Articol de Ionuţ Coman - Publicat miercuri, 22 aprilie 2009 00:00
Sezonul 2009 al Class 1 World Powerboat Championship se pregăteşte pentru debut. Prima reunire din acest an este programată la sfîrşitul acestei săptămîni la Doha, unde va avea loc Marele Premiu al Qatarului. Va fi a 11-a cursă găzduită de capitala qatareză în decursul a opt ani de prezenţă în Class One. Înaintea sezonului echipele şi-a stabilit obiectivele, fiecare visînd să dea lovitura în 2009.
Victory visează la Grand Slam, Qatar şi-a propus să cucerească primul titlul mondial, rivalele celor două vor măcar o părticică din succes, ceea ce face greu de pronosticat ce se va întîmpla în acest sezon. Zece ambarcaţiuni se vor alinia la startul cursei de sîmbătă, care se va desfăşura pe distanţa a 21-a de tuturi, cu lungime totală de 96,45 de mile marine. Introducerea noilor reguli privind folosirea echipamentului electronic, a limitării numărului de elice care pot fi înlocuit pe parcusul unei curse, noile echipe şi numele noi apărute în componenţa echipajelor pot da peste cap toate calculele hîrtiei pentru cursa din Qatar.
Campioana mondială en-titre, şi în acelaşi timp deţinătoarea titlului în Orientul Mijlociu şi a titlului Edox Pole Position, echipa Victory, este marea favorită pentru acest sezon. Teamul din Dubai, încearcă să-şi păstreze coroană cucerită anul trecut şi să debuteze cu o victorie în Qatar, bifînd astfel al patrulea succes din istorie la Doha, dar marele vis este obţinerea celor patru titluri, performanţă reuşită o singură dată în întreaga desfăşurare a Class One, de către Spirit of Norway, în 2003.
Obiectivul lui Victory a fost catalogat chiar de managerul echipei, Gianfranco Venturelli, drept o misiune imposibilă. Campionul mondial de anul trecut, Nadir Bin Hendi, va face cuplu în noua ambarcaţiune, denumită Fazza 3, cu fostul campion mondial şi european din 2007, Arif Al Zafeen, cei doi propunîndu-şi să repete la Doha victoria de anul trecut. Fostul coechipier al lui Bin Hendi, francezul Jean Marc Sanchez, a fost desemnat de oficialii echipei în postura de copilot al ambarcaţiunii Victory 1, pentru a-şi folosi experienţa în favoarea debutantului Mohammad al Mehairi.
Echipa Qatar pozează în marea rivală a celor de la Victory, iar Şeicul Hassan Bin Jabor al-Thani este convins că echipa sa poate cîştiga titlul mondial şi că va debuta cu un succes sîmbătă, pe "teren" propriu. Fără victorie la Doha pînă acum, Şeicul va face pereche şi în acest sezon cu multiplul campion mondial Steve Curtis, cîştigător de cinci ori în Qatar, cei doi urmînd să concureze pe Qatar 96, refăcută după accidentul teribil suferit în prima rundă din sezonul trecut. Coechipierii Matteo Nicolini şi Abdulah Al-Sulaiti, care au adus singura victorie de etapă pentru echipă în sezonul anterior, vor intra în luptă cu Qatar 95, visînd să înceapă cu dreptul în faţa propriilor suporteri.
Campania pentru a împiedica cele două mari forţe să se impună şi pentru a dat peste cap calculele hîrtiei este condusă de campionul european en-titre, Jorn Tandberg, care va face pereche pe Jotun 90 cu un alt norvegian, Christian Zaborowski.
