SPORTURI  »  FORMULA 1  »  DEZBATERE

Incidentul dintre Max Verstappen și Lando Norris din Texas provoacă o serie de discuții fervente: „Am pățit și eu asta cu el, trebuie sancționat”

Incidentul dintre Max Verstappen și Lando Norris din Texas provoacă o serie de discuții fervente: „Am pățit și eu asta cu el, trebuie sancționat” / foto: Imago +5   FOTO
Incidentul dintre Max Verstappen și Lando Norris din Texas provoacă o serie de discuții fervente: „Am pățit și eu asta cu el, trebuie sancționat” / foto: Imago

Articol de - Publicat vineri, 25 octombrie 2024 16:26 / Actualizat vineri, 25 octombrie 2024 16:42

În cadrul briefing-ului premergător Marelui Premiu din Mexic, piloții din Formula 1 vor analiza în detaliu duelul de pe COTA dintre Max Verstappen și Lando Norris, primii doi din ierarhie, fiind chestionată modalitatea în care regulile impuse de FIA, forul guvernator al Marelui Circ, sunt aplicate.

În urmă cu o săptămână, într-o desfășurare captivantă de forțe pentru locul trei pe circuitul din Austin, Verstappen și Norris s-au angajat într-o confruntare strașnică, culminând cu ieșirea amândurora din limitele circuitului la virajul 12, cu doar patru tururi rămase până la final.

Norris a reușit să-l depășească pe rivalul său la titlu în afara granițelor impuse, fapt ce i-a generat o penalizare de cinci secunde în defavoarea sa, în timp ce triplul campion mondial a scăpat nesancționat, deși comportamentul său agresiv l-a forțat pe britanic să devieze de la traseu.

Piloții din Marele Circ, contrariați. Aplicarea regulilor FIA este chestionată

Conform standardelor de cursă, Verstappen nu a greșit cu nimic. Din postură defensivă, batavul nu era obligat să îi acorde spațiu lui Lando. Ieri, McLaren a lansat o petiție, un drept la replică în vederea reevaluării cazului, Norris susținând că era deja în fața lui Max, el fiind în defensivă.

Mai mulți protagoniști ai competiției și-au însușit diverse poziții în acest sens, fiind chestionată în profunzime abordarea prin care piloții asumă riscuri, prin diverse manevre pe interior, ignorând în mod deliberat posibilitatea de efectuarea corectă a virajului, atât timp cât se află în fața adversarului în apex.

Lewis Hamilton: „Am experimentat asta de mai multe ori cu Max” / George Russell: „Verstappen ar trebui să fie sancționat”

A fost dintotdeauna o zonă gri. Desigur, trebuie făcute unele modificări. Există inconsistențe ale regulilor, depinzând foarte mult de stewarzi. Ca spor, trebuie să îmbunătățim numeroase arii. Am experimentat acest lucru de mai multe ori cu Max. Nu ar trebui să fie permis să lansezi monopostul pe interior, apoi să te retragi și să îți păstrezi poziția.

- Lewis Hamilton, septuplu campion mondial

Nu cred că poți întocmi un regulament, care să acopere fiecare scenariu posibil, există o linie fină. Sunt foarte interesat de decizia FIA, după ce a luat în considerare toate detaliile și dacă Max ar trebui penalizat sau nu pentru ce a făcut. Din punctul meu de vedere, ar fi trebuit să fie sancționat.

- George Russell, pilot Mercedes și directorul asociației piloților din F1

O întrebare foarte pertinentă pentru stewarzi, ținând cont de impactul modalității în care ne comportăm pe circuit. Trebuie clarificat dacă ambii trebuiau penalizați. Max pentru depășirea limitelor circuitului, Lando pentru dobândirea unei poziții în afara acestuia. Din acest motiv, scenariul este unul complicat de judecat.

Dacă te gândești, soluția poate fi reprezentată de recalibrarea standardelor circuitului sau de unele modificări aduse. Concurăm în continuare pe baza unor regulamente, care ar fi mai ușor de rezolvat cu schimbări simple și sigure aduse circuitelor.

