SPORTURI  »  CICLISM  »  TURUL ITALIEI (8-30 MAI 2010)

Turul Italiei - o afacere pentru căţărători

Articol de GSP - Publicat luni, 26 octombrie 2009 00:00

Pentru al treilea an consecutiv, Turul Italiei aruncă mănuşa competiţiei similare din Franţa, provocîndu-i pe ciclişti la un traseu abrupt, încărcat de istorie şi peisaje extraordinare

Cea mai importantă întrecere din prima jumătate a anului va lua startul pe 8 mai, din Amsterdam, şi va trage cortina după 22 de zile şi 3,416.5 kilometri parcurşi în Verona, pe 30 mai. Oraşul Milano, gazdă tradiţională la finalul Turului Italiei, va dispărea din calendarul pentru 2010, pentru prima oară în ultimii 21 de ani.

Trei etape vor petrece rutierii în Olanda, un contratimp de 8.4 kilometri în Amsterdam şi două etape în linie. Este cea de-a noua ediţie din Giro care pleacă din afara Cizmei, primul start de pe sol străin dîndu-se din San Marino, în 1965.

Preluînd modelul Paris-Roubaix patentat în Turul Franţei 2010, organizatorii Turului Italiei au convocat unele porţiuni dintr-o clasică autohtonă, Monte Paschi Eroica, introducînd 15 kilometri de grohotiş între cei 215 pe care îi va număra etapa a şaptea, dintre Savigliano şi Cuneo.

Şase etape se vor termina la altitudine - Terminillo, Zoncolan (11.4% p. med., 18-22% p. max.), Plan de Corones, Pejo Terme, Mortirolo şi Gavia fiind responsabile să trieze ierarhia generală. Căţărările ascuţite din Giro i-au atras atenţia şi campionului din 2008, spaniolul Alberto Contador: "E un Tur care m-ar avantaja".

Cel mai înalt punct în care vor ajunge Menchov&Co. va fi Passo Gavia, cota 2,618 metri (15%), cu o singura zi înaintea contratimpului final din Verona. Mortirolo se întoarce purtînd titlul onorific de "Muntele lui Pantani, titlu decernat unui alt munte în fiecare an.

Vor mai exista două probe de contratimp în afara de Amsterdam şi Verona:
» 32.5 kilometri între Savigliano şi Cuneo, contratimp pe echipe, primul indicator al luptei pentru tricoul roz (4)
» 12.9 kilometri pe drumurile alunecoase de pe Plan de Corones, acolo unde în 2008 italianul Franco Pellizotti a stopat evoluţia atomică a lui Emanuele Sella (16)

Caravana îşi va oferi din nou respectul regiunii Abruzzo, victima unui cutremur înfiorător în aprilie 2009, în cea mai lungă etapă a Turului Italiei.

Pentru al treilea an consecutiv, Turul Italiei aruncă mănuşa competiţiei similare din Franţa, provocîndu-i pe ciclişti la un traseu abrupt, încărcat de istorie şi peisaje extraordinare

Cea mai importantă întrecere din prima jumătate a anului va lua startul pe 8 mai, din Amsterdam, şi va trage cortina după 22 de zile şi 3,416.5 kilometri parcurşi în Verona, pe 30 mai. Oraşul Milano, gazdă tradiţională la finalul Turului Italiei, va dispărea din calendarul pentru 2010, pentru prima oară în ultimii 21 de ani.

Trei etape vor petrece rutierii în Olanda, un contratimp de 8.4 kilometri în Amsterdam şi două etape în linie. Este cea de-a noua ediţie din Giro care pleacă din afara Cizmei, primul start de pe sol străin dîndu-se din San Marino, în 1965.

Preluînd modelul Paris-Roubaix patentat în Turul Franţei 2010, organizatorii Turului Italiei au convocat unele porţiuni dintr-o clasică autohtonă, Monte Paschi Eroica, introducînd 15 kilometri de grohotiş între cei 215 pe care îi va număra etapa a şaptea, dintre Savigliano şi Cuneo.

Şase etape se vor termina la altitudine - Terminillo, Zoncolan (11.4% p. med., 18-22% p. max.), Plan de Corones, Pejo Terme, Mortirolo şi Gavia fiind responsabile să trieze ierarhia generală. Căţărările ascuţite din Giro i-au atras atenţia şi campionului din 2008, spaniolul Alberto Contador: "E un Tur care m-ar avantaja".

Cel mai înalt punct în care vor ajunge Menchov&Co. va fi Passo Gavia, cota 2,618 metri (15%), cu o singura zi înaintea contratimpului final din Verona. Mortirolo se întoarce purtînd titlul onorific de "Muntele lui Pantani, titlu decernat unui alt munte în fiecare an.