Cu două ambarcaţiuni la start, Maritimo speră să repete succesul pe care actualul patron al echipei, Bill-Barry Cotter l-a înregistrat în 2002 la Doha, cînd făcea echipă cu Peter McGrath. Australienii deţin recordul pentru cel mai tînăr echipaj din Class One, format din Tom Barry-Cotter, doar 21 de ani, şi Pal Virik Nielsen. În ciuda tinereţii, cei doi, care vor concura pe Maritimo 11, au demonstrat că se înţeles foarte bine în cockpit şi îşi pun mari speranţe în tentativa de a produce surpriza în prima cursă din acest an. În cealaltă ambarcaţiune, Maritimo 12, care a luat deja contactul cu Class One, participînd anul trecut la cursa de la Dubai, vor lua loc veteranul Peter McGrath şi italianul Giorgio Manuzzi.
Un alt cuplu nou va concura pe Foresti&Suardi-Roscioli Hotels, alături de copilotul Giampaolo Montavoci revenind în Class One, după o pauză de 13 ani, pilotul Francesco Pasini.
După ce a obţinut prima clasare pe podium, în cursa de la Dubai, de anul trecut, Nicola Giorgi încearcă să obţină o nouă reţetă de succes alături de debutantul Riccardo Calugi, fostul pilot de teste al echipei Giorgioffshore, pe Giorgioffshore 18. În schimb, mult mai experimentatul Giovanni Carpitella va face pereche cu Mohammed Abdelkader Ahmed, încercînd să repete performanţa din ultima cursă a anului trecut, cînd a încheiat pe locul al patrulea, cu amabarcaţiunea Spirit of Spain 10.
Marele Premiu al Qatarului va debuta joi după-amiaza cu o sesiune de antrenamente libere pe durata a două ore şi jumătate, urmată de a doua, programată în cursul dimineţii de vineri. Primul examen oficial este programat vineri după-amiază cînd au loc calificările, care contează pentru stabilirea grilei de start, dar şi pentru clasamentul Edox Pole Position.
Ziua de sîmbătă va debuta cu o ultimă sesiune de antrenamente, în cursul după-amiezii fiind programată mult aşteptata cursă. Dificilul circuit din Golful Doha, care a fost gazda multor curse spectaculoase, va cuprinde un tur de start pe distanţa a 5,15 mile marine, 18 tururi a 4,5 mile marine şi cele 2 tururi lungi a 5,15 mile marine.
Sezonul 2009 al Class 1 World Powerboat Championship se pregăteşte pentru debut. Prima reunire din acest an este programată la sfîrşitul acestei săptămîni la Doha, unde va avea loc Marele Premiu al Qatarului. Va fi a 11-a cursă găzduită de capitala qatareză în decursul a opt ani de prezenţă în Class One. Înaintea sezonului echipele şi-a stabilit obiectivele, fiecare visînd să dea lovitura în 2009.
Victory visează la Grand Slam, Qatar şi-a propus să cucerească primul titlul mondial, rivalele celor două vor măcar o părticică din succes, ceea ce face greu de pronosticat ce se va întîmpla în acest sezon. Zece ambarcaţiuni se vor alinia la startul cursei de sîmbătă, care se va desfăşura pe distanţa a 21-a de tuturi, cu lungime totală de 96,45 de mile marine. Introducerea noilor reguli privind folosirea echipamentului electronic, a limitării numărului de elice care pot fi înlocuit pe parcusul unei curse, noile echipe şi numele noi apărute în componenţa echipajelor pot da peste cap toate calculele hîrtiei pentru cursa din Qatar.
Campioana mondială en-titre, şi în acelaşi timp deţinătoarea titlului în Orientul Mijlociu şi a titlului Edox Pole Position, echipa Victory, este marea favorită pentru acest sezon. Teamul din Dubai, încearcă să-şi păstreze coroană cucerită anul trecut şi să debuteze cu o victorie în Qatar, bifînd astfel al patrulea succes din istorie la Doha, dar marele vis este obţinerea celor patru titluri, performanţă reuşită o singură dată în întreaga desfăşurare a Class One, de către Spirit of Norway, în 2003.
