SPORTURI  »  CICLISM  »  TURUL ITALIEI / PADOVA - SAN MARTINO DI CASTROZZA, 162KM

Di Luca se impune în prima etapă din Dolomiţi » Zodia LPR

Articol de - Publicat marti, 12 mai 2009 00:00

Italianul Danilo Di Luca (LPR Brakes) a cîştigat prima etapă montană din Turul Italiei, după un atac fulgerător pe ultimii metri ai ascensiunii de pe San Martino di Castrozza. Podiumul a fost completat de Stefano Garzelli (Acqua & Sapone) şi Franco Pellizotti (Liquigas), în timp ce Lance Armstrong a sosit întîrziat cu cîteva secunde faţă de grupul fruntaş. Suedezul Thomas Lövkvist a recuperat tricoul roz pentru Columbia


Italianul Danilo Di Luca ( LPR Brakes) a cîştigat prima etapă montană din Turul Italiei, după un atac fulgerător pe ultimii metri ai ascensiunii de pe San Martino di Castrozza. Podiumul a fost completat de Stefano Garzelli (Acqua & Sapone) şi Franco Pellizotti ( Liquigas), în timp ce Lance Armstrong a sosit întîrziat cu cîteva secunde faţă de grupul fruntaş. Suedezul Thomas Lövkvist a recuperat tricoul roz pentru Columbia

Prima etapă importantă pentru ierarhia generală s-a desfăşurat pe lungimea a 162 de kilometri între Padova, oraş înrudit cu Iaşi-ul autohton, şi San Martino di Castrozza. Cele două obstacole de trecut în Dolomiţi au fost parcurse în a doua jumătate a cursei, plutonul escaladînd Croce D'Aune (p. med. 7%) cu 50 de kilometri înainte de finalul programat pe ascensiunea San Martino di Castrozza (p.med. 6.3%).

Francesco Bellotti (Barloworld), Francesco De Bonis (Serramenti), Jens Voigt (Saxo Bank), Serafin Martinez (Xacobeo-Galicia), Davide Vigano (Fuji-Servetto) şi Ian Stannard (ISD) au reuşit să construiască un avans de opt minute faţă de pluton, dar doar primii trei au supravieţuit liniei de sosire de pe Croce D'Aune.

La 6 ani după ce a fost îmbrăcat ultima oară în tricoul roz, Alessandro Petacchi s-a luptat ca în filmele cu Bruce Willis în speranţa că o va scoate la capăt, dar nu a putut face faţă ritmului infernal dus de Liquigas, Astana şi Lampre şi s-a prelins pe marginea drumului în agonie.

Francesco Bellotti şi Jens Voigt au combinat forţa cu experienţa şi s-au descotorosit de italianul De Bonis, cei doi transformînd ascensiunea de final într-o afacere personală. Neamţul de 37 de ani a avut permanent inţiativa, a apăsat acceleraţia de cîteva ori şi firul dintre cei doi a cedat cu 10 kilometri înainte de linia de sosire.

Cu un singur "miel" rătăcit ca reper în fruntea cursei, plutonul condus de garda fosforescentă a lui Liquigas - Basso, Pellizotti şi Quinziato - a topit rapid hiatul şi a dat startul luptei dintre favoriţi. Columbianul Mauricio Soler (Barloworld), cel mai bun căţărător din Turul Franţei 2007, a zvîcnit de două ori, reuşind să se desprindă cu 2 kilometri înainte de final.

Ecartul columbianului nu a fost suficient pentru a rezista în faţa unei adevărate forţe a naturii, cum s-a dovedit a fi atacul italianului  Danilo Di Luca. Ciclistul de 33 de ani a trecut ca un Concorde pe lîngă Soler şi a adus cea de-a treia victorie de etapă consecutivă pentru LPR Brakes. Cîştigător de şase etape în Giro, Di Luca arată destul de optimist pentru încercarea sa de a repeta titlul din 2007.

 

Lance Armstrong a pierdut contactul cu grupul fruntaş, dar costurile au fost de doar cîteva secunde. Thomas Lövkvist a recuperat tricoul roz pentru Columbia, în condiţiile în care Alessandro Petacchi a preferat să profite la maximum de aerul curat din Dolomiţi.

Clasamentul etapei:
1 Danilo Di Luca (Ita) LPR Brakes - Farnese Vini                          
2 Stefano Garzelli (Ita) Acqua & Sapone - Caffe Mokambo                   
3 Franco Pellizotti (Ita) Liquigas                                        
4 Mauricio Soler (Col) Barloworld                                         
5 Gilberto Simoni (Ita) Serramenti PVC Diquigiovanni-Androni Giocattoli   
6 Levi Leipheimer (USA) Astana                                            
7 Thomas Lövkvist (Swe) Columbia - Highroad                          
8 Ivan Basso (Ita) Liquigas                                               
9 Denis Menchov (Rus) Rabobank                                            
10 David Arroyo (Spa) Caisse d'Epargne

Clasamentul general:
1 Thomas Lövkvist (Swe) Columbia - Highroad                               13.05.28
2 Danilo Di Luca (Ita) LPR Brakes - Farnese Vini                                   0.02
3 Michael Rogers (Aus) Columbia - Highroad                                    0.06
4 Yaroslav Popovych (Ukr) Astana                                                   0.26
5 Levi Leipheimer (USA) Astana                                                         
6 Lance Armstrong (USA) Astana                                                     0.28
7 Franco Pellizotti (Ita) Liquigas                                                 0.32
8 Damiano Cunego (Ita) Lampre - N.G.C.                                             0.42
9 Marzio Bruseghin (Ita) Lampre - N.G.C.                                               
10 Carlos Sastre (Spa) Cervelo Test Team                                           0.49

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
ALEGERI SUA 2024. Donald Trump vs Kamala Harris, ultimele rezultate LIVE și cele mai tari informații
Diverse
ALEGERI SUA 2024. Donald Trump vs Kamala Harris, ultimele rezultate LIVE și cele mai tari informații
Lovitură pentru Mario Iorgulescu » Decizia luată azi de judecători
Superliga
Lovitură pentru Mario Iorgulescu » Decizia luată azi de judecători
Laurențiu Reghecampf a semnat cu noua echipă! Tehnicianul român schimbă din nou continentul
Campionate
Laurențiu Reghecampf a semnat cu noua echipă! Tehnicianul român schimbă din nou continentul

Viorel Moldovan vrea o regulă ce ar înfuria FCSB și Craiova: „De ce în altă parte se poate?!”

Nadia Comăneci s-a întors în sportul românesc » Cu ce club va colabora


Comentarii (2)
 •  13 Mai 2009, 14:20

Frumoasa victoria lui di Luca. Ar fi fost si mai frumoasa daca numele rutierului italian nu ar fi fost legat in trecut de cel al doctorului Carlo Santuccione. Sansele lui di Luca in ceea ce priveste clasamentul general final sunt destul de mici, daca ne gandim ca rutierii mai au de trecut si peste un contratimp monstruos de 60.6 km. Foarte importanta va fi si etapa de azi, cu final in ascensiune.

 •  12 Mai 2009, 20:39

Multumesc din nou pentru articol domnule Mitica Docan !

Vezi toate comentariile (2)
Comentează