Comentarii (55)
AlexandraN
AlexandraN  •  16 August 2024, 23:49
Postat de MaxiP pe 16 August 2024, 22:52

Da, am spus. Mie mi s-a parut o executie chiar buna, ma asteptam la 8. Si exercitiu din 6,2, era la 14,200. Ca nu a luat niciodata 14... ok, depinde de concurs, nu e ok sa comparam intre competitii. S-au dat note bune la executie in finalele de la JO, asa mi s-a parut. Sincer, nu-mi amintesc vreodata ca D'Amato sa se fii apropiat macar de 14 la barna, a luat 14,300 acum. Deci, discutabil, dar cu sol din 6,2, hai ca nu e imposibil deloc un 8 la executie (pe care consider ca-l merita), deci poate lua oricand si peste 14. Legat de Ana, din partea mea sa ajunga si la 15, dar nu stiu daca cresterea D-ului i-ar mai permite note la executie la fel de bune, nu mai vorbesc de riscul de ratare. Dar e clar, se vede progres la ea, cred ca ambele vor tot progresa. Si o vad pe Ana o gimnasta de top pe 4 aparate in viitorul apropiat, pe Sabrina o gimnasta de 1-2 aparate. Cred ca ar putea creste la sarituri foarte mult, daca ar insista. Si sigur, sper sa mai vina din spate gimnaste, consider ca pentru Los Angeles chiar putem forma o echipa de medalie.

Ok, ea nu a facut ex din 6.2, de acolo am calculat eu „masacrul” ala :) Stiu ca nu poti sa compari competitii diferite pt aceeasi gimnasta. Dar daca vei compara competitii diferite pt mai multe gimnaste, poti obtine un tipar. Da, notarea a fost foarte indulgenta, mai ales in finala pe echipe, unde Sabrina a luat cea mai mare nota a ei, care a fost tot sub 14. La Ana, pt 4 aparate, eu tot am speranta sa rezolve paralelele, ca tot mi-e frica sa ma uit la ea. Exercitiul ei mi se pare cam ca al Sabrinei la sol, chiar mai rau.

MaxiP
MaxiP  •  16 August 2024, 22:52
Postat de AlexandraN pe 16 August 2024, 20:28

Poate exprimarea in sine e dura, dar ideea am pornit-o, cred, de la tine. Tu ai zis ca asteptai nota sa vezi daca e aur (daca nu, fac eu o confuzie), ori asta insemna ca te asteptai la 0.4 peste cat a luat (sarind peste faimoasa zecime, bineinteles). Tot nu reusesc sa inteleg, cum e o executie buna cand pleaca din 6-6.2 si nu cred ca a luat vreodata peste 14. In fine, vom vedea in timp. Ana cred ca ar putea adauga lejer 0.2 la D din ce are deja in bagaj. Oricum, la ea as vrea sa vad ca imbunatateste executia, ca i-ar fi de ajuns momentan. Pana la urma, a pierdut acum 0.3-0.5 numai din 2 aterizari, chestie care se poate remedia.

Da, am spus. Mie mi s-a parut o executie chiar buna, ma asteptam la 8. Si exercitiu din 6,2, era la 14,200. Ca nu a luat niciodata 14... ok, depinde de concurs, nu e ok sa comparam intre competitii. S-au dat note bune la executie in finalele de la JO, asa mi s-a parut. Sincer, nu-mi amintesc vreodata ca D'Amato sa se fii apropiat macar de 14 la barna, a luat 14,300 acum. Deci, discutabil, dar cu sol din 6,2, hai ca nu e imposibil deloc un 8 la executie (pe care consider ca-l merita), deci poate lua oricand si peste 14. Legat de Ana, din partea mea sa ajunga si la 15, dar nu stiu daca cresterea D-ului i-ar mai permite note la executie la fel de bune, nu mai vorbesc de riscul de ratare. Dar e clar, se vede progres la ea, cred ca ambele vor tot progresa. Si o vad pe Ana o gimnasta de top pe 4 aparate in viitorul apropiat, pe Sabrina o gimnasta de 1-2 aparate. Cred ca ar putea creste la sarituri foarte mult, daca ar insista. Si sigur, sper sa mai vina din spate gimnaste, consider ca pentru Los Angeles chiar putem forma o echipa de medalie.

