SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE-TEST

Verde pentru Forester

Articol de - Publicat miercuri, 30 aprilie 2008 00:00

Noul Subaru Forester a fost lansat în România cu două motorizări pe benzină. Urmează 150CP diesel.

Subaru Forester a ajuns la bor­na cu numărul trei. Noul cros­sover sau noul SUV, unii au făcut deja mariajul SUV-cros­sover, a primit un facelift, am putea spune reuşit pentru că ma­şi­na arată acum mult mai bine decît modelul anterior. E adevărat că şi-a pierdut din latura mas­cu­lină, dar Subaru se adap­tea­ză trendului actual şi asta nu e un lucru rău dacă cercetezi cam cîte unităţi de Fo­rester înghite Europa.

Trecînd la cifre, noul Forester a crescut în dimensiuni. E mai înaltă cu 11 centimetri, mai lată cu a­proa­pe 5 centimetri, iar ampatamentul a crescut cu 9 centimetri.

Interiorul a crescut calitativ (foto). Materialele reu­şi­te, iar designul a fost desenat de o mînă talentată, fantezistă şi mun­citoare. Ceva normal pentru un japonez!

Cum se comportă la drum noul Forester? Are o ţinută de drum foarte bună chiar dacă maşina e­vo­luează pe asfalt sau off-road. Şa­siul este unul nou, japonezii a­pe­lînd la conceptul Dynamic Chassis Control Concept, cu a­ju­to­rul căruia stabilitatea lui Forester nu-ţi dă emoţii. Transmisia este, normal, 4x4 permanentă, lucru cu care Subaru ne-a obişnuit demult.

Deocamdată, Forester oferă două motorizări pe benzină. Una “micuţă” de doi litri (2.0X, 150 CP) şi alta mai nervoasă, turbo, de fapt vîrful de gamă (2.5 XT, 230 CP). Sur­priza vine la toamnă, atunci cînd este aşteptată şi versiunea Boxer, diesel, 150 CP, un motor fiabil, economic şi cu un randament foarte bun. De ce? Asta s-ar întreba cei dependenţi de adrenalină. Mo­tivul este unul verde şi actual, e­mis­­iile de CO2. Subaru are o piaţă bună în UE şi e nevoită să-şi schim­be un pic politica. Mai puţină pu­tere, mai puţin combustibil con­su­mat, dar cifre mai bune. De înţeles!

25.466 euro (TVA inclus) costă un Subaru Forester 2.0 X, 5 MT, preţul fără taxe fiind de 21.400 de euro

35.938 euro (TVA inclus) ajunge vîrful de gamă 2.5 Turbo 4 AT. Fără taxe, maşina costă 30.200 de euro

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Târnovanu acuză » De ce ar fi pierdut FCSB la Botoșani
Superliga
Târnovanu acuză » De ce ar fi pierdut FCSB la Botoșani
Kosovo se laudă cu vestea istorică primită de la FIFA: „Ni se întâmplă pentru prima dată!”
Campionate
Kosovo se laudă cu vestea istorică primită de la FIFA: „Ni se întâmplă pentru prima dată!”
Reconstrucție dură » Eșecul cu Olanda bifează o bornă negativă în istoria naționalei de handbal feminin a României
Handbal
Reconstrucție dură » Eșecul cu Olanda bifează o bornă negativă în istoria naționalei de handbal feminin a României

Emil Grădinescu, apeluri cu CNA în scandalul Steaua - FCSB: „Bă, nu se mai poate” » Mesaj radical în platoul GSP: „Steaua joacă cu Recolta Săhăteni!”

Vedeta din România, cu nervii la pământ din cauza lui Neymar: „S-au dus pe lângă mine 10 milioane! Poate am noroc în dragoste... și acolo e dezastru”


Comentarii (3)
 •  28 Iulie 2008, 11:28

As dori informatii tehnice motor transmisie pt WRX STI si eventual preturi.

 •  30 Aprilie 2008, 12:00

1.8 subaru - 110hp 2.0 Mazda klde - 160+ hp 2.5 Mazda KLZE - ~218hp 2.5 Subaru - 224hp (cut the 230 crap, where did you people take it from). Now to put things in perspective, the Mazda engines I'm comparing them to are TWENTY year old engines. Gas wise, K8 equipped cars - 32-37MPG KLZE equipped - 25-34MPG 1.8 sub - 20-28MPG 2.5 Sub - 16-22MPG. I got a question: "DID YOU DUMMIE AT LEAST GET AN ENTIRE CAR FOR THIS ADVERTIZING ARTICLE, OR DID YOU SETTLE WITH A GAS FILL; OR WAS IS J

 •  30 Aprilie 2008, 11:51

Standard Engines for Subaru for the last 20 YEARS. The 1.8 and 2.2 engines have been around since Subaru stopped being a nobody. The 2.5 came in later and just like the first 2 is A BAD DESIGN. All these engines are unreliable. Luckily for the 1.8 and 2.2 owners they've been around enough for Subaru to patch the design here and there; the 2.5 currently pops head gaskets like crazy, and, it has TWO, that's a 1000+ $ job at any shop. All three are GAS GUZLERS and low output. 1.8 mazda K8 - 136 hp

Vezi toate comentariile (3)
Comentează