SPORTURI  »  AUTO  »  

Uimitor!

Articol de GSP - Publicat luni, 28 ianuarie 2008 00:00

Va prezentam cateva cifre uimitoare atinse in timpul unei curse de catre piloti la volanul monoposturilor de F1.

 

O masina de F1 este construita din 80,000 componente. Daca sunt asamblate in proportie de 99.9% corect, masina va avea 80 de greseli.

Un monopost de F1 accelareaza de la 0 la 160km/h si apoi franeaza pana la oprire in 4 secunde.

Un motor din F1 functioneaza timp de 2 ore, dupa care va ceda, pe cand unul de pe o masina normala functioneaza pentru zeci de ani.Acesta este compromisul pe care inginerii il fac pentru a atinge performantele unui monopost.

Un pilot din F1 slabeste in medie 4 kg dupa o cursa, ca efect al accelaratiei gravitationale si al temperaturilor ridicate la care este supus timp de 2 ore. In unele curbe pilotul suporta 6 G, iar la franare 5 G.

Cu 550kg o masina de F1 cantareste 50% din greutatea unui Mini.

Unele avioane pot decola la o viteza mult mai mica decat cea atinsa de un monopost de F1.

Fara apasarea aerodinamica, rotile din spate ale unei masini de F1 pot patina la peste 160km/h.

Intr-o cursa ca cea de la Monaco, apasarea aerodinamica provoaca destula aspiratie pentru a scoate capacele de canal.Inaintea cursei toate capacele sunt sudate pentru a prevenii accidentele.

Sistemele de alimentare cu carburant folosite in F1 pompeaza 12 litri de benzina pe secunda.In mai putin de 4 secunde se poate umple rezervorul unei masini de familie.Sistemul se foloseste si pe elicopterele militare din US.

Echipa poate schimba cauciucurile si alimenta masina in 3 secunde.Cu mult mai putin decat citirea acestei propozitii.

In timpul unei curse cauciucurile pierd 0,5 kg din greutate, acestea fiind proiectate pentru 90-120km.

Un cauciuc atinge temperatura optima de functionare intre 90 si 120 grade celsius.

Un sasiu este proiectat in 250.000 de ore de munca, si dureaza inca atat pentru a fi fabricat.

Pilotii schimba treptele intre 2,200 si 3,100 de ori in timpul unei curse.

Cand o masina de F1 franeaza, pilotul experimenteaza aceeasi deceleratie pe care o suporta un sofer normal intr-o masina ce loveste un zid de caramizi la o viteza de 300km/h.



Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Gafa finalului de an » Eroare de curtea școlii în Petrolul - Slobozia
Superliga
Gafa finalului de an » Eroare de curtea școlii în Petrolul - Slobozia
Șoc în Superliga » Antrenorul a dus echipa pe loc de play-off și și-a dat demisia: „A anunțat în vestiar”
Superliga
Șoc în Superliga » Antrenorul a dus echipa pe loc de play-off și și-a dat demisia: „A anunțat în vestiar”
Bernadette Szocs și-a deschis sufletul despre viața personală: „Curtată sunt, bineînţeles, dar..”
Altele
Bernadette Szocs și-a deschis sufletul despre viața personală: „Curtată sunt, bineînţeles, dar..”

Dosarul lui Dan Șucu de la CNSAS: „La data de 16.08.1984 a semnat un Angajament, preluând numele conspirativ «Mircea Crișan»” + „Vreau să asigur organele de securitate de deplina mea sinceritate, loialitate”

7 curiozități din clasicul Dinamo - Rapid: cea mai mare diferență de scor, giuleștenii au produs un moment istoric + Palmaresul lui Marius Șumudică împotriva „câinilor”


Comentarii (26)
 •  08 Februarie 2008, 05:23

Da, articolul e plin de aberatii si informatii incorecte. Eu urmaresc F1 din 1989. Cu orele destinate contructiei unui motor, s-ar putea sa nu fie atat de pe langa, pentru ca se ia in cosiderare timpul necesar pentru constructia lui, dar timpul cumulat. O echipa face un lucru, alta face altceva si asa mai departe. Pentru constructia unui subansamblu sint necesare sa zicem 10 ore. In timpul asta, alta echipa face alt subansamblu, in 15 ore. In total sint 25 de ore, desi cronologic au trecut doar 15. Cum sint cateva sute care lucreaza la motor si cel putin McLaren in 2004 le facea muci la fiecare cursa aproape, in realitate cred ca nu le ia mai mult de cateva zile sa faca unul.

 •  06 Februarie 2008, 02:28

250 000 ore de munca???? un an are doar 8760

 •  04 Februarie 2008, 15:53

chestia cu schimbatul treptelor era pe timpul lui senna si prost...acum au butonul linga degetul mare... au dreptate cei care au scris inaintea mea ...cred ca mai degraba a citit undeva articolul... dar nu la citit bine...si din cite tin minte recordul cu schimbatul cauciucurilor si benzina este de 4 secunde si ceva inregistrat acum citva ani de ferrari...

Vezi toate comentariile (26)
Comentează
Close