Articol de Valentin Damian - Publicat miercuri, 06 martie 2013 00:00 / Actualizat miercuri, 06 martie 2013 18:21
BMW Seria 3 Gran Turismo
Premieră mondială pentru BMW Seria 3 Gran Turismo. Cu această ocazie, bavarezii îşi extind gama premium, cu o nouă opţiune pentru clasa medie, acolo unde BMW Seria 3, cu cele două variante de caroserii de pînă acum, Sedan şi Touring, este cel mai vîndut model al constructorului german.
Maşina va sosi în România începând cu luna iunie. Noul Seria 3 Gran Turismo va avea trei versiuni de echipare: Sport Line, Luxury Line sau Modern Line
Preţurile pentru BMW Seria 3 Gran Turismo
Benzină
Seria 3 Gran Turismo 320i 184 CP 37.882 euro
Seria 3 Gran Turismo 328i 245 CP 44.330 euro
Seria 3 Gran Turismo 335i 306 CP 50.902 euro
Diesel
Seria 3 Gran Turismo 318d 143 CP 36.624 euro
Seria 3 Gran Turismo 320d 184 CP 40.362 euro
*Preţurile includ TVA
BMW M6 Gran Coupé
Cea de-a treia variantă de caroseriei a modelului BMW M6 a fost arătată în premieră la Geneva. O maşină extrem de performantă "vina" aparţinîndu-i pachetului M. Un motor V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo, care dezvoltă 560 CP şi un maxim al cuplului de 680 Nm.
Un coupé cu patru uşi, unde cei doi pasageri din spate au la dispoziţie un spaţiu generos.
Va sosi în România la vară, iar preţul va fi de 114.400 euro (fără TVA)
BMW Z4
În standul celor de la BMW nu putea lipsi roadsterul Z4. Cu noi dotări exterioare, detalii interioare rafinate, un nou pachet de echipamente şi un nou motor entry-level: 2,0 litri, tehnologie BMW TwinPower Turbo, care dezvoltă 156 CP. Opţional, pentru acest propulsor, Z4 vine şi cu o transmisie automată cu opt trepte. La interior, tonurile de negru şi portocaliu realizează un contrast coloristic deosebit.
Z4 este aşteptat în România în luna mai a acestui an, cu un preţ de pornire de 29.500 (fără TVA) pentru versiunea Z4 sDrive18i.
BMW Concept Active Tourer
BMW a venit la Geneva cu acest concept care poate fi avan premiera unor inovaţiilor viitoare destinate segmentului premium din clasa compactă. În primul rînd la interior apar soluţii de pionerat: poziţia ridicată a scaunelor, spaţiul generos pentru conducător şi pasageri, precum şi prin portbagajul extensibil şi flexibil. Sistemul de transmisie cuprinde un motor pe benzină, cu trei cilindri, şi un electromotor sincron care produc o putere totală de 140 kW/190 CP, astfel că BMW Concept Active Tourer accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de opt secunde. Cu toate acestea, automobilul realizează un consum mediu de sub 2,5 l/100 km, iar nivelul emisiilor CO2 nu trece de 60 g/km.
BMW ConnectedDrive: Dynamic Light Spot va putea identifica şi animalele pe timp de noapte.
BMW Night Vision, un sistem de asistare a conducătorului din portofoliul BMW ConnectedDrive, are o contribuţie semnificativă la evitarea accidentelor pe timp de noapte. Datorită BMW Dynamic Light Spot (spot luminos dinamic), riscul de coliziuni cu pietonii este redus şi mai mult. Din vara anului 2013, BMW Night Vision va dispune şi de un sistem de recunoaştere a animalelor care se extinde dincolo de raza de acţiune a farurilor. Montată în grila BMW a radiatorului, camera în infraroşu cu imagine termică poate detecta obiectele care degajă căldură de la o distanţă de aproximativ 100 de metri, având capacitatea de a face diferenţa între oameni şi animale prin nivelul de căldură. Dacă BMW Night Vision anticipează o coliziune posibilă cu un animal, Dynamic Light Spots începe să lumineze intermitent animalul într-o manieră specifică. Simultan, pe afişajul de bord se aprinde un simbol specific de avertizare. În cazul unui pericol iminent, sistemul de bord emite şi o avertizare acustică.
