Articol de Valentin Damian - Publicat luni, 18 mai 2015 00:00
Românilor nu le sînt pe plac break-urile, la fel cum nici variantele hatchback nu sînt la modă. În comparație cu Europa de Vest, ei preferă tot sedanul, deși în clasa medie, Mazda 6, poate modelul cu designul cel mai reușit din segmentul său, se poate organiza liniștit un concurs de Miss la acest capitol.
Facelift-ul e o regulă bine stabilită în industria auto. După cîțiva ani, fiecare model, indiferent dacă a fost unul reușit sau nu, trece printr-o etapă de restilizare.
În cazul Mazdei 6 Wagon, varianta break pe românește, nu a prea fost nevoie de mari schimbări pentru că designul japonezei este încă în continuare unul de succes.
Așa că Mazda s-a apucat de îmbunătățiri la interior, unde nu toate lucrurile au fost insiprat alese. De pildă, sistemul de infotainment a fost înlocuit cu unul de dimensiuni mai mari, 7 inci, tactil, deci nu mai are butoane pe lateral.
Butonul de comandă al sistemului multimedia este acum un joystick, ceasurile de la bord au fost redesenate, iar calitatea materialelor folosite e un pic mai ridicată.
De asemenea, a dispărut maneta care comanda frîna mecanică care a fost înlocuită cu un buton care asigură frîna de parcare electro-hidraulică.
14:1, cel mai bun raport de compresie
Motorizările nu s-au schimbat la Mazda 6. Modelul din clasa medie are în continuare propulsoare cu cilindree mare. Trei pe benzină, două de 2.0 litri cu două versiuni de putere (145 și 165 CP) și unul mai mare, 2.5 litri cu 192 CP. Pentru motorină, Mazda 6 are un singur motor, 2.2 litri cu 150 sau 175 CP.
Concluzia este că producătorul nipon nu are treabă cu downsizing-ul, aplicat de către aproape toată industria auto. O cilindree mare înseamnă taxe multe, iar japonezii de la Mazda spun că acest inconvenient pentru multe state europene și nu numai compensează cu un nivel de putere și cuplu ridicat.
De altfel, raportul de compresie este de 14:1, fiind cel mai mic din lume pentru un motor diesel cu asemenea caracteristici tehnice. Dar acest lucru îi costă pe clienți atunci cînd trebuie să-și plătească dările către țările lor!
În fine, pentru test am mers pe varianta diesel de 150 CP, cutie automată. O experiență plăcută la volan. Mazda 6 Wagon oferă mult spațiu, confort și silențiozitate, vibrațiile specifice unui diesel fiind aproape insesizabile.
S-a lucrat la antifonare, niponii anunțînd că noul Wagon de la Mazda 6 este cu 25% mai silențioasă în comparație cu modelul precedent. Transmisia automată în 6 trepte se mișcă bine, adaptîndu-se rapid la ceea ce-și dorește conducătorul mașinii de la pedala de accelerație.
Plusuri: Interior premium
- Un design atrăgător pentru această variantă de caroserie
- Noul sistem multimedia, generos în dimensiuni și cu o grafică nouă a nevigației
- Un interior spațios și ergonomic
- Head-up display, folosit în general de mașinile din segmentul premium
- Apariția frînei electro-hidraulice
- Tehnologie la zi
- 1.425 kilograme, cea mai redusă masă din segment
Față de varianta anterioară, Mazda 6 oferă în pachetele i-ActiveSense sistemul de monitorizare a unghiului mort, monitorizarea menținerii benzii de mers, sistem de frînare automată la impactul iminent frontal sau posterior cu un obiect sau o mașină și monitorizarea distanței față de vehiculul din față în situația în care te apropii prea mult de acesta.
Minusuri: Cilindree mari
Mazda merge în continuare pe motorizări cu cilindree mare, contrar downsizing-ului, trendul actual din industria auto. O strategie a niponilor care nu este pe placul celor mai mulți europeni care ar fi astfel nevoiți să plătească taxe mai mari pentru impozite și asigurările obligatorii
Date tehnice
- Mazda 6 Wagon facelift 2.2 Sky-ActivD Auto 150 CP
- Preț pornire: 24.390 euro (TVA inclus)
- Preț model testat: 30.090 euro (TVA inclus)
- 0-100 km/h: 9,8s
- Viteză maximă: 204 km/h
- Consume mixt: 4,9l/100 km
- Capacitate: 2.191 cmc
- Cuplu maxim: 380 Nm/1.800
- Putere maximă: 150 CP/4.500 rpm
- Dimensiuni (L/l/h):4,8/1,8/1,4m
Adversari
Volkswagen Passat Variant | 23.631 euro (TVA inclus) |
Ford Mondeo Wagon | 24.800 euro (TVA inclus) |
Peugeot 508 SW | 23.719 euro (TVA inclus) |
Hyundai i40 CW | 26.478 euro (TVA inclus) |
Verdict: **** (4 stele)
![Noi reacții în scandalul Sinner » Medvedev, Wawrinka, Kyrgios și Kafelnikov atacă: „WADA e cea mai coruptă organizație! Poți ajunge la orice înțelegere vrei, chiar dacă ești vinovat”](https://cacheimg.gsp.ro/autocrop/smp-images-production/gsp.ro/16022025/0098eb32-61c6-4686-bb69-cac80fd263da.jpg?width=195&height=130)
![Golgheterul din Superliga are cu ce se lăuda în plan personal! » „Jumătatea” lui arată spectaculos](https://cacheimg.gsp.ro/autocrop/smp-images-production/gsp.ro/16022025/a15e9e71-4870-4478-90ab-801413253d6d.jpg?width=195&height=130)
![A bătut-o pe Dinamo, dar Alibec are altă rivală în Superligă: „Avem o revanșă de luat, ne-au dat cu terenul în cap!”](https://cacheimg.gsp.ro/autocrop/smp-images-production/gsp.ro/15022025/5310416d-697f-4215-b672-a5ee2296ef6d.jpg?width=195&height=130)
Anunț MAJOR: Jannik Sinner a acceptat 3 luni de suspendare din tenis! » Cum a motivat gestul