensia, transmisia automată multitronic şi tracţiunea integrală quattro, numai de bine. Se poate opta şi pentru o suspensie pneumatică adaptivă, caroseria putînd fi reglată pentru 3 niveluri de înălţime în funcţie de condiţiile de rulare (normale, autostradă sau teren accidentat).

Deşi e lider de piaţă în segmentul său, Audi A6 a primit un facelift care-l face şi mai puternic. Maşina a fost lansată în România luna aceasta

Audi A6 a apărut pentru prima oară în 2004. A fost un model de succes pentru că vînzările au mers bine, cea mai bună dovadă fiind aceea că limuzina este lider mondial în segmentul ei de piaţă. După patru ani, maşina germană a primit un facelift pentru că aşa e regula la fabrica din Ingolstadt. E musai o schimbare!

Cum se prezintă noul A6? Exteriorul are aceleaşi dimensiuni ca primul model, dar barele de protecţie, grila tip "single frame", prizele de aer şi proiectoarele de ceaţă au altă faţă. Farurile noului A6 sînt garnisite cu acea bandă orizontală de LED-uri cu care noul Audi A4, fratele mai mic al lui A6, îşi încîntă deja clienţii. Stopurile au fost şi ele restilizate. Acum au o formă plană şi lată, iar LED-urile îşi fac bine treaba cînd trebuie să se aprindă. Ca tacîmul să fie complet, aceleaşi LED-uri sînt prezente şi în oglinzile exterioare.

Interior aerisit şi elegant
Interiorul noului Audi A6 este la superlativ, sobru, aerisit şi elegant. Nemţii nu se joacă. Materiale fine, moi, finisări elegante şi, bineînţeles, doar vorbim de o limuzină!, un spaţiu generos. Nu auzi nimic din exterior, nici măcar motorizările puternice cu care este garnisit A6. Nu trebuie omise tempomatul adaptiv şi sistemul MMI (Interfaţă Multi Media) cu afişaj color de 6,5 inch. Sistemul "Side Assist" ajută şoferul atunci cînd schimbă banda de mers la viteze mai mari de 30 km/h, să detecteze maşinile aflate la maximum 50 metri distanţă de el.

Motorizări puternice
E greu să-ţi alegi o motorizare pentru drive test. De ce? Pentru că sînt multe, nu mai puţin de 12 variante!, benzină, diesel, tracţiune integrală sau nu. Cei de la Audi se laudă cu un consum redus cu 15% datorită tehnologiei utilizate. Cert este că 6 dintre ele se încadrează normelor de poluare Euro 5, deci scapă de taxa de primă înmatriculare. Am testat printre altele varianta 2.0 TDI, versiune despre care germanii spun că are un consum de 5,3 l/100km. Vrei mai multă putere, priveşti lista de A6 şi ai de unde să alegi. Bani să ai!

Despre ţinuta de drum, suspensia, transmisia automată multitronic şi tracţiunea integrală quattro, numai de bine. Se poate opta şi pentru o suspensie pneumatică adaptivă, caroseria putînd fi reglată pentru 3 niveluri de înălţime în funcţie de condiţiile de rulare (normale, autostradă sau teren accidentat).

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Duelul mesajelor la Dinamo - Rapid! Giuleștenii le-au aflat scenografia: „Dacă vrem mici de la voi, să apăsăm tasta doi?” + Derapaje rasiste ale dinamoviștilor
Superliga
Duelul mesajelor la Dinamo - Rapid! Giuleștenii le-au aflat scenografia: „Dacă vrem mici de la voi, să apăsăm tasta doi?” + Derapaje rasiste ale dinamoviștilor
Ce s-a întâmplat pe gazon, la câteva secunde după finalul derby-ului! Șumudică a mers la galerie și a „țipat” către ultrași: „Bă, vă zic eu!”
Superliga
Ce s-a întâmplat pe gazon, la câteva secunde după finalul derby-ului! Șumudică a mers la galerie și a „țipat” către ultrași: „Bă, vă zic eu!”
Notă fără precedent! Radu Drăgușin a fost desființat în presa din Anglia: „Crezi că ai văzut cea mai slabă evoluție a lui? Te înșeli”
Stranieri
Notă fără precedent! Radu Drăgușin a fost desființat în presa din Anglia: „Crezi că ai văzut cea mai slabă evoluție a lui? Te înșeli”

Dosarul lui Dan Șucu de la CNSAS: „La data de 16.08.1984 a semnat un Angajament, preluând numele conspirativ «Mircea Crișan»” + „Vreau să asigur organele de securitate de deplina mea sinceritate, loialitate”

7 curiozități din clasicul Dinamo - Rapid: cea mai mare diferență de scor, giuleștenii au produs un moment istoric + Palmaresul lui Marius Șumudică împotriva „câinilor”


Comentarii (2)
 •  31 Octombrie 2008, 23:17

fanule audi sa ne intelegem ca bati campii pe aici...deci: s3 trebuie comparat cu 135i -ii rupe capu' bmw135i s5 comparat cu 335i sau m3 pierde in fata ambelor bmw-uri s4 comparat la fel cu 335i sau m3 o ia pe carca s6 nu se poate pune cu m5 si asa mai departe....vorbesc de teste facute de topgear si e vorba de ture de circuit,nu liniute sau alte criterii stupide...si criteriu care face ca bmw-ul sa detina suprematia-motoarele lor sunt aspirate,pe cand audi foloseste mot turbo.

 •  27 Octombrie 2008, 09:29

A6 este liderul fara nici un dubiu !!!!!!!!!!!!!deci hai sa inteleaga si fanii BMW: BMW afost si este o masina sport fara nici un dubiu..dar pe motorizari de top AUDI face legea in lume la ora actuala si o sa le dau cateva exemple: 1) S3-ul bate 130-ul la poponetz 2) RS4 este la acelasi nivel cu NOUL M3 care este cu o generatie mai noua ( va aparea evident si RS$ nou in 2010) 3) RS6-le de 580 CP...ce sa mai zic...este de povestit nepotilor, M5-ul este depasit la orice capitol 4) S 8-ul sau W

Vezi toate comentariile (2)
Comentează