BMW i3
Premieră europeană la Geneva pentru BMW i3 Concept Coupé. Maşina prezintă soluţii inteligente privind extinderea autonomiei. Prin sistemul de propulsie eDrive, BMW i3 este conceput astfel încât reîncărcarea acumulatorului să se facă după două-trei zile de utilizare în regim de navetă. Aceasta echivalează cu o autonomie de 130-160 kilometri. Sistemul de transmisie şi celelalte funcţii ale BMW i3 sunt alimentate de la o baterie litiu-ion de mare tensiune, dezvoltată special astfel încât energia - implicit şi autonomia maşinii - să fie mai puţin expusă la fluctuaţiile de temperatură, aşa cum se întâmplă cu bateriile din prezent.
Pentru că BMW i3 este primul automobil electric din lume integral conectat, conducătorii primesc actualizări constante cu estimări reale ale autonomiei. Dacă doresc, ei pot cere sistemului să afişeze staţiile de realimentare din vecinătatea destinaţiei, cu rezervarea unui loc prin simpla apăsare a unui buton. În plus, sistemul informează conducătorul cu privire la timpul în care va reîncărca acumulatorul pentru călătoria de întoarcere sau spre o altă destinaţie.
MITSUBISHI
Conceptul GR-HEV
Este un pick-up ce beneficiază de tehnologia HEV (hibrid electric) aplicată pentru prima dată unui pick-up cu greutatea de o tonă. Motoarele folosite? Clean Diesel şi două motoare electrice. În rest, tracţiune integrală 4WD, cu Super All Wheel Control (S-AWC) pentru o mai mare stabilitate si un control în toate condiţiile de drum.
Conceptul CA-MiEV
După modelul de serie i-MiEV,100% electric, lansat în 2009, Mitsubishi şi-a propus să ducă tehnologia vehiculelelor electrice (EV) dincolo de mediul urban cu noua generaţie de maşini electrice compacte care vor dispune de baterii de înaltă densitate, greutate redusă, aerodinamică îmbunătăţită care să ofere o autonomie de 300 km.
ALFA ROMEO 4C
Alfa Romeo a revenit în forţă în lumea bună a producătorilor de automobile. Alfa Romeo 4C a avut premiera mondială la Geneva. Un supercar compact, cu motor central şi tracţiune spate, cu o lungime aproape de 4 metri, 200 cm lăţime şi un ampatament mai mic de 2,4 metri. Alfa Romeo 4C a primit şi un motor nou din partea italienilor: un propulsor pe benzină, 1.750 Turbo, integral din aluminiu.
Supercar-ul de la Alfa Romeo se produce chiar la fabrica Maserati din Modena.
SKODA OCTAVIA
A treia generaţie de Skoda Octavia, în ambele variante de caroserie, berlină şi break, poate fi comandată în România. Preţul de pornire este 14.256 euro (TVA inclus) pentru versiunea 1.2 TSI 86 CP. Cehii spun că odată cu noua Octavia, se impune un nou standard în clasa compactă. Noul model are un consum scăzut şi un minim de emisii CO2, iar în privinţa spaţiului pentru pasageri şi bagaje, maşina este imbatabilă.
VOLKSWAGEN GOLF VII GTI
Pentru prima dată în istoria acestui model, Golf VII GTI oferă două versiuni de putere. De fapt este aceeaşi motorizare, un TSI de 2.0 litri care oferă un cuplu maxim de 350 Nm, livrat între 1.500 şi 4.600 rpm. Versiunea standard a lui Golf 7 GTI accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.5 secunde şi poate să atingă o viteză maximă de 246 km/h. Versiunea Performance a lui Golf 7 GTI, care dezvoltă 230 CP, este capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în 6.4 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 250 km/h.