AlexandraN
AlexandraN  •  16 August 2024, 20:28
Postat de MaxiP pe 16 August 2024, 06:26

Da, cred ca are ce imbunatati. Mi se pare ca ii faci o critica putin dura, in conditiile in care vorbesti de scoruri masacrate. Ok, am vazut toti la Ana un sol mai bun anul aceste, elegant, bine exectutat. Totusi si asa e sub al Sabrinei. Din punctul meu de vedere la ea e greu sa scoata mai mult. Desi nu imposibil, poate adauga D, dar probabil ar scadea notele de executie. Da, Sabrina mizeaza pe dificultate si parerea mea, face ce trebuie deocamdata. Executiile sunt mai bune ca anul trecut, nu sunt nici chiar masacrate, sa nu exageram. De pilda executia din finala olimpica chiar mi s-a parut buna. La barna e la fel, se bazeaza pe nota ei de plecare. Complet diferit fata de D'Amato, care a castigat prin ratarea celorlalte. Parerea mea, Sabrina e in mare parte o gimnasta acrobata, pana la urma potentialul ei la barna e destul de impresionant, avand in vedere ca nu o vad foarte talentata pentru acel aparat. Dar pana una alta mi se pare aiurea sa o criticam, iar daca la 17 ani e la nivelul la care este, da, sunt ferm convins ca poate progresa enorm. Ea avand totusi si acum unul din cele mai bune soluri din lume, per total. Nu putem nici spune ca daca nici acum nu ia medalia mondiala, gata, s-a sfarsit, n-a luat nimic. Nu putem vorbi de medalii mondiale ca de cele judetene.

Poate exprimarea in sine e dura, dar ideea am pornit-o, cred, de la tine. Tu ai zis ca asteptai nota sa vezi daca e aur (daca nu, fac eu o confuzie), ori asta insemna ca te asteptai la 0.4 peste cat a luat (sarind peste faimoasa zecime, bineinteles). Tot nu reusesc sa inteleg, cum e o executie buna cand pleaca din 6-6.2 si nu cred ca a luat vreodata peste 14. In fine, vom vedea in timp. Ana cred ca ar putea adauga lejer 0.2 la D din ce are deja in bagaj. Oricum, la ea as vrea sa vad ca imbunatateste executia, ca i-ar fi de ajuns momentan. Pana la urma, a pierdut acum 0.3-0.5 numai din 2 aterizari, chestie care se poate remedia.

MaxiP
MaxiP  •  16 August 2024, 06:26
Postat de AlexandraN pe 15 August 2024, 00:43

Cred ca o olandeza a contestat o depunctare de timp la barna acum cativa ani. Nu mai tin minte cine, nici rezultatul. Citeste, daca ai timp, motivarea TAS, se explica clar ce si cum. Nici eu nu stiu codul pe dinafara, dar il am permanent la un click distanta :) Cu Sabrina, sincer, chiar crezi ca mai poate imbunatati ceva? Ca scorurile alea masacrate nu sunt pt ca n-o plac arbitrele, sunt pe merit, uneori chiar cam mari. De peste un an tot adauga dificultate si nota tot nu creste proportional. Cred ca 2025 poate fi anul ei, ca pobabil americancele or sa se odihneasca, Rebeca la fel, Gadirova n-are de ce se grabi, rusoaicele – pauza, doar italiencele au potential real de medalie (din ce stiu acum, n-am habar ce junioare vin din urma). Daca nu ia medalie mondiala in asemenea conditii, eu nu o vad reusind mai tarziu. Doar la barna, daca are norocul lui D’amato – last one standing.

