Articol de Valentin Damian - Publicat miercuri, 01 octombrie 2014 00:00 / Actualizat marti, 30 septembrie 2014 20:39
BMW i8 este prima maşină de serie cu faruri laser. Accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,4 secunde, are trei motoare, dintre care două electrice, două cutii de viteză şi consumă 2,1 litri la 100 km
Pentru prima oară în România a fost prezentat în avanpremieră i8, un supercar hibrid spectaculos al celor de la BMW. Evenimentul a fost organizat de către Automobile Bavaria la Ateneul Roman, cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la deschiderea primei reprezentanţe oficiale BMW din ţară.
Încă nu a fost comunicată o dată privind lansarea în România a acestui model. Livrările au început în Europa, primele 8 unităţi de i8 au intrat deja în posesia clienţilor la începutul lunii iunie.
O dată cu i8 are loc şi debutul farurilor cu tehnologie laser pe un model de serie, o formă de lumină foarte intensă, similară cu cea naturală.
Un supercar foarte uşor
BMW a introdus pe i8 o tehnologie de propulsie plug-in hibrid revoluţionară pentru o maşină sport. La fel ca la i3, BMW i8 se bazează pe o structură BMW LifeDrive, adică o combinaţie a unui şasiu de aluminiu cu o caroserie realizată din fibră de carbon. Materialele folosite sînt ultrauşoare. De exemplu, luneta este făcută dintr-o sticlă ranforsată chimic folosită şi la telefoanele mobile. BMW i8 are o masă totală de sub 1500 kg, remarcabilă pentru un automobil plug-in hybrid.
Consum de 2,1l/100 km
i8 are un consum de numai 2,1 litri la 100 km, rezultat obţinut de un sistem de propulsie plug-in hybrid compus din două motoare electrice, un propulsor pe benzină de 1,5 litri şi 231 CP şi două cutii de viteză. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face numai în 4,4 secunde. Coordonat electronic, sistemul de propulsie poate asigura propulsia, tracţiunea faţă sau tracţiunea integrală, în funcţie de situaţie.
Caracteristici tehnice BMW i8
Număr de uşi / locuri 2 / 4
Lungime/lăţime/înălţime (mm) 4.689 / 1.942 / 1.293
Ampatament (mm) 2.800
Capacitate cilindrică (cm3) 1.499
Putere (CP) 231
Cuplu (Nm) 320
Tehnologie BMW eDrive: electromotor hibrid sincron, cu electronică de putere, modul integrat de încărcare şi mod generator pentru recuperare
Putere (CP) 131
Cuplu (Nm) 250
Puterea sistemului (CP) 362
Cuplu (Nm) 570
Transmisie
- pentru motorul cu ardere internă automată, cu şase trepte
- pentru electromotor automată, în două etape
Performanţe
Acceleraţie 0-100 km/h (s) 4,5
Viteză maximă (km/h) 250
Viteză maximă (regim electric) km/h 120
Autonomie (km) 500
Autonomie în regim electric (km) 35
Consum
Mixt (l/100 km) 2,5
CO2 (g/km) 59