- Carlos Sainz, pilot Ferrari

  • Conform motorsport.com, începând cu 2025, circuitul COTA ar putea suferi unele modificări infrastructurale, proces îngreunat și de organizarea curselor de Moto GP în aceeași locație, cerințele fiind distincte.

Final de foc

După „1-2”-ul Scuderiei de pe COTA, au fost reaprinse speranțele „tifosilor” privind un ipotetic titlu la piloți, dar și la constructori. Epilogul sezonului 2024 este aproape. Max Verstappen, în „pole” pentru un al patrulea titlu consecutiv. Lando, la 57 puncte în spatele lui. Leclerc, la 79. Matematic este, posibil ca supremația batavului să se încheie.

Situația la constructori este și mai aprigă. McLaren, Red Bull și Ferrari sunt despărțite de doar 44 puncte. Astfel, în teorie, după weekend-ul din Mexic, Grand Prix-ul de casă a lui Sergio Perez, ar putea surveni schimbări în vârful ierarhiei.

Programul weekend-ului de Formula 1 din Mexic:

  • Antrenamente 1 - Vineri, ora 21:30 (Antena Play)
  • Antrenamente 2 - Sâmbătă, ora 01:00 (Antena Play)
  • Antrenamente 3 - Sâmbătă, ora 20:30 (Antena Play)
  • Calificări - Duminică, ora 00:00 (Antena 3 CNN și Antena Play)
  • Cursă - Duminică, ora 22:00 (Antena 1)

Cum arată clasamentul piloților:

  1. Max Verstappen (Red Bull) - 354 puncte
  2. Lando Norris (McLaren) - 297
  3. Charles Leclerc (Ferrari) - 275
  4. Oscar Piastri (McLaren) - 247
  5. Carlos Sainz (Ferrari) - 215
  6. Lewis Hamilton (Mercedes) - 177
  7. George Russell (Mercedes) - 167
  8. Sergio Perez (Red Bull) - 150
  9. Fernando Alonso (Aston Martin) - 62
  10. Nico Hulkenberg (Haas) - 29
  11. Lance Stroll (Aston Martin) - 24
  12. Yuki Tsunoda (RB) - 22
  13. Alex Albon (Williams) - 12
  14. Daniel Ricciardo (RB) - 12
  15. Kevin Magnussen (Haas) - 8
  16. Pierre Gasly (Alpine) - 8
  17. Oliver Bearman (Haas) - 7
  18. Franco Colapinto (Williams) - 5
  19. Esteban Ocon (Alpine) - 5
  20. Liam Lawson (RB) - 2
  21. Guanyu Zhou (Kick Sauber) - 0
  22. Logan Sargeant (Williams) - 0
  23. Valtteri Bottas (Kick Sauber) - 0

Cum arată ierarhia la constructori:

  1. McLaren - 544 puncte
  2. Red Bull - 504
  3. Ferrari - 496
  4. Mercedes - 344
  5. Aston Martin - 86
  6. Haas - 38
  7. RB - 36
  8. Williams - 17
  9. Alpine - 13
  10. Kick Sauber - 0
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Ce noroc! România, șansă uriașă la tragerea pentru preliminariile CM 2026 » „Tricolorii” pot scăpa de PATRU adversari de foc
Nationala
Ce noroc! România, șansă uriașă la tragerea pentru preliminariile CM 2026 » „Tricolorii” pot scăpa de PATRU adversari de foc
Vedeta Rapidului se pregătește de nuntă: „Va fi EPIC! A meritat așteptarea”
Superliga
Vedeta Rapidului se pregătește de nuntă: „Va fi EPIC! A meritat așteptarea”
Uluitor! Încă o țară merge la TAS împotriva României după victoria la „masa verde”. Anunțul incredibil: „Federația a făcut apel”
Nationala
Uluitor! Încă o țară merge la TAS împotriva României după victoria la „masa verde”. Anunțul incredibil: „Federația a făcut apel”

Emil Grădinescu, apeluri cu CNA în scandalul Steaua - FCSB: „Bă, nu se mai poate” » Mesaj radical în platoul GSP: „Steaua joacă cu Recolta Săhăteni!”