Da, cred ca are ce imbunatati. Mi se pare ca ii faci o critica putin dura, in conditiile in care vorbesti de scoruri masacrate. Ok, am vazut toti la Ana un sol mai bun anul aceste, elegant, bine exectutat. Totusi si asa e sub al Sabrinei. Din punctul meu de vedere la ea e greu sa scoata mai mult. Desi nu imposibil, poate adauga D, dar probabil ar scadea notele de executie. Da, Sabrina mizeaza pe dificultate si parerea mea, face ce trebuie deocamdata. Executiile sunt mai bune ca anul trecut, nu sunt nici chiar masacrate, sa nu exageram. De pilda executia din finala olimpica chiar mi s-a parut buna. La barna e la fel, se bazeaza pe nota ei de plecare. Complet diferit fata de D'Amato, care a castigat prin ratarea celorlalte. Parerea mea, Sabrina e in mare parte o gimnasta acrobata, pana la urma potentialul ei la barna e destul de impresionant, avand in vedere ca nu o vad foarte talentata pentru acel aparat. Dar pana una alta mi se pare aiurea sa o criticam, iar daca la 17 ani e la nivelul la care este, da, sunt ferm convins ca poate progresa enorm. Ea avand totusi si acum unul din cele mai bune soluri din lume, per total. Nu putem nici spune ca daca nici acum nu ia medalia mondiala, gata, s-a sfarsit, n-a luat nimic. Nu putem vorbi de medalii mondiale ca de cele judetene.

AlexandraN
AlexandraN  •  15 August 2024, 20:22
Postat de izh10 pe 15 August 2024, 09:55

Fata e pe locul 3 -5 la o disciplina.P un punctaj corect e pe 3.Nu ai cum sa vii sa zici ca nu a facuta mama/antrenoarea tot ce putea.Mai ales ca in fata ei sunt 2 legende deja ale gimnasticii feminine.Daca termina pe 3 discutia asta nici nu mai avea loc si toata tara ar fi fost "mandra " de ea,ele.De iesirea din covor s a aflat mult mai tarziu ,abia cand Nadia a cerut explicatii.Nu cred ca afli instanat pentru ce esti depunctat.Asa ca,in termenul ala.limita a depus conteatatie pentru ceva ecident si clar si anume dificultate...Care i ar fi fost suficient.

Cred ca nu chiar toata tara, ar fi fost destui sa spuna ca „doar bronz? Pe vremuri...” In fine, chiar tu spui ca nu poti sa astepti sa rateze altele ca sa prinzi podiumul, ori fix asta a fost situatia. Au fost ratari in calificari, plus ca a lipsit Gadirova. Finala tot o prindea, dar atat. Am zis-o deja, Sabrina, daca mai duce, are o sansa enorma la medalii mari anul urmator, cand n-o sa aiba adversare, altfel nu vad cum. Daca mergem pe ideea ta, ca nimeni sa nu rateze, nici la barna nu are cine stie ce posibilitati. Cat despre greseala mamei/antrenoarei, poti citi in motivarea TAS exact care a fost si cum a costat-o pe Sabrina o potentiala medalie. Nu doar ca n-a facut tot ce putea, n-a facut nici macar ce trebuia!

izh10
izh10  •  15 August 2024, 09:55
Postat de AlexandraN pe 14 August 2024, 17:05

Incepem cu decenta: „Vii si ne arunci prostii de astea de 2 lei”- asta se numeste atac la persoana. „Ce prostie mai e si asta?” Pe vremea cand lucam in domeniu, se numea pedagogie, pt ca ma ocupam de copii. Daca preferi, psihologie. Cum puteam sa vad ca un copil de 7 ani care deseneaza paienjeni, morminte etc in nuante inchise avea o problema, chiar daca el spunea ca a vazut asta in desene. Asa ceva ii atrasese atentia dintr-un motiv. Si acei copii nu erau ai mei, petreceam 4-6 ore cu ei, nu 24/ zi. Si nu sustin ca am fost vreo „elita”. In astfel de domenii, e norma. Nu atac pe nimeni, critic si critic pe un fundament (codul de punctaj). Atac la persoana ar fi daca m-as lua de aspectul fizic, vestimentatie etc. Sau daca as zice ca e incompetenta. Ori eu am zis ca a gresit. Apoi, dna Voinea a depus contestatie pt nota de dificultate, acea zecime de la declasarea sariturii artistice. In niciun moment nu a contestat iesirea din covor. Fotbal nu prea urmaresc, asa ca n-am fost nici mandra, nici nemandra. Romanca sunt, cu ascendenti din aia „rurali”, care aveau simt comun si decenta si de care sunt intotdeauna mandra.