AUDI RS Q3
Primul model din gama Q care oferă mult mai multă putere a fost lansat la Geneva. Motor 2.5 TFSI, 306 cai-putere garnisit cu o cutie Stronic 7 trepte, dublu ambreiaj. Şi nu consumă mult: cel mediu 8,8 l/100 km. Atinge 100 km/h în 5,5 secunde. Viteza maximă este de 250 km/h, bineînţeles limitată electronic. Pînă la toamnă este aşteptată în România. Preţul pentru Germania este de 54.600 de euro.
QOROS 3 Sedan
Chinezii vor să cucerească Europa cu această maşină! Şi-au angajat şi un designer important care a lucrat la Audi, Volkswagen, Seat şi Mitsubishi. Standul chinezilor a fost asaltat de ziarişti. Vedetă este Sedanul care va intra în producţia de serie, iar hatchback-ul şi crossoverul sînt deocamdată concepte. Nu există nici o motorizare diesel. Va fi un singur motor pe benzină, 1.6 litri cu două versiuni de putere 126 şi 156 CP.
MAZDA CX5
Nu e noua Mazda CX5. Nici măcar un facelift. Este un model cu multe elemente noi pentru 2013. În primul rînd, a fost "adoptată" culoarea care face senzaţie pe noua Mazda 6: Soul Red. Cutia automată dispune de sistemul Kick Down Switch care optimizează răspunsul cutiei automate atunci cînd îţi doreşti reprize de acceleraţie.
La capitolul tehnologie, sistemul Bluetooth introduce comenzilor prin voce pentru gestionarea melodiilor. Odată cu conectarea unui smartphone, îţi poţi verifica mailurile li sms-urile.
HONDA CIVIC TOURER CONCEPT
Honda a venit la Geneva cu două concepte: Civic Tourer (foto) şi NSX. Primul pregăteşte modelul de serie, iar NSX ne-a arătat cam cum ar putea să fie desingnul interior pentru acest viitor model de serie.
McLAREN P1
Un supercar galben care a produs senzaţie la Geneva. McLaren P1 accelerează de la 0 la 300 km/h în mai puţin de 17 secunde, cu secunde mai bine decît de McLaren F1, 350 km/h este viteza maximă pe care poţi s-o atingi. Dacă vrei s-o cumperi, trebuie să plăteşti un milion de euro!
HYUNDAI GRAND SANTA FE
Este un SUV cu 5 sau 7 locuri. Este un model nou fiind mai înalt cu 10 mm, mai lat cu 5 mm şi mai lung cu 225 mm faţă de Santa Fe-ul normal. Spaţiul de depozitare este de 607 litri, cel mai mare din clasa sa.
MERCEDES A45 AMG Edition 1
Un hot hatch care produce 360 de cai-putere dintr-un motor de 2.0 litri. Viteză maximă, 250 km/h, cuplu 360 Nm, 0-100 km/h în 4,6 secunde. Tracţiune 4x4 şi cutie automată G-Tronic în 7 trepte. Suficient?
FORD EcoSport
SUV-ul din segmentul B care se va bate Peugeot 2008, Renault Captur şi Nissan Juke. Un SUV din clasa mică cu o lungime de 4,24 metri. Gama de motorizări va avea în prim plan deja cunoscutul motor Ecoboost de 1.0 litri, cu 125 de cai putere, cel mai în vogă propulsor al lui Ford. Mai există un alt benzinar de 1.5 litri şi 110 CP. Dieselul va oferi şi un motor de 1.5 litri şi 90 de cai putere.