Vedeta din România, cu nervii la pământ din cauza lui Neymar: „S-au dus pe lângă mine 10 milioane! Poate am noroc în dragoste... și acolo e dezastru”


Comentarii (4)
cobra
cobra  •  26 Octombrie 2024, 08:53

Verstappen un nemernic. Trebuia sanctionat in multe alte incidente!

Vlad_Dracul_
Vlad_Dracul_  •  26 Octombrie 2024, 08:25

Sportu' ăsta nu-i simplu. Nu-i simplu deloc. Și doar 20 de oameni, teoretic cei mai buni dintre cei mai buni din 8 miliarde, au loc în Formula 1. Iar valoarea piloților e foarte apropiată, mult mai apropiată decât crede lumea, așa că fiecare mic amănunt contează. Cum zicea Nico Rosberg "Nu mi-am vopsit casca pentru că vopseaua cântărea... (nu mai țin minte câte zeci de grame) ceea ce m-ar fi făcut să pierd o sutime (sau cam așa ceva) pe tur". În condițiile astea, ajută foarte, foarte mult să vezi toate cursele vechi, începând de prin '84-'85, în integralitatea lor. Ba chiar mai vechi, dacă le poți găsi la o calitate video acceptabilă, la care mașinile să fie mai mult decât o pată diformă de culoare. Te uiți mult de tot, studiezi și înveți. Înveți că ăla care intră primul în viraj pe interior deține controlul. Și poa' să facă... cam ce vrea el, iar dacă-i chestionat de stewarzi începe să țipe ca din gură de șarpe că la ieșirea din viraj a avut understeer, că forța centrifugă, că nu-știu ce. Și n-ai cum să-l combați, or vrea woke-iștii să schimbe legile naturii dar cu legile fizicii chiar n-au nici o șansă. Păi ce, te pui cu forța centrifugă și cu a' centripetă...?! Vezi de treabă, băbăiatule, pleacă d-ici-șa, du-te colo-șa și cântă la altă masă. :-D

Vlad_Dracul_
Vlad_Dracul_  •  26 Octombrie 2024, 08:03
Postat de GhostMan64 pe 25 Octombrie 2024, 21:33

Eu sunt fan McLaren, dar, de ce bateti campii ? Ce e ala "comportament agresiv" ? A schimbat banda fara sa semnalizez ? :D Nu suntem pe drumurile publice, aici sunt alte regului. Max avea interiorul (i se spune racing line) si ajunsese primul la apex (cautati daca nu stii ce inseamna). Cand incerci sa depasesti pe exterior iti asumi riscul sa ajungi afara, daca nu ai destula putere/tractiune sa iesi primul din viraj desi ai luat-o pe drumul cel mai lung.

Excelent spus. Scribii ăștia sărmani de la gps habar n-au de sportul respectiv. Dar ceea ce-i și mai grav e că nici "piloții Sistemului" (ca să le zic așa, adică Lewis și Lando care aparțin unor minorități - să nu fiu înțeles greșit, ambii sunt piloți foarte buni, dar sunt împinși în față de politically-correctness-ul prezentului) n-au habar de istoria sportului pe care-l practică și nici nu au o capacitate intelectuală prea dezvoltată. Sigur, au o îndemânare remarcabilă, repet, sunt piloți buni-buni, reflexul e mare dar creierașul e mic de tot. Vorba aia, își iubesc meseria, chiar dacă nu o cunosc. :-D Din cauza asta băieții ăștia doi pur și simplu NU ȘTIU cum să concureze împotriva lui Verstappen, nu știu cum să câștige duelurile unu la unu. Se comportă pe pistă de parcă n-au auzit în viața lor de "switcheroo", ca să dau doar un exemplu de tehnică eficientă. Spre deosebire de Charles care (cu toate hibele sale) a demonstrat că știe foarte bine cum să se lupte cu Max, dovezile cele mai clare fiind în primele 3 curse ale anului 2022, plus cea de la Spielberg din același sezon. Iar Max îl respectă pe Charles pentru asta, merge liniștit roată la roată cu el fără să încerce niscaiva "shenanigans".

Vezi toate comentariile (4)
Comentează