Fata e pe locul 3 -5 la o disciplina.P un punctaj corect e pe 3.Nu ai cum sa vii sa zici ca nu a facuta mama/antrenoarea tot ce putea.Mai ales ca in fata ei sunt 2 legende deja ale gimnasticii feminine.Daca termina pe 3 discutia asta nici nu mai avea loc si toata tara ar fi fost "mandra " de ea,ele.De iesirea din covor s a aflat mult mai tarziu ,abia cand Nadia a cerut explicatii.Nu cred ca afli instanat pentru ce esti depunctat.Asa ca,in termenul ala.limita a depus conteatatie pentru ceva ecident si clar si anume dificultate...Care i ar fi fost suficient.

AlexandraN
AlexandraN  •  15 August 2024, 00:43
Postat de MaxiP pe 14 August 2024, 23:08

Aici nu inteleg niste lucruri. Nu cunosc regulamentul in intregime, dar n-am vazut niciodata o alta contestatie, exceptand cele pentru nota de plecare. Eu stiu ca acelea se accepta. Legat de faptul ca TAS nu comenteaza executia, nici nu a cerut nimeni, dar o iesire din covor, cum zici si tu, nu tine de nota de executie, e o chestie obiectiva. Nu s-a bagat de fapt deloc in nimic din ce au decis arbitrele, exceptand o chestiune strict procedurala. Iar legat de mama antrenoare, ok, a pregatit-o pentru codul de punctaj actual, oarecum dominant de ani bun, cu nota de plecare avantajand enorm in dauna executiilor extrem de curate. De altfel consider ca o mare problema a gimnasticii romanesti tine de adaptare si asta nu am reusit, sa ne adaptam acestui stil de punctaj. Daca acum se schimba radical gimnastica, nu stiu daca exista gimnasta in lume care se baza pe executii dificile si care sa se adapteze rapid unui nou sistem de punctaj, pentru ca selectiile s-au facut in functie de acest sistem si sportivii au fost pregatiti asa. Dar sa nu excludem nici executii totusi mai bune pe elemente mai putin dificile. Eu raman la parerea ca avand nivelul Sabrinei, nu prea poti contesta ce a reusit mama sa. A pregatit o gimnasta de talie mondiala. Adaptata realitatii actuale. Oricum ma indoiesc ca se schimba chiar asa lucrurile incat sa dificultatea sa decada spectaculos. Iar daca se sanctioneaza mult mai tare pasii laterali si iesirile din covor... Sabrina devine cea mai buna din lume la sol.

Cred ca o olandeza a contestat o depunctare de timp la barna acum cativa ani. Nu mai tin minte cine, nici rezultatul. Citeste, daca ai timp, motivarea TAS, se explica clar ce si cum. Nici eu nu stiu codul pe dinafara, dar il am permanent la un click distanta :) Cu Sabrina, sincer, chiar crezi ca mai poate imbunatati ceva? Ca scorurile alea masacrate nu sunt pt ca n-o plac arbitrele, sunt pe merit, uneori chiar cam mari. De peste un an tot adauga dificultate si nota tot nu creste proportional. Cred ca 2025 poate fi anul ei, ca pobabil americancele or sa se odihneasca, Rebeca la fel, Gadirova n-are de ce se grabi, rusoaicele – pauza, doar italiencele au potential real de medalie (din ce stiu acum, n-am habar ce junioare vin din urma). Daca nu ia medalie mondiala in asemenea conditii, eu nu o vad reusind mai tarziu. Doar la barna, daca are norocul lui D’amato – last one standing.

MaxiP
MaxiP  •  14 August 2024, 23:08
Postat de AlexandraN pe 14 August 2024, 12:38

Asta cu „atacul la persoana” e ca rasismul la americani, nu poti avea o opinie contrara celei generale, ca, hop, ataci/discriminezi. Iesirea din covor NU intra la executie, ci la depunctari neutre (Penalty). Dintre acestea, se pot contesta cele de depasire a timpului si a liniei. „Request to Superior Jury a review of the Time and Line deductions”- unul din drepturile antrenorului, urmat de RESPONSABILITATEA de a cunoaste si respecta codul. Poti sa nu ma crezi pe cuvant, cauta cu orice motor „wag cop 2022-2024” si citeste cu ochii tai. Cred ca exista si varianta in lb franceza, daca preferi. Daca mami era mai intai antrenor, facea contestatia la timp si avea un caz de luptat. TAS are juristi, oameni specializati in legislatie, nu arbitri de gimnastica, cum sa renoteze exercitiile? Antrenorul trebuie sa-si motiveze sportivul, sa-l linisteasca si sa-l cunoasca. Cum sa nu stii ca o sa-ti rateze? Doar privind la tv, am simtit suflarea aia tremurata inainte sa urce pe barna si am stiut ca o sa cada. Cum tu, ca antrenor si, mult mai grav, ca mama, nu-ti simti copilul cand pana si un telespectator poate? Cu dificultatea, Sabrina s-ar putea sa aiba de suferit din 2025, cu schimbarile din cod. Vedem atunci calitatea antrenorului