CHEVROLET CORVETTE STINGRAY CONVERTIBLE
Cea de-a 7-a generaţie Corvette, Stingray – un nume cu reyonanţă încă de la sfîrşitul anilor 1960, face pe exhibiţionistul la cea de-a 83-a ediţie a Salonului Auto de la Geneva, fiind prezentat "fără haine". Decapotabila are sub capotă un V8 de 6.2 litri, care dezvolta 450 CP şi un cuplu de 610 Nm. Acceleraţia 0-100 km/h este cotată la 4 secunde, iar pavilionul retractabil clasic, din pânză, conferă o notă specială sportivei cu sânge american.
CHEVROLET SPARK EV
"Micul gigant" (Spark alias Matiz) a fost declinat 100% electric. In spatele calandrului ce seamănă cu cel al Plug-In Hybrid-ului Volt se află un motor electric de 130 CP şi 540 Nm, alimentat de o baterie lithium-ion de 20 kWh. Maşinuţa accelerează 0-100 km/h in doar 8 secunde şi, conform producătorului, oferă cea mai bună autonomie din clasa sa. Bateria se încarcă complet în 7 ore, la o priză normală, dar, cu ajutorul unui încărcător special, în 20 de minute se ajunge la 80%.
OPEL CASCADA
Noul Astra Cabrio şi-a schimbat numele în Cascada, dar şi acoperişul rigid retractabil, cu unul clasic, din material textil. Cu o lungime de 4697 mm şi un design compact şi elegant, uşor agresiv, Cascada este cu 221 mm mai lung decît predecesorul său. Sub capotă, paleta de motorizări e alcătuită din două motorizări pe benzină şi două dieseluri, cu puteri între 140 şi 195 CP. Opel Cascada se dezbracă sau se îmbracă rapid, în numai 17 secunde. Mai mult, acoperişul poate fi operat pînă la o viteză de 50 km/h.
OPEL ADAM ROCKS
Conceptul Rocks înfăţişează un Adam cu o gardă la sol crescută, paraşocuri redesenate agresiv, galerie de evacuare poziţionată central şi laterale cu pragurile şi bosajele aripilor protejate. "Liliputana" Opel ţinteşte o nouă nişă de piaţă numită "urban mini crossover", cu o lungime de numai 3700 mm, şi un public tînăr, dornic de aventură, oferind inclusiv un acoperiş retractabil similar cu cel de pe Fiat 500C sau Citroen DS3 Cabrio.
LaFERRARI
LaFerrari nu e un restaurant, nici un bar, ci cel mai puternic Ferrari din istorie. Supercar-ul ascunde un "monstru mechanic" aspirat, cu arhitectură V12, ce produce 800 CP/ 9.000 rpm şi un cuplu maxim de 700 Nm/ 6.750 rpm. Dar, mai există un "dar". LaFerrari are şi un motor electric ce oferă un plus de 163 CP şi încă 270 Nm, prin urmare, puterea totală ajungînd la 963 CP. Cu o greutate de numai 1.255 kg, LaFerrari "bate" suta în sub 3 secunde, ajunge la 200 km/h în mai puţin de 7 secunde şi la 300 km/h, în 15 secunde. Viteza maximă depăşeşte 350 km/h.
RENAULT CAPTUR
Constructorul francez urmează trend-ul actual al crossover-elor de oraş şi propune Captur, un MPV "cocoţat" dezvoltat pe platforma tehnică a celei de-a 4-a generaţii Clio. Cu o lungime de 4.12 metri, o lăţime de 1.77 metri şi o înălţime de 1.57 metri, Captur oferă o gardă la sol de 200 mm, o poziţie înaltă la volan şi o flexibilitate desăvîrşită. Paleta de motorizări include două "benzinare", TCe 90 şi TCe 120 EDC, şi două unităţi diesel, dCi 90 şi dCi 90 EDC. Dar crossover-ul nu dispune decît de tracţiune 4x2.
Imagini ȘOCANTE cu Pep Guardiola însângerat după egalul cu Feyenoord! Ce s-a întâmplat