Articol de Costi Prună - Publicat marti, 26 iulie 2022 09:06 / Actualizat marti, 26 iulie 2022 12:30
FRH a scos la vânzare drepturile TV pentru următoarele patru sezoane. Șefii handbalului au împărțit oferta în 3 pachete și speră să obțină aproximativ 700.000 de euro pe sezon
FRH a publicat pe site-ul său oferta de participare pentru achiziționarea drepturilor TV. Televiziunile interesate pot ridica până vineri de la sediul federației caietul de sarcini, iar pe 1 august conducerea forului de specialitate va deschide plicurile cu ofertele primite.
Pe 4 august, FRH va anunța cine va transmite la televizor și online handbalul românesc până în 2026. Drepturile cesionate de federație sunt împărțite în trei pachete, iar televiziunile vor face ofertă pentru cel dorit.
Patru televiziuni interesate de drepturile TV la handbal
Președintele FR Handbal, Constantin Din, a testat piața și după ce a dorit într-o primă fază 1 milion de euro pentru tot handbalul, crede că prin această licitație poate obține 700.000 de euro pe sezon.
DigiSport, Prima Sport, TVR și ProTV/Pro Arena sunt televiziunile interesate să transmită handbalul românesc. Ultimul contract pe care l-a avut FRH pentru drepturile TV a fost în valoare de 400.000 euro, meciurile fiind transmise de TVR. Televiziunea publică difuza între două și patru meciuri pe etapă.
Surse din piață spun că televiziunile de sport și-ar dori să transmită meciurile echipelor de top, Rapid, CSM București, Dinamo, dar și ale naționalelor de seniori și senioare.
Din cauza audiențelor mici înregistrate de partidele transmise de TVR în sezonul trecut, care au culminat cu un rating de 0.3 la finala campionatului dintre SCM Râmnicu Vâlcea și Rapid, ceea ce înseamnă aproximativ 40.000 de telespectatori, televiziunile private nu pot transmite meciuri care nu fac audiență, din cauza costurilor mari de producție.
Dacă o televiziune ar transmite 3 meciuri pe etapă, F4 Cupei României, cele două meciuri din Supercupă și partidele echipelor naționale, costurile ar fi de aproximativ 700.000 euro pe sezon, la care se adaugă banii pentru drepturile tv. Astfel se ajunge la un preț de peste 1 milion de euro, bani care nu pot fi recuperați din publicitate.