Aici nu inteleg niste lucruri. Nu cunosc regulamentul in intregime, dar n-am vazut niciodata o alta contestatie, exceptand cele pentru nota de plecare. Eu stiu ca acelea se accepta. Legat de faptul ca TAS nu comenteaza executia, nici nu a cerut nimeni, dar o iesire din covor, cum zici si tu, nu tine de nota de executie, e o chestie obiectiva. Nu s-a bagat de fapt deloc in nimic din ce au decis arbitrele, exceptand o chestiune strict procedurala. Iar legat de mama antrenoare, ok, a pregatit-o pentru codul de punctaj actual, oarecum dominant de ani bun, cu nota de plecare avantajand enorm in dauna executiilor extrem de curate. De altfel consider ca o mare problema a gimnasticii romanesti tine de adaptare si asta nu am reusit, sa ne adaptam acestui stil de punctaj. Daca acum se schimba radical gimnastica, nu stiu daca exista gimnasta in lume care se baza pe executii dificile si care sa se adapteze rapid unui nou sistem de punctaj, pentru ca selectiile s-au facut in functie de acest sistem si sportivii au fost pregatiti asa. Dar sa nu excludem nici executii totusi mai bune pe elemente mai putin dificile. Eu raman la parerea ca avand nivelul Sabrinei, nu prea poti contesta ce a reusit mama sa. A pregatit o gimnasta de talie mondiala. Adaptata realitatii actuale. Oricum ma indoiesc ca se schimba chiar asa lucrurile incat sa dificultatea sa decada spectaculos. Iar daca se sanctioneaza mult mai tare pasii laterali si iesirile din covor... Sabrina devine cea mai buna din lume la sol.

MaxiP
MaxiP  •  14 August 2024, 23:00
Postat de razvyyc pe 14 August 2024, 18:03

Dacă handbalul francez nu este bun pt exemplu..... Au câștigat cam tot ce se putea câștiga, la un moment dat dețineau cele 3 trofee majore (CM, CE, JO) fără a avea în teren jucătoare de top 5 sau chiar top 10 mondial la feminin (nu tu o Neagu, Haraldsen, Loke, Gorbicz, Cvijic, Pintea, Viahireva, Mork, Oftedal, Toft, etc). Dacă cu acel joc dezlânat au câștigat tot, fără a avea vedete mari in teren, inseamnă că au avut mental puternic.

E, asta e parerea ta ca nu erau vedete, din contra, aveau individualitati. Mai degraba Norvegia suplineste prin joc de echipa si nu prin individualitati de top, Olanda la fel. Ok, au material, ca sunt jucatoare, dar chiar multi au deplans dupa ce au ajuns pe la noi faptul ca acele multiple campioane cu Norvegia nu arata a material de clasa. Si asa e, se potrivesc unui stil de joc, daca le duci pe alte mentalitati, nu mai par chiar jucatoare de elita. Da, Franta a castigat tot, dar nu cred ca ne ia mult sa vedem echipa aia ca sa deducem ca totusi nu au cel mai eficient joc colectiv din lume, incomparabil cu Norvegia, Olanda, Suedia, Danemarca. Da, jucatoare rapide, solide, asta le face diferenta din punctul meu de vedere. Sa fim sinceri, nici Romania n-a avut cel mai solid joc colectiv nici in perioadele ei cele mai bune, in schimb defensiva de fier si valori individuale.

Todor
Todor  •  14 August 2024, 19:18

Dacă după schimbarea codului ne vom uita cu aceiași plăcere la gimnaste și la exerciții precum Nadia la bîrnă sau Miloșoici la sol, mă păresc nedreptățind alte numeroase gimnaste nu numai românce, înseamnă că au avut gînduri bune. Eu nu prea am așteptări.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • •••
  • 6
Comentează