Obiectivul lui Victory a fost catalogat chiar de managerul echipei, Gianfranco Venturelli, drept o misiune imposibilă. Campionul mondial de anul trecut, Nadir Bin Hendi, va face cuplu în noua ambarcaţiune, denumită Fazza 3, cu fostul campion mondial şi european din 2007, Arif Al Zafeen, cei doi propunîndu-şi să repete la Doha victoria de anul trecut. Fostul coechipier al lui Bin Hendi, francezul Jean Marc Sanchez, a fost desemnat de oficialii echipei în postura de copilot al ambarcaţiunii Victory 1, pentru a-şi folosi experienţa în favoarea debutantului Mohammad al Mehairi.
Echipa Qatar pozează în marea rivală a celor de la Victory, iar Şeicul Hassan Bin Jabor al-Thani este convins că echipa sa poate cîştiga titlul mondial şi că va debuta cu un succes sîmbătă, pe "teren" propriu. Fără victorie la Doha pînă acum, Şeicul va face pereche şi în acest sezon cu multiplul campion mondial Steve Curtis, cîştigător de cinci ori în Qatar, cei doi urmînd să concureze pe Qatar 96, refăcută după accidentul teribil suferit în prima rundă din sezonul trecut. Coechipierii Matteo Nicolini şi Abdulah Al-Sulaiti, care au adus singura victorie de etapă pentru echipă în sezonul anterior, vor intra în luptă cu Qatar 95, visînd să înceapă cu dreptul în faţa propriilor suporteri.
Campania pentru a împiedica cele două mari forţe să se impună şi pentru a dat peste cap calculele hîrtiei este condusă de campionul european en-titre, Jorn Tandberg, care va face pereche pe Jotun 90 cu un alt norvegian, Christian Zaborowski.
Cu două ambarcaţiuni la start, Maritimo speră să repete succesul pe care actualul patron al echipei, Bill-Barry Cotter l-a înregistrat în 2002 la Doha, cînd făcea echipă cu Peter McGrath. Australienii deţin recordul pentru cel mai tînăr echipaj din Class One, format din Tom Barry-Cotter, doar 21 de ani, şi Pal Virik Nielsen. În ciuda tinereţii, cei doi, care vor concura pe Maritimo 11, au demonstrat că se înţeles foarte bine în cockpit şi îşi pun mari speranţe în tentativa de a produce surpriza în prima cursă din acest an. În cealaltă ambarcaţiune, Maritimo 12, care a luat deja contactul cu Class One, participînd anul trecut la cursa de la Dubai, vor lua loc veteranul Peter McGrath şi italianul Giorgio Manuzzi.
Un alt cuplu nou va concura pe Foresti&Suardi-Roscioli Hotels, alături de copilotul Giampaolo Montavoci revenind în Class One, după o pauză de 13 ani, pilotul Francesco Pasini.
După ce a obţinut prima clasare pe podium, în cursa de la Dubai, de anul trecut, Nicola Giorgi încearcă să obţină o nouă reţetă de succes alături de debutantul Riccardo Calugi, fostul pilot de teste al echipei Giorgioffshore, pe Giorgioffshore 18. În schimb, mult mai experimentatul Giovanni Carpitella va face pereche cu Mohammed Abdelkader Ahmed, încercînd să repete performanţa din ultima cursă a anului trecut, cînd a încheiat pe locul al patrulea, cu amabarcaţiunea Spirit of Spain 10.
Marele Premiu al Qatarului va debuta joi după-amiaza cu o sesiune de antrenamente libere pe durata a două ore şi jumătate, urmată de a doua, programată în cursul dimineţii de vineri. Primul examen oficial este programat vineri după-amiază cînd au loc calificările, care contează pentru stabilirea grilei de start, dar şi pentru clasamentul Edox Pole Position.
Ziua de sîmbătă va debuta cu o ultimă sesiune de antrenamente, în cursul după-amiezii fiind programată mult aşteptata cursă. Dificilul circuit din Golful Doha, care a fost gazda multor curse spectaculoase, va cuprinde un tur de start pe distanţa a 5,15 mile marine, 18 tururi a 4,5 mile marine şi cele 2 tururi lungi a 5,15 mile marine.