Vor mai exista două probe de contratimp în afara de Amsterdam şi Verona:
» 32.5 kilometri între Savigliano şi Cuneo, contratimp pe echipe, primul indicator al luptei pentru tricoul roz (4)
» 12.9 kilometri pe drumurile alunecoase de pe Plan de Corones, acolo unde în 2008 italianul Franco Pellizotti a stopat evoluţia atomică a lui Emanuele Sella (16)

Caravana îşi va oferi din nou respectul regiunii Abruzzo, victima unui cutremur înfiorător în aprilie 2009, în cea mai lungă etapă a Turului Italiei.

Etapele Turului Italiei:

 1 - mai 8, Amsterdam TT, 8.4km
 2 - mai 9, Amsterdam - Utrecht, 209km
 3 - mai 10, Amsterdam - Middelburg, 209km

Pauza, mai 11, Savigliano
 4 -  mai 12, Savigliano - Cuneo TTT, 32.5km
 5 -  mai 13, Novara - Novi Ligure, 168km
 6 - mai 14, Fidenza - Marina di Carrara, 166km
 7 - mai 15, Carrara - Montalcino, 215km
 8 - mai 16, Chianciano - Monte Terminillo, 189km
 9 - mai 17, Frosinone - Cava de' Tirreni, 188km
 10 - mai 18, Avellino - Bitonto, 220km
 11 - mai 19, Lucera - L’Aquila, 256km
 12 -  mai 20, Città Sant'Angelo - Porto Recanati, 191km
 13 -  mai 21, Porto Recanati - Cesenatico, 222km
 14 - mai 22, Ferrara - Asolo (Monte Grappa), 201km
 15 -  mai 23, Mestre - Zoncolan, 218km

Pauza, mai 24, Friuli
 16 - mai 25, San Vigilio di Marebbe - Plan de Corones TT, 12.9km
 17 - mai 26, Brunico - Pejo Terme, 173km
 18 - mai 27, Levico Terme - Brescia, 151km
 19 - mai 28, Brescia - Aprica, 195km
 20 - mai 29, Bormio - Passo del Tonale, 178km
 21 - mai 30, Verona - Verona TT, 15.3km

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Patronul din Superliga s-a săturat: mută echipa din oraș
Superliga
Patronul din Superliga s-a săturat: mută echipa din oraș
UEFA a făcut anunțul despre Istvan Kovacs! Arbitrul e pe lista pentru Cupa Mondială din 2026
Campionatul Mondial de Fotbal 2026
UEFA a făcut anunțul despre Istvan Kovacs! Arbitrul e pe lista pentru Cupa Mondială din 2026
Dan Șucu a investit 20 de milioane de euro la Rapid! Giuleștenii sunt pe pierdere de cinci ori mai mare decât acum șase ani
Superliga
Dan Șucu a investit 20 de milioane de euro la Rapid! Giuleștenii sunt pe pierdere de cinci ori mai mare decât acum șase ani

FRF instituie „taxa pe șmecherie”! Furie în Liga 1: „7,6 milioane de euro din fondurile UEFA sunt împărțite aberant” + FCSB vizează bani la care nu are dreptul!

„E o libertate aparte aici, dar suntem cu gândul și la România” » La doi pași de Lyon, doi români și-au deschis afacerea care i-a dat gata pe francezi: „În perioadele bune, vindem și 100 kg. pe săptămână”


Comentarii (4)
 •  25 Mai 2010, 17:46
Postat de pe 28 Ianuarie 2010, 11:32

pai si ultima etapa contratimp? foarte interesant traseul; sa vedem cine se baga!

Imi place ciclismul!Ceea ce face Eurosport mi se pare o totala lipsa de respect fata de ciclism.De ce tenisul e tratat preferential?Nu am nimic impotriva acestui sport,ii recunosc eleganta si frumusetea.Dar difuzam in direct toate turneele de tenis?Turneul de la Madrid a luat fata unor etape din Giro!Acum Roland Garros!Daca un meci de tenis va tine 4,5 ore scoatem ciclismul?Sau difuzam 1/2 ora si trei reprize de publicitate?Este o bataie de joc fata de ciclism si iubitorii acestui sport!

 •  06 Mai 2010, 23:04

puteti updata informatia... contador nu e in giro anul asta ;) si nici menchov ;)

 •  28 Ianuarie 2010, 11:32

pai si ultima etapa contratimp? foarte interesant traseul; sa vedem cine se baga!

Vezi toate comentariile (4)
Comentează